مهمترین و واجب‌ترین مراقبتهای پوستی بعد از ۳۰ سالگی

0 0
  • تاریخ : 1402/10/16
  • بازدید : 259
میانگین امتیاز 5.00 از 1 رای داده شده
0 0

با رسیدن به سن 30 سالگی، وقت آن است که پوستتان را جدی بگیرید. درواقع، مراقبت‌های پوستی بعد از ۳۰ سالگی می‌تواند روند پیری پوست را خیلی آهسته کند. دلیلش هم این است که با افزایش سن، چرخه پوست کند می‌شود، تولید کلاژن کاهش می‌یابد، آسیب‌های ناشی از خورشید و تعداد لکه‌های پوستی بیشتر شده و پوست کم‌آبی را تجربه می‌کند. یک روتین مراقبت از پوست درست می‌تواند برخی از این موارد را خنثی کند؛ اما بهترین روال مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی کدامند؟ در این مطلب از محصولات مراقبت از پوست و مو فب پابلیک، قصد داریم به طور کامل به این موضوع بپردازیم. با ما همراه شوید.

چرا مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی اینقدر مهم هستند؟

پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است که همیشه در معرض استرس‌های محیطی قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل باید از آن به خوبی مراقبت کنید. در چنین مواقعی، داشتن بهترین روتین مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی می‌تواند کمک کند پوستی سالم و جوان‌تر داشته باشید و جلوی نگرانی‌های پوستی مانند چین‌وچروک، خطوط ریز، خطوط پنجه کلاغی و لکه‌های تیره را می‌گیرد.
بیشتر بخوانید:
3 قدم اصلی برای شرع یک روتین پوستی

مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی

به دلایل مختلف، داشتن روتین مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی بسیار مهم است. اول اینکه با افزایش سن، روند بازسازی سلولی شروع به کند شدن می‌کند، به همین دلیل بسیار مهم است که به طور منظم از اسیدهای لایه‌بردار برای تشویق گردش سلولی و جلوگیری از تیرگی استفاده کنیم. علاوه بر این، بدن ما با افزایش سن، کلاژن کمتری تولید می‌کند که می‌تواند بر خاصیت ارتجاعی پوست تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که استفاده از محصولات ضد پیری با ترکیبات کلیدی مانند رتینول، اسید هیالورونیک یا ویتامین C می‌تواند به افزایش تولید کلاژن کمک کند و پوست را صاف و سفت نگه دارد.
بیشتر بخوانید:
روتین پوستی مناسب سنین مختلف

درنهایت اینکه، محافظت از پوست در برابر آفتاب بعد از 30 سالگی بسیار مهم است و باید به طور مرتب از کرم ضد آفتاب غنی از ویتامین E استفاده کنید تا از ایجاد لکه‌های تیره، چین‌وچروک و دیگر علائم پیری جلوگیری شود.

 تغییرات پوست بعد از 30 سالگی

پوست بعد از 30 سالگی چه تغییراتی می‌کند

با افزایش سن، پوست تغییر می‌کند. اگرچه برخی از این تغییرات به دلیل ژنتیک و سبک زندگی است، بسیاری از آن‌ها به خود روند افزایش سن مربوط می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که یک روتین مراقبت از پوست را بسته به سن و نوع پوستتان انتخاب کنید. اگر در سن 30 سالگی هستید، در ادامه شش مشکل رایج پوستی را آورده‌ایم که بهتر است از آن‌ها آگاه باشید:

تغییرات پوست بعد از 30 سالگی

  1. خطوط ظریف و چین‌وچروک
  2. بافت ناهموار پوست
  3. خشکی پوست
  4. منافذ بزرگ
  5. شیوع آکنه
  6. حساسیت پوست

 

بیشتر بخوانید: به سادگی نوع پوست خود را بشناسید

1-خطوط ظریف و چین‌وچروک

در دهه 30 زندگی، پوست شروع به کاهش تولید الاستین و کلاژن می‌کند. این فرآیند، پیری ذاتی (intrinsic aging) نامیده می‌شود و اصلی‌ترین دلیل شروع ظاهر شدن خطوط و چین‌وچروک است.

البته موارد دیگری نیز در تسریع ایجاد خطوط ریز و چین‌وچروک دخیل هستند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کم‌آبی بدن و رژیم غذایی نامناسب اشاره کرد.

خبر خوب این است که کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری و کاهش ظاهر خطوط و چین‌وچروک انجام دهید. برای شروع می‌توانید از یک روتین مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی مناسب پیروی کنید.

خطوط ظریف و چین‌وچروک از تغییرات پوست بعد از 30 سالگی

2-بافت ناهموار پوست

برخی از عوامل می‌توانند باعث بروز لکه‌های پیری و رنگ ناهموار پوست در دهه 30 زندگی شوند. اولین مورد، آسیب اشعه‌های UV و UVB از سال‌های جوانی است که می‌تواند با افزایش سن خودش را نشان دهد. دومین مورد، تغییرات هورمونی است که می‌تواند مشکلات رنگدانه را به دنبال داشته باشد. آخرین مورد هم التهاب ناشی از آکنه یا سایر بیماری‌های پوستی است که می‌تواند منجر به تیره شدن پوست شود.

بافت ناهموار پوست از تغییرات پوست بعد از 30 سالگی

3-خشکی پوست

پوست در جوانی یک مزیت فوق‌العاده دارد و آن هم این است که می‌تواند رطوبت را در سد دفاعی خودش حفظ کند. با افزایش سن، چرخش سلولی پوست شروع به کند شدن می‌کند؛ به این معنی که رطوبت نمی‌تواند خیلی سریع جبران شود.

خشکی پوست یکی از شایع‌ترین نگرانی‌های پوستی در دهه 30 زندگی است؛ زیرا تولید چربی طبیعی پوست در این مدت کاهش می‌یابد و پوست مستعد خشکی و کم‌آبی می‌شود. علاوه بر این، عوامل محیطی مانند باد و هوای سرد نیز می‌توانند در خشکی پوست نقش داشته باشند.
بیشتر بخوانید:
علل خشکی پوست چیست؟

خشکی پوست از تغییرات پوست بعد از 30 سالگی

4-منافذ بزرگ

کاهش تولید الاستین و کلاژن، علاوه بر ایجاد چین‌وچروک، می‌توانند منجر به ضعیف شدن ساختار حمایتی پوست و درنهایت بزرگ شدن منافذ شوند.

دلیل دیگر می‌تواند تجمع چربی و سلول‌های مرده پوست در منافذ باشد که می‌تواند آن را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهد. از دیگر عوامل تاثیرگذار می‌توان به ژنتیک، آسیب خورشید و کم‌آبی اشاره کرد.

منافذ باز از تغییرات پوست بعد از 30 سالگی

5-شیوع آکنه

آکنه تنها مربوط به سال‌های جوانی نیست! در طول دهه 30 سالگی، پوست خانم‌ها به دلیل افزایش سطح آندروژن تغییر می‌کند. این هورمون‌ها باعث تحریک غدد چربی شده و منجر به افزایش تولید روغن می‌شوند. سپس چربی اضافی منافذ را می‌بندد و باکتری‌ها را به دام می‌اندازد و باعث ایجاد جوش می‌شود.

شیوع آکنه از تغییرات پوست بعد از 30 سالگی

6-حساسیت پوست

با افزایش سن، عملکرد سد دفاعی پوست ضعیف می‌شود. این بدان معناست که پوست شما کمتر قادر به محافظت از خود در برابر محرک‌ها، باکتری‌ها و سایر عوامل محیطی است. به همین دلیل ممکن است در دهه 30 زندگی خود پوست حساسی داشته باشید.

حساسیت پوست از تغییرات پوست بعد از 30 سالگی

13 مورد از مهم‌ترین مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی

در ادامه 13 مورد از مهم‌ترین مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی برای ایجاد یک ترکیب ضد پیری، فوق آب‌رسان و ضد آکنه آورده شده است:

1- از پاک کننده مناسب نوع پوستتان استفاده کنید

از آنجا که با افزایش سن، پوست بیشتر مستعد آسیب می‌شود، شستن صورت با یک پاک کننده ملایم بسیار مهم است. کثیفی، میکاپ و روغن می‌تواند منافذ پوست را مسدود کرده و منجر به بروز جوش شود.

علاوه بر این، پوست پیرتر از پوست جوان خشک‌تر است؛ به همین دلیل حفظ رطوبت و تمیزی آن بسیار مهم است.

مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی را با یک پاک کننده مناسب نوع پوستتان شروع کنید. اگر پوست خشک یا حساسی دارید، به دنبال یک فرمول ملایم و آب‌رسان باشید. اگر پوست چرب یا مختلطی دارید، پاک کننده‌ای را انتخاب کنید که برای کنترل چربی و جوش طراحی شده باشد.
بیشتر بخوانید: روتین پوست چرب چیست؟

استفاده از پاک کننده از مراقبت های پوستی بعد از 30 سالگی

2-کرم ضد آفتاب تنها برای ساحل نیست

آسیب خورشید به‌جامانده از سال‌های جوانی می‌تواند چهره زشتش را در دهه 30 زندگی به شما نشان دهد. یک کرم ضد آفتاب تنها برای مواقعی نیست که زمان زیادی را در خارج از منزل سپری می‌کنید. حتی اگر در اداره و در یک محیط بسته کار می‌کنید، باز هم در معرض اشعه‌های مضر UV هستید. به همین دلیل بسیار مهم است که هر روز از ضد آفتاب حاوی ویتامین E استفاده کنید؛ حتی اگر قصد نداشته باشید به ساحل یا پارک بروید.

از آنجایی که بیشتر مشکلات پوستی شما لکه‌های تیره، رنگ ناهموار پوست و چین‌وچروک‌هایی هستند که به دلیل عدم استفاده از ضد آفتاب ایجاد شده‌اند، با استفاده از آن می‌توانید از بروز این علائم و همچنین سرطان پوست جلوگیری کنید.

استفاده از ضدآفتاب از مراقبت های پوستی بعد از 30 سالگی

3-لایه‌بردارها را به روتین مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی اضافه کنید

با افزایش سن، سلول‌ها با سرعت بیشتری تغییر می‌کنند. این بدان معناست که سلول‌های مرده بیشتری روی سطح پوست جمع می‌شوند و آن را کدر و خشک نشان می‌دهند. لایه‌برداری ملایم به از بین بردن این سلول‌های مرده کمک می‌کند، منافذ مسدود شده را تمیز می‌کند و پوست را روشن‌تر و سالم‌تر نشان می‌دهد.

دو نوع لایه‌بردار وجود دارد: لایه‌بردار فیزیکی و لایه‌بردار شیمیایی. لایه‌بردارهای فیزیکی با از بین بردن مکانیکی سلول‌های مرده پوست عمل می‌کنند، درحالی‌که لایه‌بردارهای شیمیایی از مواد فعالی مانند اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک برای حل کردن سلول‌های مرده استفاده می‌کنند.
بیشتر بخوانید:
ترتیب استفاده از محصولات پوستی چیست؟

استفاده از لایه بردارها از مراقبت های پوستی بعد از 30 سالگی

4-از گردن غافل نشوید

صورت تنها قسمت بدن نیست که علائم پیری را نشان می‌دهد. پوست گردن نازک‌تر و ظریف‌تر از پوست صورت است؛ به همین دلیل به همان اندازه نیاز به مراقبت دارد. یک کرم گردن حاوی هیالورونیک اسید را در روتین مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی خود قرار دهید.پ

روتین مراقبت‌ از گردن بعد از 30 سالگی

5-یک سرم آنتی‌اکسیدان داشته باشید

با حرکت در دهه 30 زندگی، توانایی پوست برای بازسازی کم می‌شود. این فرآیند استرس اکسیداتیو نامیده می‌شود و علت اصلی بروز خطوط ریز، چین‌وچروک و دیگر علائم پیری است.

یکی از راه‌های مبارزه با استرس اکسیداتیو، استفاده از سرم آنتی‌اکسیدان است. سرم های آنتی‌اکسیدانی به محافظت از پوست شما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند که می‌تواند به سد دفاعی آسیب برساند.

برخی از بهترین آنتی‌اکسیدان‌ها برای پوست شما عبارت‌اند از ویتامین C، ویتامین E و عصاره چای سبز. این مواد می‌توانند به روشن‌تر شدن پوست، بهبود خاصیت ارتجاعی و مبارزه با مهاجمان محیطی کمک کنند.

این محصولات مراقبت از پوست را به روتین صبحگاهی خود اضافه کنید و بعد از آن صورتتان را با مقداری ضد آفتاب بپوشانید.

استفاده از سرم آنتی اکسیدان از مراقبت های پوستی بعد از 30 سالگی

6-روی یک کرم دور چشم خوب سرمایه‌گذاری کنید

آیا شروع به مشاهده خطوط پنجه کلاغی، چین‌وچروک و حلقه‌های دور چشم خود کرده‌اید؟ به همین دلیل است که کرم‌های دور چشم بخشی از مهم‌ترین مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی هستند!

پوست اطراف چشم‌ها ظریف و نازک‌تر از بقیه قسمت‌های صورت است و این امر آن را مستعد نشان دادن علائم پیری می‌کند. به همین دلیل است که استفاده از کرم دور چشم به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست مهم است.

کرم دور چشم می‌تواند به آبرسانی پوست اطراف چشم، کاهش پف و سیاهی دور چشم و کاهش ظاهر خطوط و چین‌وچروک کمک کند. اگر نمی‌دانید از کدام کرم دور چشم استفاده کنید، از متخصص پوست بخواهید بهترین را به شما توصیه کند.

استفاده از کرم دور چشم از مراقبت های پوستی بعد از 30 سالگی

7-از مرطوب‌کننده استفاده کنید

استفاده از مرطوب کننده از مراقبت های پوستی بعد از 30 سالگی

ممکن است پوست شما نسبت به دهه بیست سالگی خشک‌تر شود، بنابراین استفاده از مرطوب‌کننده در این دهه بسیار مهم است. خرید کرم مرطوب‌کننده صورت نه تنها به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند منجر به کاهش ظاهر چین‌وچروک و خطوط ریز شود.

8-محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی رتینوئید هستند

فرقی نمی‌کند از یک کرم شب حاوی رتینول استفاده کنید یا رتینوئید تجویزی انتخابتان باشد، به‌هرحال خوب است بدانید که رتینوئیدها برای تغییر سلول‌های پوست بسیار مهم هستند و به جوان و شاداب نگه داشتن پوست کمک می‌کنند. علاوه بر این، رتینوئیدها می‌توانند به صاف کردن چین‌وچروک‌ها و از بین بردن آکنه کمک کنند، بنابراین یک محصول عالی برای استفاده در روتین مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی هستند.
بیشتر بخوانید:
مراحل روتین پوست شب قبل از خواب

استفاده از محصولات حاوی رتینوئید از مراقبت های پوستی بعد از 30 سالگی

9-لب‌ها را فراموش نکنید

پوست شما پیر می‌شود و لب‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پوست لب‌ها خیلی نازک و مستعد خشک شدن است. استفاده از بالم لب  و خرید کرم مرطوب کننده لب می‌تواند به حفظ رطوبت و جلوگیری از خشک شدن پوست شما کمک کند. همچنین می‌تواند باعث محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید شود.

مراقبت از لب ها بعد از 30 سالگی

10-روغن‌ها را به روتین روزانه خود اضافه کنید

روغن‌ها فقط مناسب استفاده برای پوست‌های خشک نیستند. درواقع می‌توانند برای انواع پوست ازجمله پوست‌های چرب و مستعد آکنه مفید باشند.

روغن به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می‌کند و حتی می‌تواند باعث کنترل تولید چربی شود. فقط مطمئن باشید که روغن مناسب پوستتان را انتخاب کنید.

استفاده از روغن‌ها از مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی

12-از رژیم غذایی خود غافل نشوید

سلامت پوست شما می‌تواند تحت تاثیر چیزهایی باشد که می‌خورید و به همین دلیل است که سالم خوری بخشی از بهترین روتین مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی شماست. خوردن غذاهای سالم به شفافیت و درخشندگی پوست کمک می‌کند - بنابراین مطمئن شوید که مقدار زیادی میوه، سبزیجات و آب در طول روز مصرف می‌کنید.
بیشتر بخوانید: 
برای سلامت و شادابی پوست، چه مکمل‌هایی نیاز داریم؟

رعایت رژیم غذایی مناسب از مراقبت های پوستی بعد از 30 سالگی

13-آرایش را پاک کنید

یکی از مهم‌ترین مراحل در هر روتین مراقبت از پوست، پاک کردن آرایش قبل از رفتن به رختخواب است. مهم نیست چقدر خسته هستید یا چقدر دیر شده است، وقت گذاشتن برای پاک کردن آرایش در دراز مدت جواب می‌دهد؛ زیرا خوابیدن با آرایش می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ و جوش شود.

راه‌های مختلفی برای پاک کردن آرایش وجود دارد، اما نکته مهم این است که یکی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد و در واقع به آن پایبند باشید. برخی از افراد استفاده از دستمال مرطوب آرایشی را ترجیح می‌دهند، درحالی‌که برخی دیگر ترجیح می‌دهند از پاک‌کننده‌های روغنی و پاک‌کننده‌های مبتنی بر آب استفاده کنند. اگر آرایش سنگینی دارید، حتی ممکن است بخواهید دو بار پاکسازی کنید تا مطمئن شوید که تمام آرایش شما پاک شده است.

هر روشی را که انتخاب می‌کنید، فقط مطمئن شوید که با پوست خود ملایم باشید. مالش شدید می‌تواند باعث تحریک و ایجاد جوش‌های بیشتر شود. وقت بگذارید و از روند مراقبت از پوست خود لذت ببرید!

پاک کردن آرایش از مراقبت های پوستی بعد از 30 سالگی

بهترین رژیم ضد پیری برای 30 سالگی

حالا که همه نکات را برای داشتن بهترین روتین مراقبت از پوست برای دهه 30 دانستید، وقت آن رسیده که در مورد ترتیب استفاده از این محصولات برای حفظ پوست همیشه جوان نیز بدانید.

یکی از رایج‌ترین سوالات این است که به چه ترتیبی باید از محصولات مراقبت از پوست خود استفاده کنید؟ این یک سوال عالی است زیرا استفاده از محصولات در ترتیب مناسب، تضمین می‌کند که هر محصول می‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد.

با این حال، قبل از شروع، باید این نکته را در نظر داشته باشید که پوست هر فرد متفاوت است. چیزی که برای یک فرد موثر است ممکن است برای دیگری جواب ندهد؛ بنابراین، مهم است که روال مراقبت از پوست خود را متناسب با نیازهای خاصتان تنظیم کنید.

با این اوصاف، در اینجا یک راهنمای مرحله به مرحله آمده که به شما کمک می‌کند تا بهترین روتین مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی را داشته باشید:

1-پاک کننده

اولین قدم در هر رژیم مراقبت از پوست ضد پیری، استفاده از پاک کننده صورت است. پاک کننده به حذف آلودگی، چربی و آرایش از روی پوست شما کمک می‌کند و باعث می‌شود سایر محصولات بتوانند به طور موثرتری عمل کنند.

2-لایه‌بردار

لایه‌برداری دو تا سه بار در هفته به از بین بردن سلول‌های مرده کمک می‌کند و پوستی روشن‌تر را نشان می‌دهد. می‌توانید یک لایه‌بردار شیمیایی مانند اسید گلیکولیک یا یک اسکراب صورت را انتخاب کنید. بعد از استفاده از پاک کننده صورت، می‌توانید هفته‌ای دو بار پوست خود را لایه‌برداری کنید. با این حال، در صورت بروز هرگونه تحریک یا التهاب، این کار را متوقف کنید.

3-تونر

تونر به بازیابی تعادل pH پوست کمک می‌کند و پوست شما را برای مراحل بعدی روتین آماده می‌کند. برای این کار باید تونر را در یک پد پنبه‌ای بزنید و به آرامی روی پوست خود بمالید.

4-سرم

مرحله چهارم روتین مراقبت از پوست، سرم است. سرم ها مملو از مواد فعالی هستند که می‌توانند به بهبود ظاهر خطوط ریز، چین‌وچروک و رنگ ناهموار پوست کمک کنند و حفظ سلامت پوست را به دنبال داشته باشند. می‌توانید شب‌ها از سرم اسید هیالورونیک و صبح‌ها از سرم آنتی‌اکسیدانی مانند ویتامین C استفاده کنید.

همچنین می‌توانید دو سرم مانند نیاسینامید و اسید گلیکولیک یا رتینول، معروف به ویتامین A را مخلوط کنید.

5-کرم چشم

کرم چشم می‌تواند به کاهش ظاهر پف زیر چشم و حلقه‌های تیره کمک کند. کرمی با ترکیبات ضد پیری مانند نیاسینامید، قهوه و اسید هیالورونیک انتخاب کنید.

6-مرطوب‌کننده و کرم گردن

مرطوب نگه داشتن پوست شما برای تغذیه و به نظر رسیدن بهترین حالت آن کلیدی است. مرطوب‌کننده و کرم گردن مناسب پوست خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید یک کرم شب حاوی اسید هیالورونیک و آلوئه ورا برای روتین مراقبت از پوست شبانه و یک ژل مرطوب‌کننده را برای صبح انتخاب کنید.

7-ضد آفتاب

ضد آفتاب در رأس بهترین مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی قرار دارد. ضد آفتاب نه تنها به شما کمک می‌کند تا از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید، بلکه از ایجاد لکه‌های پیری نیز جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

دهه 30 زندگی باید بهترین زمان برای شروع جدی روتین مراقبت از پوست و پیدا کردن محصولاتی باشد که برای شما بهترین کارایی را دارند. به یاد داشته باشید که همه پوست‌ها با افزایش سن یکسان نیستند. برخی ممکن است دچار خشکی پوست شوند درحالی‌که برخی دیگر می‌توانند آکنه‌ای را که در دوران نوجوانی نداشتند تجربه کنند؛ بنابراین، صبور باشید و از امتحان کردن محصولات مراقبت از پوست جدید نترسید. به نظر شما بهترین روتین مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی کدام است؟ دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

مراقبت‌های پوستی بعد از 30 سالگی چگونه باید باشد؟

یک روتین مراقبت از پوست مناسب باید پاک کننده، مرطوب‌کننده، ضد آفتاب، تونر فاقد الکل، سرم آنتی‌اکسیدان، کرم دور چشم، لایه‌بردار و کرم رتینوئید را در خودش جای دهد.

آیا 30 سالگی برای شروع استفاده از محصولات ضد پیری دیر است؟

هیچ‌وقت برای کمک به تأخیر در روند پیری پوست، خیلی زود یا دیر نیست.

آیا افراد 30 ساله باید از رتینول استفاده کنند؟

در 30 سالگی، شما باید از رتینول استفاده کنید. رتینول بهترین محصول ضد پیری است، زیرا به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک می‌کند، خطوط ریز و چین‌وچروک را کاهش و استحکام را افزایش می‌دهد!

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما