۱۵ راهکار کلیدی برای درمان موخوره

0 0
  • تاریخ : 1402/12/12
  • بازدید : 235
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

بسیاری از ما خواهان موهای بلند و لخت هستیم، اما با استفاده مکرر از روش‌های حرارتی و رنگ مو، دستیابی به بلندی سالم همیشه چندان آسان نیست. میزان آسیبی که به موهای ما وارد می‌شود اغلب منجر به خشکی و شکننده شدن مو می‌شود. هرکسی که تابه‌حال موخوره را تجربه کرده باشد، می‌داند که دوشاخه شدن مو اصلا جالب نیست؛ اما نگران نباشید خوشبختانه، راه‌های زیادی برای درمان موخوره وجود دارد.

بهترین راه در وهله اول، جلوگیری از بروز این عارضه است. این بدان معناست که از نرم‌کننده و ماسک مو استفاده کرده و دستورالعمل‌های مراقبت از مو را دنبال کنید. یک روتین موی سالم همچنین شامل تغییر در سبک زندگی نیز می‌شود؛ مانند دور ماندن از استخرهای پر از کلر، کاهش تعداد دفعات استفاده از ابزارهای داغ برای حالت دادن به موهایتان و به حداقل رساندن میزان برس زدن موها. اگر در حال حاضر از موخوره رنج می‌برید، چند راهکار نیز وجود دارد که می‌توانید برای از بین بردن آن‌ها انجام دهید.

برای اینکه بفهمیم چطور می‌توان نوک‌های دوشاخه مو را درست کرد، از سه پزشک و آرایشگر حرفه‌ای خواهش کرده‌ایم تا همه چیزهایی را که در مورد پیشگیری و درمان موخوره می‌دانند، با ما به اشتراک بگذارند. در این مقاله از محصولات مراقبت از پوست و مو فب پابلیک با ما همراه شوید.

موخوره چیست؟

به عبارت خیلی ساده موخوره یعنی شکافتن ساقه مو در نوک مو و دوشاخه شدن آن. همچنین به عنوان تریکوپتیلوز یا «آرایش پرها در مناطق مشخص» نیز شناخته می‌شود. دلیلش هم این است که وقتی از نوک موها مراقبت نشود، تارهای مو در نقاط مختلف شروع به شکستن می‌کنند و موهای شما را شبیه یک پر می‌کنند.

چرا با موخوره مواجه می‌شوید؟

دو شاخه شدن انتهای مو نشانه آسیب دیدن موهای شماست. سال‌ها مراقبت نامناسب از مو، درمان‌های شیمیایی خشن و روش نامناسب برس زدن منجر به دو شاخه شدن موها می‌شود. همچنین در صورت سوءتغذیه و عدم دریافت پروتئین، ویتامین و مواد معدنی کافی از غذا یا مکمل‌ها، ممکن است رخ دهند. در نتیجه، روغن‌های طبیعی تولید شده توسط فولیکول‌های مو قادر به حرکت در طول مو نیستند و باعث می‌شوند که موها خشک و وز به نظر برسند.

دلایل ایجاد موخوره

چیزی که به آسیب می‌افزاید، مراقبت نکردن از موهایتان با استفاده از نرم‌کننده‌های طبیعی ترمیم‌کننده مو است؛ اما نگران نباشید، شما هنوز برای ترمیم موهای خود زمان دارید. در ادامه این مطلب 15 راه برای خلاص شدن از شر موخوره آورده شده است.

بهترین روش‌های درمان موخوره

15 راهکار کلیدی برای درمان موخوره شامل موارد زیر می‌شوند

1-یک درمان مرطوب کننده با روغن نارگیل درست کنید

روغن نارگیل فواید زیادی داشته و می‌تواند انواع نگرانی‌های مو ازجمله شوره سر، رشد ضعیف مو و خشکی انتهای مو را هدف قرار دهد. همچنین ثابت شده که می‌تواند منجر به کاهش ریزش پروتئین در مو شود. اگر در حال مبارزه با نحوه خلاص شدن از شر موخوره هستید، جسی مونتانا، آرایشگر مشهور توصیه می‌کند که یک درمان با روغن نارگیل درست کنید. اگرچه روغن نارگیل موخوره را ترمیم نمی‌کند، اما می‌تواند باعث شود آن‌ها صاف‌تر به نظر برسند همچنین تارها را نیز آبرسانی می‌کند.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه، در راهنمای خرید کرم مرطوب کننده مو برای جلوگیری از موخوره مونتانا توصیه می‌کند که با موهای کاملا شامپو شده و خشک شده با حوله شروع کنید. روغن‌های طبیعی بسیار سنگین هستند، بنابراین مطمئن شوید که از مقدار کمی شروع کرده و در صورت نیاز بیشتر اضافه کنید و از ریشه مو دور بمانید. برای درمان موخوره، یک پیمانه روغن نارگیل بردارید و آن را از انتها تا قسمت میانی موهای خود بمالید. سپس موها را به صورت صاف داخل یک پلاستیک یا حوله بپیچید و قبل از شستشو،30 دقیقه صبر کنید.

درمان موخوره با روغن نارگیل

2-از محافظ حرارتی استفاده کنید

همه ما می‌دانیم که ابزارهای داغ به موها آسیب می‌رسانند و موهای خشک و شکننده منجر به موخوره می‌شوند. اگر نمی‌توانید اتوی مو یا سشوار را از خود دور کنید، مطمئن شوید که مقدار مناسبی از محافظ حرارتی را قبل از حالت دادن به موهای خود بمالید. برای مراقبت از مو محافظ حرارتی به عنوان یک مانع محافظ بین موهای شما و حرارت عمل می‌کند و می‌تواند منجر به حفظ یکپارچگی و سلامت موهای شما شود.

استفاده از اسپری محافظ حرارتی برای درمان موخوره

3- یک ماسک پروتئینی مغذی آووکادو درست کنید

مهم‌ترین کلید رفع موخوره، پیشگیری است. یک ماسک موی حاوی مواد مغذی متراکم که تارها را با هر چیزی که برای سالم ماندن نیاز دارد می‌پوشاند، می‌تواند به جلوگیری از شکاف مو کمک کند. آرایشگر، الساندرا سامان، ماسکی را پیشنهاد می‌دهد که از یک آووکادو، یک تخم‌مرغ و چند قطره روغن زیتون تشکیل شده است. این سه با هم حاوی اسیدهای چرب و همچنین ویتامین‌های E و K هستند که به منظور نرم کردن، مرطوب کردن، ترمیم و محافظت از مو و فولیکول‌های آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابتدا آووکادو را له کرده و با تخم‌مرغ مخلوط کنید. روغن زیتون را تا زمانی که قوام آن «کمی غلیظ‌تر از نرم‌کننده‌های فروشگاهی» شود، اضافه کنید. آن را روی موها بمالید (با تمرکز روی نوک موها)، بگذارید 10 تا 20 دقیقه بماند و سپس به خوبی با آب گرم بشویید.

درمان موخوره با ماسک پروتئینی مغذی آووکادو

4-به ساقه موهایتان روغن بمالید

هرگز قدرت مالیدن روغن طبیعی به ساقه موهایتان را دست کم نگیرید. این روغن‌ها تارهای آسیب‌دیده را تغذیه می‌کنند و در عین حال ظاهر دو شاخه شدن انتهای ساقه را به حداقل می‌رسانند.

برای این منظور میتوانید به سراغ روغن بادام شیرین یا روغن آرگان بروید که هر دو به شکل خالص به طور گسترده در دسترس هستند و در لیست مواد تشکیل دهنده محصولات محبوب مو قرار دارند. تنها کافیست چند قطره روغن را روی انتهای خشک شده مو بمالید. تنها نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که به میزان مصرف خود توجه داشته باشید؛ با مقدار کمی شروع کنید و در صورت نیاز به آن بیفزایید.

مالیدن روغن به ساقه مو برای درمان موخوره

5-از حوله‌های میکروفایبر استفاده کنید

استفاده از حوله‌های معمولی می‌تواند احتمال ایجاد موخوره را در انتهای مو افزایش دهد. دلیلش هم این است که حوله‌های پنبه ای می‌توانند برای تارهای مو ساینده باشند و باعث گیر افتادن و ایجاد ریز پارگی شوند که درنهایت منجر به موخوره می‌شود. میکروفایبر 200 برابر نازک‌تر از یک تار مو است و جذب بیشتری دارد، به این معنی که زمان خشک شدن را تسریع می‌کند.

استفاده از حوله‌های میکروفایبر برای درمان موخوره

6-یک ترمیم‌کننده مو با روغن ماهی درست کنید

اگرچه روغن ماهی معمولا اولین انتخاب برای درمان موخوره نیست، اما می‌تواند کلید رشد و ترمیم مو باشد. اسیدهای چرب غنی موجود در روغن ماهی، از تارهای مو حمایت می‌کنند، باعث تحریک گردش خون در پوست سر می‌شوند و تقویت رشد مو را به دنبال دارند.

برای تهیه ترمیم‌کننده مو، دو کپسول روغن ماهی را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و اسطوخودوس ترکیب کنید. مخلوط را برای مدت 5 دقیقه روی حرارت کم قرار دهید. سپس آن را در یک کاسه بزرگ بریزید، انتهای موهایتان را به کاسه حاوی مواد آغشته کنید و آن را کاملا روی ساقه موهایتان بمالید. موهای خود را در یک حوله یا پلاستیک بپیچید و بگذارید 40 دقیقه خیس بخورد و سپس بشویید. روغن‌های طبیعی امگا 3 و 6 موجود در روغن ماهی، تمام مشکلات مو را برطرف می‌کند.

ترمیم‌ مو با روغن ماهی

7-از شانه زدن و شامپو زدن زیاد خودداری کنید

اگرچه مراقبت‌های اولیه مو شامل برس زدن و شامپو زدن است، زیاده‌روی در آن می‌تواند آسیب‌هایی را که منجر به دو شاخه شدن موها می‌شود تشدید کند. مطالعات نشان داده‌اند که در روتین مراقبت از مو برخی تغییرات ساختاری در الیاف مو در نتیجه برس زدن، شامپو زدن و سایر روش‌های مراقبتی است، به خصوص زمانی که موها خیس هستند. موهای رنگی حتی بیشتر در معرض این نوع آسیب هستند. با پرهیز از برس زدن زیاد و شامپوی بیش از حد موهای خود، با دو شاخه شدن مبارزه کنید (کارشناسان توصیه می‌کنند بسته به نوع مو و پوست، موهای خود را یک تا سه بار در هفته بشویید).

خودداری از شانه زدن و شامپو زدن زیاد برای جلوگیری از موخوره

8-با عسل و روغن زیتون موخوره را درمان کنید

ترکیب عسل و روغن زیتون آن را به یک ترکیب مرطوب کننده پویا برای تغذیه موهای آسیب‌دیده تبدیل می‌کند. عسل خاصیت نرم کنندگی دارد و موها را حالت می‌دهد و آن را مرطوب کننده ایده آلی برای موهای خشکی می‌کند که مستعد ریزش مو هستند و به آبرسانی مو کمک می‌کند. ملیسا براون، متخصص اکستنشن، می‌گوید: به عنوان یک امتیاز اضافی، عسل برای درمان خشکی پوست سر و افزایش درخشندگی عالی است.

سعی کنید سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری عسل خام مخلوط کنید. مخلوط را روی موهای شامپو شده بمالید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند. سپس آن را با شامپو بشویید

درمان موخوره با عسل و روغن زیتون

9-از معجزه روغن کرچک غافل نشوید

روغن کرچک وزن مولکولی کمی دارد و می‌تواند به ساقه مو نفوذ کند. موها را ترمیم و آبرسانی می‌کند، خارش پوست سر را کاهش می‌دهد، رشد مو را تقویت می‌کند و باعث درمان نوک‌های شکافته شده شود.

برای اثر دهی بیشتر، دو تا چهار قاشق چای‌خوری روغن کرچک را با دو قاشق چای‌خوری روغن نارگیل رقیق کنید. یک قاشق چای‌خوری از مخلوط را در کف دست خود بریزید. کف دست‌های خود را به هم بمالید و سپس آن را به موهای خود بمالید، از ریشه تا انتها شروع کنید. موهای خود را جمع کرده و با کلاه بپوشانید. بگذارید 1-2 ساعت بماند. موهای خود را با شامپوی گیاهی بشویید. سپس موهای خود را با حوله خشک کنید. از سشوار استفاده نکنید.

 معجزه روغن کرچک در از بین بردن موخوره

10-ماسک موی پاپایا درست کنید

این یک درمان طبیعی است که تغذیه عمیق موهای شما را فراهم می‌کند. پاپایا، روغن بادام و ماست به جلوگیری از خشکی و خارش پوست سر کمک می‌کند، رشد مو را تقویت می‌کند و سلامت مو را بهبود می‌بخشد و در نتیجه خطر شکاف انتهایی را کاهش می‌دهد.

پاپایا را له کنید تا خمیر شود. پالپ پاپایا، ماست و روغن بادام را در یک کاسه مخلوط کنید. مخلوط پاپایا را از ریشه تا نوک موهای خود بمالید. موهای خود را جمع کنید. روی آن را با کلاه بپوشانید و یک ساعت زمان بدهید. موهایتان را شامپو بزنید و با حوله خشک کنید.

درمان موخوره با ماسک موی پاپایا

11-موهایتان را کوتاه کنید

واقعیت این است که درمان موخوره در گرو کوتاه کردن به موقع موهاست. بعد از کوتاه کردن بخش‌های موخوره شده هم لازم است برای پیشگیری از اتفاق مجدد، حدود هر شش هفته یک بار نوک موهایتان را با استفاده از قیچی کوتاه کنید تا خشکی‌های در شرف موخوره شدن، فرصت بالا رفتن از تارهای مو را پیدا نکنند. با این کار ظاهر موهایتان علاوه بر سالم شدن، نظم خاص خودش را هم پیدا می‌کند.

کوتاهی باید با استفاده از قیچی انجام شود و کسانی که معتقدند کوتاه کردن موها با استفاده از شمع باعث می‌شود ریسک موخوره مجدد پایین بیاید، هیچ دلیل علمی برای حرفشان ندارند و اتفاقا بسیاری از متخصصان پوست، مو و زیبایی نسبت به عوارض این روش هشدار داده‌اند و می‌گویند ممکن است این روش باعث بیشتر شدن موخوره شود.

از بین بردن موخوره با کوتاه کردن مو

12-به جنس روبالشی دقت کنید

برای اینکه در طول زمانی که خواب هستید، موها دچار به هم ریختگی، گره و اصطلاحا شکستگی نشوند، بهتر است به جنس رو بالشتی‌تان دقت داشته باشید. اگر بتوانید سراغ جنس پارچه ابریشم بروید، به دلیل ساختار نرم و لطیف آن، میزان به هم ریختگی و گره خوردن موها به حداقل خواهد رسید و موها در اثر این موارد دچار خشکی بیش از حد و به دنبال آن موخوره نخواهند شد.

تاثیر جلد روبالشتی در موخوره زدن مو

13- از اکسسوری دوستدار مو استفاده کنید

بند موهای پلاستیک و کشی با قطعات فلزی و گیره‌های فلزی عاملی هستند که باعث شکاف نوک مو می‌شوند. پس لازم است به سراغ اسکرانچی‌هایی بروید که هیچ تنشی به مو وارد نمی‌کند. اسکرانچی ابریشم و ساتن ابریشم بهترین گزینه است.

استفاده از اکسسوری دوستدار مو برای مراقبت از مو

14-موخوره را با تخم‌مرغ درمان کنید

زرده تخم‌مرغ حاوی مواد مغذی مفیدی مانند اسیدهای چرب، پروتئین و ویتامین A است که باعث ایجاد رطوبت طبیعی در موها و درمان موخوره می‌شود. همچنین تخم‌مرغ موها را صاف و از گره افتادن در آن‌ها جلوگیری می‌کند. ترکیب زرده تخم‌مرغ با روغن زیتون باعث تقویت موها و جلوگیری از ایجاد موخوره می‌شود.

یک عدد تخم‌مرغ را بشکنید و زرده آن را جدا کنید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و به خوبی باهم مخلوط کنید تا مایعی یکدست حاصل شود. برای اینکه این ماسک به راحتی روی مو جذب و پخش شود موهای خود را کمی مرطوب کنید و بعد ماسک را روی موها قرار بدهید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند در آخر موهایتان را با شامپو بشویید.

اگر در هفته یکبار از این ماسک استفاده کنید هم ریشه موهایتان تقویت می‌شود و هم موهایی زیبا و درخشان را برایتان به ارمغان می‌آورد.

درمان موخوره با تخم مرغ

15-از سرکه استفاده کنید

درمان موخوره با سرکه سفید یکی از بهترین روش‌های درمان خانگی موخوره است که در این فهرست جای می‌گیرد. این ماده فوق‌العاده به خاطر اسیدی بودنش باعث تغییر  PH پوست سر می‌شود و موهایی نرم، براق و بدون موخوره را به شما هدیه می‌دهد.

برای از بین بردن موخوره با سرکه، آن را با مقداری آب مخلوط کنید. بعد از استفاده از شامپو نرم‌کننده موهایتان را با این ترکیب آبکشی کنید. اجازه بدهید به مدت ده دقیقه روی موهایتان بماند. درنهایت موها را با آب گرم شستشو دهید و آن‌ها را با حوله خشک کنید.

استفاده از سرکه برای درمان موخوره

هنگام خرید بهترین محصول درمان موخوره به دنبال چه چیزی باشیم؟

با وجود تعداد زیادی از گزینه‌های موجود، ضروری است که بدانید هنگام خرید بهترین محصولات مراقبت از مو برای درمان موخوره به دنبال چه چیزی باشید.

  • بررسی مواد تشکیل دهنده: یکی از اولین چیزهایی که در هنگام خرید یک محصول درمان موخوره باید به آن توجه کنید، مواد تشکیل دهنده آن است. مواد طبیعی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل، کره شی و کراتین به دلیل خواص مغذی خود شناخته شده‌اند. این ترکیبات به ترمیم موهای آسیب‌دیده، مهر و موم کردن انتهای تقسیم شده و افزودن درخشندگی طبیعی کمک می‌کنند. اجتناب از محصولات حاوی مواد شیمیایی خشن مانند سولفات‌ها و پارابن ها نیز یک اولویت است، زیرا آن‌ها می‌توانند روغن طبیعی مو را از بین ببرند و در درازمدت موها را بدتر کنند.
  • ترمیم و پیشگیری هدفمند: محصولات درمانی موخوره نه تنها آسیب‌های موجود را ترمیم می‌کنند، بلکه جلوی شکل‌گیری انتهای شکاف دار در ساقه موها را نیز می‌گیرند. به دنبال محصولاتی باشید که تارهای مو را تقویت کرده و یک سد محافظ در برابر عوامل محیطی مانند آلودگی و ابزارهای حالت‌دهنده گرما ایجاد می‌کنند. این درمان‌ها نه تنها مشکل فعلی را برطرف می‌کنند، بلکه به طور پیشگیرانه برای حفظ سلامت مو کار می‌کنند و تضمین می‌کنند که موها مجدد دچار موخوره نمی‌شوند.
  • بافت و کاربرد: بافت و سهولت کاربرد محصول، یکی دیگر از فاکتورهای حیاتی است. محصولاتی را انتخاب کنید که سبک و بدون چربی هستند و مطمئن شوید که به راحتی جذب موها می‌شوند بدون اینکه سنگین شوند. محصولی که می‌تواند به طور مساوی روی موهای مرطوب یا خشک بدون باقی ماندن اثر چسبنده توزیع شود، ایده آل است. علاوه بر این، به دنبال محصولاتی باشید که بتوانید روزانه یا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.
  • گزینه‌های مقرون به صرفه: در حالی که کیفیت ضروری است، اما هنگام انتخاب یک محصول درمانی موخوره، بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از محصولات موثر در قیمت‌های مختلف موجود هستند. با مقایسه قیمت‌ها و تجزیه و تحلیل ارزش ارائه شده توسط محصولات مختلف، می‌توانید درمانی متناسب با بودجه خود را بدون افت کیفیت پیدا کنید.

با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید و روی محصولی سرمایه‌گذاری کنید که به شما کمک می‌کند موهای سالم‌تری داشته باشید.

سخن آخر

در آخر به عنوان یک تجربه شخصی، باید بگویم که پیدا کردن بهترین درمان موخوره برای من یک سفر بسیار طولانی بوده است. من محصولات و تکنیک‌های زیادی را امتحان کرده‌ام، اما بالاخره آن‌هایی را پیدا کردم که واقعاً برای موهایم معجزه می‌کنند. با توجه به تجربه شخصی‌ام، می‌توانم خرید کرم مرطوب کننده مو فب پابلیک را به عنوان بهترین انتخاب برای مقابله با دو شاخه شدن انتهای مو توصیه کنم. فرمول منحصربه‌فرد آن نه تنها ساقه مو را ترمیم و تقویت می‌کند، بلکه به آن احساس ابریشمی صاف می‌دهد. به من اعتماد کنید، تنها پس از چند بار استفاده متوجه تفاوت قابل مشاهده خواهید شد.

سوالات متداول

آیا روغن نارگیل موخوره را برطرف می‌کند؟

بر اساس تحقیقات و تجربه شخصی من، می‌توانم با اطمینان بگویم که روغن نارگیل یک درمان طبیعی عالی برای موخوره است. مدتی است که این راه‌حل پیشنهادی من بوده است و اجازه دهید به شما بگویم، معجزه می‌کند! خواص مغذی روغن نارگیل منجر به آبرسانی و استحکام موها می‌شود، موخوره موها را کاهش می‌دهد و به سلامت کلی کمک می‌کند.

آیا استفاده از روغن‌های طبیعی می‌تواند در درمان موخوره موثر باشد؟

با استفاده منظم از روغن‌های مغذی روی موهای خود، می‌توانید رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز موهای خود را برای سالم ماندن و قوی بودن آن‌ها تامین کنید. روغن‌هایی مانند آرگان، نارگیل و جوجوبا به ویژه برای جلوگیری از موخوره مفید هستند.

کدام شامپو برای درمان موخوره بهترین است؟

وقتی نوبت به پیدا کردن بهترین شامپو برای موخوره می‌رسد، مهم است که به دنبال محصولی باشید که به طور خاص برای هدف قرار دادن این مشکل فرموله شده باشد. به دنبال شامپوهایی باشید که با موادی مانند روغن آرگان، کراتین یا بیوتین غنی شده باشند، زیرا این شامپوها می‌توانند به ترمیم و تقویت موهای آسیب‌دیده کمک کنند. علاوه بر این، شامپوهایی را انتخاب کنید که فاقد سولفات هستند، زیرا سولفات‌ها می‌توانند روغن‌های طبیعی را از بین ببرند و به موهای شما آسیب بیشتری وارد کنند.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما