راهنمای خرید کرم مرطوب کننده مو

0 0
  • تاریخ : 1402/10/20
  • بازدید : 448
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

موهای ما در معرض بسیاری از مشکلات مانند آلودگی، عرق، اشعه ماوراءبنفش، استفاده از ابزارهای حالت‌دهنده داغ و غیره قرار دارد. از آنجا که نرم‌کننده‌های مو مشکل خشکی را برطرف نمی‌کنند، باید از کرم‌های مرطوب کننده مو استفاده شود. کرم‌های مرطوب کننده مو محصولاتی هستند که با تزریق رطوبت به تارهای آسیب‌دیده، ظاهری سالم و درخشان به موها می‌بخشند. این کرم‌ها مانند دیگر محصولات، برق مصنوعی به موها اضافه نمی‌کنند، در عوض، موها را عمیقا تغذیه، آبرسانی و تقویت می‌کنند. در مرطوب کننده‌های مو، ترکیباتی مانند کره شی، روغن جوجوبا، روغن نارگیل و روغن آرگان بسیار مفید هستند. با این حال، علاوه بر ترکیبات طبیعی، چندین فاکتور وجود دارد که قبل از خرید باید در نظر بگیرید. از این رو، برای کمک به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه، در این مطلب از محصولات مراقبت از پوست و مو فب پابلیک ما راهنمای خرید کرم مرطوب کننده مو را برای شما گردآورده‌ایم. با ما همراه شوید.

کرم مرطوب کننده مو چیست و چه تفاوتی با ماسک مو دارد؟

کرم مو یک کرم حالت‌دهنده است که به حفظ رطوبت و تغذیه موها کمک می‌کند. تفاوت اصلی بین کرم مو و ماسک مو در این است که اولی معمولا قوام سبک‌تری نسبت به ماسک مو دارد. ماسک‌های مو بسیار غلیظ‌تر هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بعد از چند دقیقه از زمان استفاده، زیر دوش شسته شوند.

کرم مرطوب کننده مو

بهترین ترکیبات در کرم‌های مرطوب کننده مو

بهترین ترکیباتی که باید در خرید کرم‌ مرطوب کننده مو به دنبالشان باشید، شامل موارد زیر می‌شوند

روغن آرگان

روغن آرگان حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند توکوفرول ها (ویتامین E) است. هنگامی که موهایتان را با کرم‌های حاوی این روغن ماساژ می‌دهید، موهای شما را درخشان می‌کند، جلوی شکنندگی را می‌گیرد و باعث ترمیم آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌شود.

روغن آرگان از بهترین ترکیبات در کرم‌های مرطوب کننده مو

روغن باباسو

باباسو دارای اسید لوریک موجود در روغن نارگیل و اسید اولئیک موجود در روغن زیتون است. این دو اسید چرب عوامل ضدالتهابی و مرطوب کننده هستند.

روغن باباسو از بهترین ترکیبات در کرم‌های مرطوب کننده مو

رودیولا

این یکی با دو ترکیب فوق متفاوت است. رودیولا بیشتر برای سلامت کلی بدن است، نه برای رشد موهای شما یا درمان پوست سر. اروپایی‌ها و آسیایی‌ها قرن‌ها پیش از آن برای درمان خستگی و افزایش استقامت استفاده می‌کردند.

از خواص آنتی‌اکسیدانی رودیولا می‌توانید برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد که به سلول‌های بدن آسیب می‌رسانند، بهره ببرید. استرس یکی از مواردی است که باعث ریزش مو می‌شود. رودیولا با کنترل استرس باعث می‌شود موهای شما سالم‌تر و ضخیم‌تر بماند.

رودیولا از بهترین ترکیبات در کرم‌های مرطوب کننده مو

روغن بائوباب

بائوباب حاوی اسیدهای چرب و ویتامین‌هاست و یکی از بهترین روغن‌ها برای مو محسوب می‌شود؛ زیرا ویتامین‌های موجود در آن باعث رشد مو می‌شوند. علاوه بر این، شوره سر را نیز درمان می‌کند. همچنین ساقه‌های مو را مرطوب می‌کند و برای افزایش خاصیت ارتجاعی مو، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روغن بائوباب از بهترین ترکیبات در کرم‌های مرطوب کننده مو

چگونه بهترین کرم مرطوب کننده مو را انتخاب کنیم؟

در این بخش از راهنمای خرید کرم مرطوب کننده مو، مواردی را که باید حین خرید به آن‌ها توجه کنید برایتان آورده‌ایم

1-نوع مو

در نظر گرفتن نوع مو در انتخاب کرم مرطوب کننده مو بسیار مهم است. بهترین مرطوب کننده مو محصولی است که برای موهای شما مناسب باشد؛ بنابراین، بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که به طور خاص برای نوع موهای شما طراحی شده‌اند.
بیشتر بخوانید:
20 روش راحت و کارآمد آبرسانی مو

راهنمای خرید کرم مرطوب کننده مو با توجه به نوع مو

2-نوع مرطوب کننده

مرطوب کننده‌های مو شامل دو دسته می‌شوند. دسته اول آن‌هایی هستند که بعد از استفاده باید موهایتان را آبکشی کنید. دسته دوم نیازی به آبکشی موها ندارد و می‌توان از آن به عنوان مرطوب کننده مو قبل از حالت دادن استفاده کرد.

انواع مرطوب کننده مو

3-نتیجه

قبل از خرید کرم مرطوب کننده مو، اهداف و انتظاراتتان را مشخص کنید. تمام مرطوب کننده‌های مو به آبرسانی مو کمک می‌کنند. با این حال، همه آن‌ها با مواد طبیعی که مو را غنی، تغذیه و محافظت می‌کنند، ساخته نمی‌شوند؛ بنابراین، اگر بهترین نتیجه را می‌خواهید، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد طبیعی هستند.
بیشتر بخوانید:
20 باید و نباید در مراقبت از مو

مزایای استفاده از کرم مرطوب کننده مو

  • موها را قوی‌تر و درخشان‌تر می‌کنند
  • مو را آبرسانی کرده و باعث احیای آن می‌شوند
  • احتمال شوره سر را کاهش می‌دهند
  • از مو در برابر آسیب ناشی از عوامل محیطی محافظت می‌کنند
  • از موهای آسیب‌دیده محافظت می‌کنند و احتمال شکستگی مو را کاهش می‌دهند
  • مرطوب کننده‌های مو حاوی مواد طبیعی هستند که از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث رشد مو می‌شوند.

مزایای استفاده از کرم مرطوب کننده مو

چگونه از کرم مرطوب کننده مو استفاده کنیم؟

در این بخش از راهنمای خرید کرم مرطوب کننده مو، بهترین روش استفاده از این محصول در جدول زیر شرح داده شده است:

بیشتر بخوانید: روتین ساده مراقبت از مو

1- قبل از استفاده از کرم مو، مطمئن شوید که موهایتان تمیز و کمی مرطوب است. سپس می‌توانید مقداری از محصول را روی انگشتانتان بریزید و به طور مساوی در طول موهای خود پخش کنید.
2- برای رشد بهتر موها می‌توان از کرم‌های مرطوب کننده مو برای ماساژ پوست سر استفاده کرد. دیگر محصولات بی‌کیفیت فقط برای درخشندگی سطحی هستند و استفاده از آن‌ها روی پوست سر می‌تواند منجر به ریزش مو شود. قبل از خرید حتما توضیحات محصول را به خوبی مطالعه کنید.
3- بعد از اینکه محصول را به طور یکنواخت استفاده کردید، اجازه دهید به عمق موهایتان نفوذ کند. همچنین می‌توانید موهای خود را سشوار بکشید یا حالت دهید.

نحوه‌ی استفاده از کرم مرطوب کننده مو

سخن آخر

در این مطلب به راهنمای خرید کرم مرطوب کننده مو پرداختیم. چرب کردن مکرر موها می‌تواند آن‌ها را براق کند، اما به رفع خشکی مو کمکی نمی‌کند. در عوض، موها به تغذیه مناسب نیاز دارند تا صاف و سالم بمانند. کرم‌های مرطوب کننده مو، به عمق پوست سر و ساقه‌های مو نفوذ می‌کنند تا آن‌ها را هیدراته و تقویت کرده و از آسیب‌های ناشی از عوامل خارجی محافظت کنند. علاوه بر این، باعث رشد مو نیز می‌شوند.

سوالات متداول

آیا کرم مرطوب کننده مو به رفع شوره سر کمک می‌کند؟

لایه‌برداری پوست سر باعث شوره می‌شود. مرطوب کننده‌ها قطعا می‌توانند به کاهش و از بین بردن شوره سر کمک کنند زیرا کاربرد اصلی آن‌ها مرطوب کردن مو و پوست سر است. بسیاری از مواد طبیعی موجود در کرم‌های مرطوب کننده مو به درمان شوره سر کمک می‌کنند.

آیا مرطوب کننده مو به رشد مو کمک می‌کند؟

اکثر مرطوب کننده‌ها حاوی ویتامین‌ها و عصاره‌های روغن طبیعی هستند که می‌توانند به رشد مو کمک کنند. کره شی، عصاره بائوباب و حتی آووکادو رشد مو را تقویت کرده و کیفیت کلی مو را بهبود می‌بخشد.

آیا استفاده از کرم مرطوب کننده روی موها خوب است؟

بله کرم‌های مرطوب کننده مو دارای مزایای زیادی هستند. همه محصولات قبل از اینکه وارد بازار شوند در آزمایشگاه تست می‌شوند. دلیلش هم این است که اطمینان حاصل شود آن‌ها هیچ آسیبی به مو و پوست سر شما وارد نمی‌کنند. آن‌ها علاوه بر اینکه موهای شما را مرطوب می‌کنند، از ریزش مو جلوگیری کرده و آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی را به حداقل می‌رسانند.

آیا می‌توانم از نرم‌کننده به عنوان مرطوب کننده مو استفاده کنم؟

پاسخ به این سوال ساده نیست. دلیلش هم این است که برخی از نرم‌کننده‌ها هم به عنوان نرم‌کننده و هم به عنوان مرطوب کننده به بازار عرضه می‌شوند. اگرچه این محصولات هم خوب هستند، اما کرم‌های مرطوب کننده مو برای هدف خاصی ساخته شده‌اند. بهترین گزینه برای شما این است که کرم مرطوب کننده مو را جایگزین نرم‌کننده کنید.

هر چند وقت یکبار باید موهایم را مرطوب کنم؟

پاسخ این سوال از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. عوامل متعددی بر تعداد دفعات استفاده از مرطوب کننده‌ها تأثیر می‌گذارد. شرایط آب‌وهوایی در صدر این لیست قرار دارد. زمانی که آب‌وهوا باعث خشکی مو و پوست سر شما می‌شود، باید بیشتر از مرطوب کننده مو استفاده کنید. نوع موی شما نیز دیگر عامل موثر است. به نیازهای موهایتان توجه کنید و حداقل دو بار در هفته از مرطوب کننده استفاده کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

آیا می‌توانم از روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده مو استفاده کنم؟

اگرچه روغن نارگیل برای مو کاربردهای زیادی دارد، اما نمی‌تواند جایگزین استفاده از مرطوب کننده مو شود. می‌توان از آن در کنار مرطوب کننده مو استفاده کرد اما نمی‌توان آن را به جای مرطوب کننده به کار برد. در واقع، بسیاری از کرم‌های مرطوب کننده مو از روغن نارگیل در فرمولاسیون خود استفاده می‌کنند.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما