فواید و مضرات شستن صورت با شامپو بچه

0 0
  • تاریخ : 1403/4/12
  • بازدید : 170
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

به دلیل تنوع بالای محصولات پوستی، گاهی اوقات پاسخ سوالاتمان در ساده‌ترین راهکارها نهفته است. شامپو بچه محصولی است که برای پوست‌های لطیف و حساس نوزادان و کودکان طراحی شده است و ممکن است در نگاه اول انتخابی غیرمعمول برای بزرگسالان به نظر برسد. بااین‌حال، به دلیل فواید بسیار شستن صورت با شامپو بچه، نمی‌توان استفاده از آن را نادیده گرفت. از سازگاری با PH طبیعی پوست گرفته تا فرمولاسیون ملایم بدون پارابن و سولفات، این شامپو به عنوان پاک کننده‌ای موثر و ملایم عمل می‌کند که حتی قابلیت استفاده روی حساس‌ترین پوست‌ها را نیز دارد. اگرچه برخی معتقدند شامپو بچه با معایبی نیز همراه است. به دلیل اهمیت این موضوع، در این مطلب از محصولات مراقبت از پوست و مو فب پابلیک تصمیم گرفته‌ایم به بررسی فواید و مضرات شستن صورت با شامپو بچه بپردازیم. با ما همراه شوید.

فواید شستن صورت با شامپو بچه

شامپو بچه بیش از اینکه یک محصول بهداشتی برای کودکان باشد، راه‌حلی جامع برای بزرگسالانی است که می‌خواهند از پوست خود بدون از دست رفتن لطافت و سلامت آن مراقبت کنند. مزایای منحصربه‌فرد این محصول برای صورت، ازجمله سازگاری با پوست‌های حساس و قدرت پاک‌کنندگی ملایم، باعث شده‌اند شامپو بچه در صندوقچه محصولات مراقبت از پوست افراد زیادی جای بگیرد. به‌طورکلی از مهم‌ترین فوایدی که این شامپو برای پوست بزرگسالان دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فواید شستن صورت با شامپو بچه

1-ملایمت

شامپو بچه دارای فرمولاسیون ملایم‌تری نسبت به محصولات شستشوی بزرگسالان است و به همین دلیل برای تمیز کردن پوست صورت، به ویژه پوست‌های حساس، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فردی در حال شستن صورت با شامپو بچه

2-کمک به حفظ رطوبت

به دلیل ملایمت بالا، شامپو بچه پوست را کمتر خشک کرده و باعث حفظ میزان رطوبت آن می‌شود.

کمک به حفظ رطوبت پوست از فواید شستن صورت با شامپو بچه

3-سازگاری با PH پوست

فرمولاسیون این شامپو به گونه‌ای طراحی شده که با PH طبیعی پوست سازگار باشد. این امر منجر به حفظ میزان مناسب رطوبت پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فوم شستشوی صورت{معرفی بهترین برندها+ویژگی‌ها}

سازگاری با پی اچ پوست از فواید شستن صورت با شامپو بچه

4-کاهش ابتلا به واکنش‌های آلرژیک

از آنجا که این محصول بدون عطر و دیگر ترکیب‌های حساسیت‌زا است، شستن صورت با شامپو بچه احتمال واکنش‌های آلرژیک یا تحریک‌پذیری را کاهش می‌دهد.

در صورت تمایل برای خرید کرم آبرسان صورت، از این صفحه در فب پابلیک بازدید نمایید.

کاهش ابتلا به واکنش آلرژیک از فواید شستن صورت با شامپو بچه

5-قابلیت استفاده به عنوان پاک کننده آرایش

با استفاده از شامپو بچه می‌توانید به خوبی آرایش صورتتان را پاک کنید؛ بدون اینکه هیچ‌گونه تحریک یا خشکی در پوستتان ایجاد شود.

قابلیت استفاده به عنوان پاک کننده آرایش از فواید شستن صورت با شامپو بچه

6-گزینه‌ای مناسب برای پوست‌های بیمار

افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی همچون اگزما یا پسوریازیس، با تمیز کردن پوست صورتشان با شامپو بچه می‌توانند جلوی بروز تحریک یا التهاب را بگیرند.

گزینه مناسب پوست های بیمار از فواید شستن صورت با شامپو بچه

7-نداشتن پارابن و سولفات

بسیاری از شامپوهای بچه پارابن یا سولفات ندارند. حضور چنین موادی می‌تواند منجر به تحریک پوستی یا دیگر مسائل بهداشتی شود.

نداشتن پارابن و سولفات از فواید شستن صورت با شامپو بچه

8-مناسب برای استفاده روزانه

به دلیل ملایم بودن این شامپو، می‌توان از آن به عنوان شوینده روزانه استفاده کرد؛ بدون اینکه لایه محافظتی پوست را از بین ببرد یا بار اضافی روی پوست داشته باشد.

مطلب روتین پوستی کره ای ۱۰ مرحله‌ای را کشف کنید! را از ما بخوانید.

 فواید شستن صورت با شامپو بچه برای استفاده روزانه

9-نرم کردن پوست

وجود ترکیبات نرم‌کننده در شامپوهای بچه، پوست را نرم و لطیف نگه می‌دارد.

نرم کنندگی پوست از فواید شستن صورت با شامپو بچه

مضرات شستن صورت با شامپو بچه

مانند هر محصول مراقبت از پوستی دیگری، استفاده از شامپو بچه نیز ممکن است برای همه مناسب نبوده و با مضراتی همراه باشد. شامپو بچه به‌طورکلی برای بیشتر انواع پوست ملایم است، اما ممکن است در موارد زیر برای برخی از افراد مضر باشد:

1-افراد دارای پوست‌های حساس

اگرچه این شامپو ملایم است، اما ممکن است برخی از افراد به مواد تشکیل‌دهنده خاصی در فرمولاسیون آن حساسیت نشان دهند و قرمزی، خارش، سوزش یا پوسته پوسته شدن را تجربه کنند.

برای آشنایی با ۳ قدم اصلی برای شروع یک روتین پوستی، مطلب آن را در بلاگ فب پابلیک مطالعه کنید.

 مضرات شستن صورت با شامپو بچه برای پوست حساس

2-پوست‌های خشک یا مستعد اگزما

حتی اگر شامپو بچه به گونه‌ای طراحی شده باشد که خشکی پوست را به حداقل برساند، برخی از افراد دارای پوست خیلی خشک، هنگام شستن صورت با شامپو بچه ممکن است متوجه خشکی بیش‌ازحد پوستشان شوند.

مضرات شستن صورت با شامپو بچه برای پوست حساس

3-پوست‌های چرب یا مستعد آکنه

این شامپو ممکن است برای پاکسازی عمیق پوست‌های خیلی چرب و مستعد آکنه به اندازه کافی قوی نباشد و انسداد منافذ و تشکیل جوش را به همراه داشته باشد.

مضرات شستن صورت با شامپو بچه برای پوست چرب

4-پوست‌های مستعد واکنش‌های آلرژیک

افراد دارای پوست‌های مستعد واکنش‌های آلرژیک، باید قبل از استفاده از محصولات جدید حتما مواد تشکیل‌دهنده آن را به خوبی بررسی کنند تا خیالشان بابت نبودن مواد حساسیت‌زا در فرمولاسیون راحت شود.

مضرات شستن صورت با شامپو بچه برای پوست مستعد به آلرژی

راهنمای شست‌وشوی صورت با شامپو بچه

برای شستن صورت با شامپو بچه، ابتدا باید صورت خود را با آب گرم خیس کنید، اما باید توجه داشت که از آب خیلی داغ استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است چربی طبیعی پوست خود را از بین ببرید. سپس به اندازه یک قاشق چای‌خوری شامپو بچه را روی انگشتان خود فشار دهید و آن را بین کف دست خود بمالید تا کف ایجاد شود. سپس کف را با نوک انگشتان خود به دقت روی صورت خود با حرکات دایره‌ای و رو به بالا ماساژ دهید.

برای پاک کردن آرایش چشم، مقدار کمی از شامپو را روی نوک یک سواب مرطوب بمالید و به‌آرامی روی پلک‌های بسته بزنید تا آرایش چشم پاک شود. این روش می‌تواند به شما کمک کند تا آرایش خود را به راحتی و بدون خطر برای پوستتان پاک کنید. با آب خنک یا سرد صورت خود را شستشو دهید. حتی اگر از شامپوی کودک استفاده می‌کنید، حتما از ورود آن به چشم‌های خود جلوگیری کنید تا احتمال تحریک چشم کاهش پیدا کند.

استفاده از شامپو بچه برای تمیز کردن برس‌های آرایش، یک راه ساده و مؤثر برای حفظ بهداشت است. شامپوی کودک، با فرمولاسیون خاص خود، مواد آرایشی را از روی برس‌ها به خوبی پاک می‌کند و آن‌ها را به وضعیت اولیه برمی‌گرداند. برای استفاده از این روش، کافی است مقداری از شامپو بچه را به آب ولرم اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. سپس برس‌ها را در این محلول شستشو دهید و در ادامه با آب فراوان بشویید. در نهایت، برس را خشک کنید و در صورت نیاز فرایند را تکرار کنید تا برس‌های شما بهترین وضعیت را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: تفاوت کرم روز و شب چیست؟{شیوه و روتین استفاده از هرکدام}

راهنمای شستن صورت با شامپو بچه

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که هر فردی به صورت منحصربه‌فردی به محصولات مراقبت از پوست واکنش نشان می‌دهد و آنچه برای یک فرد بی‌ضرر است ممکن است برای دیگری مضر باشد. اگر شما در شستن صورت با شامپو بچه برای پوست خود تردید دارید، توصیه می‌شود که ابتدا با یک متخصص پوست صحبت کنید یا محصول را در یک ناحیه کوچک از پوست خود امتحان کنید.

سوالات متداول

آیا می‌توان از شامپو بچه برای پاک کردن آرایش صورت استفاده کرد؟

در مورد آرایش‌های سبک و غیر ضد آب، شستن صورت با شامپو بچه اشکالی ندارد؛ اما برای آرایش‌های سنگین و ضد آب بهتر است از پاک‌کننده‌های مخصوص آرایش استفاده کنید.

آیا استفاده روزانه شامپو بچه برای شستشوی صورت ضرری ندارد؟

خیر می‌توانید شامپو بچه را به صورت روزانه استفاده کنید؛ به ویژه اگر پوستتان به محصولات ملایم‌تر واکنش بهتری نشان می‌دهد.

آیا استفاده از شامپو بچه باعث تحریک پوست مستعد آکنه می‌شود؟

این محصول ممکن است برای پوست‌های مستعد آکنه به حد کافی قدرتمند نباشد و نتواند تولید سبوم و باکتری‌ها را به طور موثر کنترل کند. افراد دارای پوست چرب یا مستعد آکنه بهتر است از پاک‌کننده‌هایی استفاده کنند که مختص پوستشان طراحی شده است.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما