ترتیب استفاده از محصولات پوستی چیست؟

0 0
  • تاریخ : 1401/9/26
  • بازدید : 456
میانگین امتیاز 5.00 از 2 رای داده شده
0 0

قبل از هر چیز باید بدانید مهمترین مسیله در روتین مراقبت از پوست شما، این است که محصولاتی را پیدا کنید که مناسب نوع پوست شما هستند. نیاز پوستتان را شناسایی کنید. برای این کار می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان فب پابلیک کمک بگیرید. آیا پوست چرب، پوست مستعد آکنه یا پوست حساس دارید؟ شاید پوست شما خشک است. حتی اگر احتمالاً نوع پوست خود را می شناسید، آیا می توانید مشکلات خاص پوست خود را هدف قرار دهید؟ لکه های رنگدانه، اسکار، آکنه، پوست کدر یا کم آبی؟ قبل از اینکه محصولی را روی پوست خود قرار دهید، از وضعیت پوست خود آگاه باشید.

 

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست: از سبک ترین تا سنگین ترین فرمول ها

لایه بندی مراقبت از پوست به ترتیب مناسب، بسیار مهم است. یعنی، اگر این کار را بدون نظم انجام دهید، می‌توانید اثربخشی محصولات مراقبت از پوست خود را کاهش دهید. قانون اصلی که باید در مورد لایه بندی محصولات مراقبت از پوست رعایت کنید، این است که آن ها را به ترتیب از سبک‌ترین به غلیظ‌ترین استفاده کنید. ترتیب کلی به این صورت است: محصول پاک کننده، تونر، سرم، مرطوب کننده و SPF 

پاک کننده‌ها/ شوینده‌ها

مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، پاک کننده باید همیشه ملایم باشد. یعنی یک پاک‌کننده ملایم PH طبیعی پوست شما را مختل نمی‌کند و آن را از روغن‌های طبیعی پاک نمی‌کند. تنها زمانی که باید از نوع متفاوتی از شوینده‌ها استفاده کنید این است که آرایش دارید، در این صورت  ابتدا باید از میسلار واتر یا تونیک پاک کننده صورت استفاده کنید تا قبل از استفاده از شوینده، پوست شما عمیقا پاک شود. بهتر است شوینده‌ی شما فاقد پارابن و  سدیم لوریل سولفات (SLS) باشد. و همچنین برای حفظ رطوبت، استفاده از شوینده‌های حاوی آلویه‌ورا و مشتقات نارگیل توصیه می‌شود.

 

 

 

                                                       https://fabpublic.ir/fa/product          

تونر

پس از تمیز کردن پوست خود با یک پاک کننده ملایم صورت، از تونر استفاده کنید تا پوست خود را برای مراحل بعدی روتین مراقبت از پوست آماده کرده باشید: سرم، مرطوب کننده و SPF. تونرها محصولات بسیار مفیدی هستند که به بازگرداندن تعادل pH پوست کمک می کنند و هرگونه آلودگی، آرایش یا روغنی را که ممکن است باقی مانده باشد، پاک می کند. علاوه بر این، سایر محصولات در روتین مراقبت از پوست شما، بهتر جذب می شوند.

سرم

پس از استفاده از یک تونر، زمان استفاده از سرم است. سرم یک فرمول غلیظ است که حاوی مواد فعالی است که مشکلات خاص پوست را هدف قرار می دهد. به عنوان مثال، سرم هایی برای چین و چروک، خطوط ریز، لکه های تیره و سایر مشکلات پوست وجود دارد. همچنین سرم های آبرسان، سرم های روشن کننده و غیره. به همین دلیل است که باید نه تنها نوع پوست خود، بلکه نگرانی های خاص پوست خود را نیز بدانید.

از آنجایی که سرم‌ها نازک‌تر و سبک‌تر از مرطوب‌کننده‌ها هستند، اگر ابتدا استفاده شوند، می‌توانند عمیقاً به پوست نفوذ کنند. دوم، سرم‌ها مملو از مواد قوی و فعال هستند که می‌خواهید برای حداکثر کارایی، مستقیماً روی صورت تمیز بمالید.

و در اینجا مختصری به اینکه چه سرمی برای پوست شما مناسب تر است می‌پردازیم:

  • سرم ویتامین C: اگر می خواهید پوست خود را روشن کنید و از شر لکه های تیره خلاص شوید، سرم ویتامین C برای شما عالی است.
  • سرم اسید هیالورونیک: اگر پوست خشکی دارید یا می خواهید از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید، اسید هیالورونیک ماده مورد نیاز شما است. این نوع سرم به پوست شما کمک می کند رطوبت را حفظ کند و آن را صاف و هیدراته نگه دارد.
  • سرم آنتی اکسیدان: اگر می خواهید از پوست خود در برابر آسیب های محیطی محافظت کنید، سرم آنتی اکسیدان یکی از ضروریات روتین مراقبت از پوست شما است.
  • سرم گلیکولیک اسید: گلیکولیک اسید یک AHA است که پوست را لایه برداری می کند و منافذ را باز می کند. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، این نوع سرم به کاهش جوش ها کمک می کند و پوستی یکدست به شما می دهد.
  • سرم رتینول: رتینول ماده ای است که می تواند به کاهش چین و چروک، خطوط ریز و رنگدانه ها کمک کند. اگر می خواهید  از شر آکنه خلاص شوید، سرم رتینول برای شما عالی است.

مرطوب کننده

پس از استفاده از سرم، زمان آن است که تمام مواد فعال را با یک مرطوب کننده قفل کنید. سرم ها به عنوان محصولات بسیار قوی شناخته می شوند که برای هدف قرار دادن نگرانی های پوستی بسیار خاص طراحی شده اند، در حالی که مرطوب کننده ها از سد پوست شما محافظت می کنند.

یک مرطوب کننده خوب پوست شما را هیدراته می کند، سد پوستی شما را تقویت می کند، از پوست شما در برابر عوامل محیطی محافظت می کند و به آرایش شما کمک می کند تا به آرامی انجام شود.

اگر پوست چرب دارید، حتما یک مرطوب کننده سبک و بدون چربی انتخاب کنید که منافذ شما را مسدود نکند. برای پوست های خشک، مرطوب کننده ضخیم و کرمی را انتخاب کنید که آبرسانی بیشتری به پوست شما می دهد. اگر پوست حساسی دارید، یک مرطوب کننده ضد حساسیت انتخاب کنید که پوست شما را تحریک نکند.

بهتر است محصولات پوستی بدون پارابن و پارافین که ریسک سرطان را بالا می‌برند استفاده کنید.

                                                                     
 

https://fabpublic.ir/fa/product

ضد آفتاب

همیشه روتین مراقبت از پوست خود را حتی اگر در خانه می مانید، با کرم ضد آفتاب به پایان برسانید. SPF برای محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV خورشید که می تواند باعث ایجاد چین و چروک، خطوط ریز و حتی سرطان پوست شود، بسیار مهم است. کرم ضد آفتابی با SPF حداقل 30 انتخاب کنید و مطمئن شوید که طیف وسیع دارد، به این معنی که از پوست شما در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند. کرم ضد آفتاب را به طور آزاد در تمام نواحی در معرض پوست بمالید و هر دو ساعت یکبار یا بیشتر تمدید کنید.

دیگر خیالتان راحت! یک راهنمای سریع در مورد چگونگی ایجاد روتین مراقبت از پوست مناسب برای نوع پوست و نگرانی های خاص خود را یاد گرفتید. به یاد داشته باشید، اینها فقط دستورالعمل های کلی هستند و همیشه باید با یک متخصص پوست یا متخصص مراقبت از پوست مشورت کنید تا بهترین محصولات را برای پوست منحصر به فرد خود پیدا کنید.

اکنون که می دانید چگونه یک روال مراقبت از پوست بسازید، زمان آن رسیده که تئوری را عملی کنیداز قدم‌های کوچک شروع کنید، روتین پوستی را با حال خوب و لبخند انجام دهید و برای رسیدن به پوستی سالم و درخشان آماده شوید!

 

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما