روتین ساده مراقبت از مو

0 1
  • تاریخ : 1401/12/24
  • بازدید : 573
میانگین امتیاز 5.00 از 1 رای داده شده
0 1

رسیدگی به مو به اندازه‌ی پوست مهم است و در ظاهر و سلامتی ما نقش مهمی دارد. روتین ساده‌ی موهای خود را با راهکارهای زیر به یک عادت لذت بخش بدل کنید تا همیشه موهای سالم و درخشان داشته باشید.

 

۱. نوع موی خود را بشناسید.

هر فردی موهای متفاوتی دارد و نیاز به مراقبت از آنها هم به روش های مختلف باید انجام شود. نوع موی خود را بشناسید تا بهترین روتین مراقبت از مو را متناسب با آن ایجاد کنید:

• روغنی

• خشک

• معمولی

• موج دار

• لخت

• فرفری

• نرم و نازک

• ضخیم

هنگامی که نوع موی خود را مشخص کردید، همیشه با موهای خود مطابق با آن رفتار کنید. احتمالاً موهای شما نسبت به موهای دوستتان نسبت به محصولات و مراقبت های خاص واکنش متفاوتی نشان می دهد پس شامپو یا محصولات مراقبت از مو را متناسب با نوع موی خود انتخاب کنید.

۲. فقط در صورتی که موهایتان چرب بود یا در شهر آلوده بیرون از خانه بودید، آنها را با شامپو بشویید.

بسیاری از مردم بر این باورند که باید موهای خود را به صورت روزانه بشویند، اما در حقیقت بیشتر انواع مو فقط باید یک روز در میان یا سه بار در هفته شامپو شود. به طور کلی، افرادی که موهای نازک و صاف دارند، بیشتر از افرادی که موهای ضخیم، مجعد یا موج دار دارند، نیاز به شستشو دارند.

• اگر موهای خشکی دارید، فقط باید هر سه روز یکبار آنها را بشویید.

• اگر موهای شما بیشتر مستعد چربی است، سعی کنید آن را یک روز در میان بشویید، اما اگر بعد از تنها ۱ روز واقعاً چرب به نظر می رسد، می توانید هر روز آن را بشویید.

• اگر موهای معمولی دارید (نه فوق العاده خشک و نه فوق العاده چرب) باید موهای خود را یک روز در میان بشویید.

در واقع هیچ فرمول دقیقی برای اینکه چقدر باید موهای خود را بشویید وجود ندارد. بهتر است موهای خود را زیر نظر بگیرید و زمانی که احساس کردید کثیف شده است آن را بشویید.

شستن بیش از حد آن از بازیابی روغن های طبیعی در موهای شما جلوگیری می کند که می تواند به موهای شما آسیب برساند.

۳. از شستن موها با آب داغ خودداری کنید.

آب داغ در واقع می تواند روغن های محافظ و آب موجود در ساقه‌ی موها را که به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل می کنند و شادابی و درخشنگی مو را حفظ می‌کنند، از بین ببرد و به مو ظاهری مجعد، کدر و نامناسب دهد. با شستن موها با آب ولرم درخشندگی طبیعی موهایتان را حفظ کنید و از کدر شدن موها جلوگیری کنید.

۴. از شانه‌های دندانه درشت برای شانه کردن موها استفاده کنید.

برس معمولی اغلب باعث می شود موهای شما کشیده شود، بشکند و آسیب ببیند، بنابراین از یک شانه‌ی دندانه درشت استفاده کنید و از پایین موهای خود شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید.

۵. بگذارید موهایتان در هوا خشک شود.

سشوارها روشی سریع برای خشک کردن موهای شما هستند، اما گرمای سشوار می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به خشکی و آسیب موهای شما شود. در صورت امکان اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند، اما اگر نیاز دارید از سشوار استفاده کنید، دمای سشوار را در حالت متوسط قرار دهید.

۶. موهای خود را مرتب کوتاه کنید.

نوک مو به مرور زمان می‌شکند و اگر برای مدت طولانی بدون کوتاه کردن موهای خود بمانید، ممکن است پایین موها آسیب دیده و ناسالم به نظر برسند. سعی کنید هر ۳ ماه یا بیشتر موهای خود را کوتاه کنید و اگر واقعاً مستعد موخوره هستید، موهای خود را هر ۶ هفته یکبار کوتاه کنید.

اگر مراجعه مکرر به یک سالن بسیار مشکل یا گران است، خودتان موهایتان را کوتاه کنید. روی قیچی موهای خود سرمایه گذاری کنید و از آینه ای استفاده کنید که به شما امکان می دهد پشت سر خود را ببینید. کوتاه کردن موهایتان در زمانی که خیس یا صاف است ساده تر است تا بتوانید انتهای موهای خود را یکدست کنید.

اگر موهای شما مجعد است، بهتر است آن ها را زمانی کوتاه کنید که خشک یا کمی خیس هستند. موهای مجعد زمانی که خیس هستند بسیار بلندتر به نظر می رسند، بنابراین ممکن است کوتاهتر از آنچه انتظار داشتید خشک شوند.

۷. از دستکاری کردن مداوم موهای خود خودداری کنید.

این کار آلودگی و چری دست‌های شما را به ساقه‌ی مو منتقل می‌کند. برای جلوگیری از این امر، بهترین گزینه این است که مدل مویی را انتخاب کنید که قابل کنترل باشد و در طول روز شما را آزار ندهد.

بیشتر بخوانید: روش راحت و کارآمد آبرسانی مو

مراقبت از مو با محصولات:

۱. شامپوی مناسب نوع موهایتان را انتخاب کنید.

شامپوها در انواع مختلفی برای انواع مو ساخته می شوند و می توانند از ارزان تا بسیار گران قیمت باشند. در حالی که شما باید از انتخاب شامپوهای واقعا ارزان خودداری کنید، شامپوهای سالن ممکن است هیچ مزیت اضافی برای موهای شما نداشته باشند. بیشتر روی انتخاب شامپویی برای نوع موی خود تمرکز کنید که به تجربه‌ی خودتان برای شما مناسب بوده است.

۲. اگر موهای رنگ کرده، فر یا خیلی خشک دارید حتما از یک نرم‌کننده یا ماسک مو داخل حمام استفاده کنید.  

نرم کننده ای را انتخاب کنید که برای نوع موی شما مناسب باشد. اگر موهای خشکی دارید، ممکن است به یک نرم کننده آبرسان نیاز داشته باشید، یا اگر موهای چرب دارید، ممکن است یک نرم کننده سبک بپسندید.

۳. از یک کرم موی مناسب بعد از حمام استفاده کنید.

از آنجاییکه دو محصول شامپو و ماسک داخل حمام شسته می‌شود ولی کرم مرطوب کننده مو روی مو باقی می‌ماند انتخاب کرم مو بسیار حساس تر است. از کرم موی بدون سولفات و حاوی مواد مغذی طبیعی با کیفیت استفاده کنید.

 

کرم موی فب پابلیک بدون سولفات و حاوی کراتین و روغن آرگان است و مناسب انوع موهاست. کرم موی فب پابلیک ساقه‌ی موهای شما را تغذیه کرده و ظاهری درخشان و شاداب به مو می‌دهد.

https://fabpublic.ir/fa/product

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما