بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

0 0
  • تاریخ : 1403/4/20
  • بازدید : 125
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

وقتی نوبت به روشن کردن پوست خسته و کدر می‌شود، هیچ چیز بهتر از ویتامین C نیست. ویتامین C یک ماده ضروری است که در صورت مصرف خوراکی فواید زیادی برای سلامتی دارد و همچنین یک ماده بسیار قوی برای مراقبت از پوست می‌باشد. روش‌های مختلفی وجود دارد که ویتامین C در محصولات مراقبت از پوست گنجانده می‌شود. به طور کلی، نظر من این است که سرم‌های ویتامین C دارای بالاترین غلظت ویتامین C فعال هستند و اجازه نفوذ بهتر به پوست را در مقایسه با سایر محصولات دارای ویتامین C مانند مرطوب کننده ها یا روغن‌ها می‌دهند. استفاده از سرم ویتامین C در زمان مناسب می‌تواند به پوست کمک کند تا بیشترین فواید را از محصول دریافت کنید. امروز قصد داریم در مورد بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی صحبت کنیم. پس تا پایان این مقاله از محصولات مراقبت از پوست و مو فب پابلیک همراه ما باشید.

ویتامین سی چیست؟

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که نقش مهمی در عملکرد بدن ایفا می‎کند. از جمله، مسئول تولید کلاژن و تقویت پوست، رگ‌های خونی و استخوان‌ها و همچنین کمک به جذب آهن به بدن، بهبود زخم‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت است. همچنین با سموم مضری که به عنوان رادیکال‌های آزاد شناخته می‌شوند، مبارزه می‌کند که از منابع خارجی مانند آلودگی هوا یا از داخل بدن در نتیجه فرآیندهای عادی مانند متابولیسم شما با پوست شما تماس پیدا می‌کنند، و این امر در حفظ سلامت پوست مهم است .بدن ما به طور طبیعی ویتامین C تولید نمی‌کند، به این معنی که باید آن را از طریق غذا، نوشیدنی، مکمل‌هایی مانند ویتامین خوراکی یا محصولات موضعی برای پوست مانند کرم یا سرم ویتامین C مصرف کنیم.

برای آشنایی با مهمترین رازهای داشتن پوست صاف و شفاف، مطلب آن را بخوانید.

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

فواید ویتامین سی

ویتامین C از آنجایی که تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و از پوست در برابر سموم مضر محافظت می‌کند، فواید بی‌شماری برای حفظ سلامت و پوست دارد. در اینجا نکاتی در مورد اینکه چگونه سرم‌های ویتامین C می‌توانند سلامت پوست شما را تقویت کنند آورده شده است:

کاهش چین و چروک با تولید کلاژن

خبر خوب! در حالی که خطوط ریز و چین و چروک می‌تواند آفت وجود یک فرد مسن باشد، سرم ویتامین C می‌تواند باعث کاهش آن شود. آنتی اکسیدان‌ها، به ویژه زمانی که به صورت موضعی استفاده شوند، می‌توانند به بدن شما کمک کنند کلاژن تولید کند، پروتئینی که به پوست شما احساس سفت‌تر و قوی‌تر می‌دهد. تولید کلاژن به بهبود ظاهر خطوط یا چین و چروک کمک می‌کند و پوست را جوان‌تر می‌کند.

روشن و یکدست شدن رنگ پوست

اگر به طور مرتب از سرم ویتامین C استفاده شود، می‌تواند به یکدست شدن رنگ پوست شما کمک کند. با توقف تولید بیش از حد ملانین (ماده ای که باعث ایجاد رنگدانه در مو، چشم و پوست شما می‌شود)، سرم‌های ویتامین C محصول شگفت انگیزی هستند که اگر از تغییر رنگ پوست یا ناهمواری رنگ پوست رنج می‌برید، بهترین گزینه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

محافظت از پوست

همانطور که در بالا ذکر کردیم، ویتامین C برای محافظت از پوست شما در برابر عوامل محیطی ناخواسته مانند آفتاب و آلودگی هوا کار می‌کند. همچنین به لطف خواص ضد التهابی خود دارای اثرات شفابخش است و با کمک به مهاجرت سلول‌ها به ناحیه آسیب دیده، بهبود زخم را تقویت می‌کند .

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

ویتامین C یک ماده چند کاره فوق العاده است که می‌تواند برای هر روتین پوستی مفید باشد. بنابراین، بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی چه موقع است؟ پاسخ ممکن است بسته به محصول متفاوت باشد، اما ویتامین C ماده‌ای است که نشان داده شده است زمانی که تا دو بار در روز استفاده شود مفید است.

استفاده از سرم ویتامین سی در صبح ها

صبح‌ها بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی برای انواع پوست، به ویژه آن‌هایی که بابت آسیب‌های ناشی از نور خورشید و پیری زودرس نگران هستند.

  • مبارزه با رادیکال های آزاد: ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است، به این معنی که رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند(مولکول‌های ناپایداری که به سلول‌های پوست آسیب می‌زند و به علائم پیری کمک می‌کند). استفاده از سرم ویتامین سی در صبح به آن اجازه می‌دهد تا با این رادیکال‌های آزاد مضر در طول روز مبارزه کند و در برابر عوامل محیطی مانند آلودگی و اشعه ماوراء بنفش سپر ایجاد کند.
  • تقویت کننده محافظت در برابر آفتاب: در حالی که ویتامین C جایگزین ضد آفتاب نمی‌شود، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است اثربخشی آن را افزایش دهد. مطالعه‌ای در سال 2003 در مجله بین المللی علوم آرایشی نشان داد که ترکیب ویتامین C با ضد آفتاب نسبت به ضد آفتاب به تنهایی محافظت بهتری در برابر اشعه UVB دارد.

  فواید و بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

استفاده از سرم ویتامین سی در شب ها

شب‌ها بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی برای کسانی است که پوست حساسی دارند یا از فرمول ویتامین C ناپایدارتر استفاده می‌کنند.

  • ترمیم و تجدید: شب زمانی است که پوست شما به حالت ترمیم می‌رود. خواص تقویت کننده کلاژن ویتامین C می‌تواند به ویژه در این دوران مفید باشد و به پوست شما اجازه می‌دهد تا خود را بازسازی و جوان کند.
  • نگرانی های پایداری: برخی از اشکال ویتامین C، به ویژه اسید ال اسکوربیک (قوی ترین شکل)، می‌توانند ناپایدار باشند و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید تجزیه شوند. استفاده در شب این خطر را به حداقل می‌رساند و تضمین می‌کند سرم شما فعال باقی می‌ماند.

مطلب مهمترین و واجب‌ترین مراقبتهای پوستی بعد از ۳۰ سالگی را از ما بخوانید.

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

حداکثر مزایای استفاده از سرم ویتامین سی

برای اطمینان از به دست آوردن حداکثر مزایای استفاده از سرم ویتامین C، مطمئن شوید که آن را به درستی در روتین مراقبت از پوست خود قرار داده‌اید. بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی باید بعد از پاکسازی، لایه برداری، تونینگ و قبل از مرطوب کردن با کرم روز یا کرم شب باشد. می‌توانید از یک شوینده صورت با ویتامین C و کرم روز UV حاوی ویتامین C و کرم شب حاوی ویتامین C استفاده کنید تا به پوست خود زیبایی بیشتری از بدهید.

  • نوع پوست خود را در نظر بگیرید: اگر پوست حساسی دارید، با غلظت کم ویتامین C و تست پچ قبل از اعمال آن روی کل صورت خود شروع کنید. استفاده در شب ممکن است در ابتدا مناسب‌تر باشد.
  • به دنبال تقویت‌ کننده‌های ثبات باشید: بسیاری از سرم‌های ویتامین C اکنون حاوی موادی مانند اسید فرولیک یا ویتامین E برای بهبود ثبات هستند. این فرمول‌ها را می‌توان با خیال راحت در صبح استفاده کرد.
  • استفاده از سرم ویتامین سی دوبار در شبانه روز: برای حداکثر سود، برخی ترجیح می‌دهند از سرم ویتامین C در هر دو برنامه صبح و شب خود استفاده کنند. اگر این مسیر را انتخاب کردید، در شب از فرمول ملایم‌تری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تینت لب چیست؟

مزایای بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

سخن آخر

یافتن بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی در روتین خود برای ترکیب سرم ویتامین C جهت بهترین استفاده از این ماده مراقبت از پوست بسیار مهم است. وقتی به درستی از آن استفاده کنید، ویتامین C می‌تواند پوست شما را بازسازی کند و آن را شبنم‌دار، شفاف و جوان کند. هنگامی که به طور منظم استفاده می‌شود، حتی می‌تواند از ضد آفتاب شما پشتیبانی کند و لایه ای اضافی از محافظت در برابر نور خورشید به شما بدهد. در حالی که می‌توانید از سرم ویتامین C در هر زمانی از روز استفاده کنید، استفاده روزانه کلیدی برای به حداکثر رساندن فواید آن است. با درک مزایای استفاده در صبح و عصر، می‌توانید "زمان استفاده از سرم ویتامین C در روز یا شب" را تعیین کنید که به بهترین وجه با اهداف مراقبت از پوست و نوع منحصر به فرد پوست شما مطابقت دارد.

در صورت تمایل برای خرید کرم آبرسان صورت، از این صفحه در فب پابلیک بازدید نمایید.

سوالات متداول

آیا می‌توان از سرم ویتامین C برای پوست های حساس یا مستعد آکنه استفاده کرد؟

بله، فقط مطمئن شوید که آن را با مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب پوست خود دنبال کنید. این سرم یا هر ماده فعالی را روی آکنه های فعال یا اسکارهای باز آکنه استفاده نکنید.

چگونه از سرم‌های ویتامین C نگهداری کنیم؟

بسته نگه داشتن آن و نگهداری آن در مکانی خنک، تاریک و خشک و دوری از نور خورشید بهترین راه نگهداری است. اگر در آب و هوای گرم‌تری هستید، نگهداری آن در یخچال می‌تواند ایده خوبی باشد.

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی چه زمانی است؟

در حالی‌که می‌توانید سرم ویتامین C خود را در برنامه مراقبت از پوست صبح یا عصر خود قرار دهید، اکثر متخصصان پوست صبح را توصیه می‌کنند، این امر پوست شما را در برابر رادیکال‌های آزاد در طول روز محافظت می‌کند و می‌تواند به خوبی با کرم ضد آفتاب شما کار کند تا از اشعه ماوراء بنفش در امان بمانید.

آیا می‌توان در دوران بارداری از سرم‌های ویتامین c استفاده کرد؟

مصرف ویتامین C نه تنها برای زنان باردار بی‌خطر است، بلکه یک مکمل فوق ‌العاده قوی برای روتین مراقبت از پوست شما نیز می‌باشد. عوامل محیطی و هورمونی که بر بدن شما در دوران بارداری تأثیر می‌گذارند از سرم ویتامین C موضعی بسیار سود می‌برند.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما