نحوه استفاده از فوم شستشوی صورت

0 0
  • تاریخ : 1403/3/29
  • بازدید : 169
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

شستن و پاکسازی درست و اصولی اهمیت بسیاری در سلامت و زیبایی پوست دارد و اولین و مهم‌ترین مرحله هر روتین پوستی محسوب می‌شود. تنوع بسیار بالایی در پاک کننده‌ها و شوینده‌های پوستی وجود دارد و متناسب با هر سلیقه و کاربردی فرمی از شوینده پوست تولید شده است. یکی از این انوع هم فوم شستشوی صورت است که طرفداران زیادی هم دارد. در این مقاله با این مدل شوینده و نحوه استفاده از فوم شستشوی صورت بیشتر آشنا می‌شویم.

چرا از فوم شستشوی صورت استفاده کنیم؟

باید ببینیم که فوم شستشو را با چه چیزی مقایسه می‌کنید. احتمالا تاکنون حداقل یک بار برای تمیز کردن پوست خود از دستمال مرطوب استفاده کرده‌اید. در این صورت می‌دانید که این دستمال‌ها می‌توانند برای پوست و مخصوصا پوست‌های حساس، خشن عمل کنند و احساس کشش روی آن ایجاد کنند. چنین موردی می‌تواند پوست ظریف دور چشم را تحریک کند و مخصوصا چشم را اذیت کرده و باعث ریزش اشک شود. از طرفی بسیاری از این پاک کننده‌ها ممکن است حاوی مواد مضر مانند الکل یا سلوفات‌ها باشد که پوست را خشک می‌کند. شوینده‌های فومی گزینه بسیار ملایم‌تری هستند که پوستی باطراوت را برای شما به جا می‌گذارند و البته طرز استفاده آن‌ها نسبت به شوینده‌های دیگر بسیار راحت‌تر است، زیرا راحت‌تر از روی پوست شسته می‌شود و آلودگی‌ها را به صورت موثری از بین می‌برد.

برای آشنایی بیشتر با فوم شستشوی صورت، مطلب فوم شستشوی صورت چیست؟ چه کاربردی دارد؟ + انواع آن را در بلاگ فب پابلیک مطالعه کنید.

نحوه استفاده از فوم شستشوی صورت

مزایای استفاده از شوینده فومی

قبل از نحوه استفاده از فوم شستشوی صورت بهتر است با فواید آن کمی بیشتر آشنا شویم. این فایده نسبت به سایر شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های صورت بیان می‌شود و هرچند بسیاری از آن به ترجیح شخصی مصرف کننده برمی‌گردد، اما موارد زیر مهم‌ترین فواید شوینده‌ فومی هستند که باید مد نظر قرار دهید:

  • از بین بردن سبوم و چربی اضافه: شوینده فومی خیلی خوب چربی و آلودگی‌ها را از بین می‌برد و قدرت پاک کنندگی بالایی هم دارد.
  • فرمول ملایم: ‌شوینده فومی نسبت به دستمال مرطوب و البته صابون، بسیار ملایم است و پی‌اچ پوست را در محدوده نرمال نگه می‌دارد که از آسیب رسیدن به‌ آن جلوگیری می‌کند.
  • مناسب برای انواع پوست:‌ این روزها با توجه به تنوع بالای محصولات مراقبت از پوست و مو، فوم شستشوی صورت هم مدل‌های بسیار مختلفی دارد و با توجه به ترکیبات مورد استفاده در آن می‌توانید بهترین مورد را برای پوست خود انتخاب کنید.
  • استفاده راحت: فوم شستشو نسبت به سایر فرم‌های شوینده مانند ژل و کرم، خیلی راحت‌تر از روی پوست پاک می‌شود و می‌توانید سریع و راحت پوست خود را پاکسازی کنید.
  • احساس سبکی و پاکسازی عمیق: پاک کننده‌های روغنی و سنگین ممکن است منافذ پوست شما را مسدود کنند و موارد خشن هم به سد پوستی آسیب می‌رسانند. در مقاب فوم شوینده در عین ملایمت، پوست را خیلی خوب تمیز می‌کند و هیچ نوع آلودگی را در پوست به جا نمی‌گذارد.

مزایا استفاده از فوم شستشوی صورت

نحوه استفاده از شوینده فومی

نحوه استفاده از فوم شستشوی صورت بسیار ساده است و باید روالی مانند سایر شوینده‌ها را دنبال کنید. مراحل استفاده از شوینده فومی در زیر خلاصه شده است:

۱. اگر آرایش روی پوست دارید، بهتر است پاکسازی دو مرحله‌ای انجام دهید. قبل از شستن پوست، از یک پاک کننده مانند میسلار واتر یا پاک کننده دوفاز استفاده کرده و با یک پد پنبه‌ای به خوبی پوست را تمیز کنید.

۲. صورت خود با آب ولرم خیس کنید. این کار سبب می‌شود پوست برای شوینده آماده شود و شوینده مد نظر به خوبی روی پوست لغزیده و آن را تمیز کند.

۳. دو یا سه پمپ از شوینده فومی را کف دست خود بریزید. سپس آن را کف دو دست پخش کرده و روی صورت بزنید. حتما به گردن هم شوینده بزنید و به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه آن را روی تمام قسمت‌ها به آرامی ماساژ دهید.

۴. حالا باز هم از آب ولرم استفاده کرده و پوست خود را به خوبی آب بکشید. اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی از شوینده روی پوست‌تان باقی نماند، همچنین از استفاده از آب داغ پرهیز کنید.

۵. صورت خود با یک حوله تمیز و نرم خشک کنید. مهم است که حوله را روی پوست خود نکشید تا التهاب ایجاد نشود، بلکه با حوله را به صورت آرام و ضربه‌ای به پوست بزنید تا خشک شود.

۶. بعد از استفاده از شوینده حتما از یک مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید که رطوبت را در پوست نگه داشته و از خشکی بیش از حد آن جلوگیری کند.

مطلب راهنمای خرید فوم پاک کننده صورت را از ما بخوانید.

نحوه استفاده از فوم شستشوی صورت

در فوم شوینده به دنبال چه ترکیباتی باشیم؟

بعد از آشنایی با نحوه استفاده از فوم شستشوی صورت، باید به دنبال نکاتی برای خرید آن بگردیم. دانستن ترکیبات هر محصول پوستی بسیار مهم است و نباید بدون اطلاعات کافی به سراغ خرید یک محصول بروید، اما چه ترکیباتی (به جز مواد پاک کننده) در یک فوم خوب مفید و چه ترکیباتی مضر هستند؟ با نگاهی به جدول زیر می‌توانید به راحتی مورد مناسب برای پوست خود را پیدا کنید:

ماده

توضیحات

مواد مفید اضافی برای پوست

نیاسینامید:

این ماده نوعی ویتامین ب است که برای کاهش التهاب پوست و جلوگیری از سبوم اضافه استفاده می‌شود.

عصاره آلوئه ورا

آلوئه ورا یک ترکیب عالی برای تسکین پوست و آبرسانی است که در بسیاری از محصولات پوستی استفاده می‌شود.

ویتامین سی

ویتامین سی سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست که به درخشان کردن و شادابی پوست کمک می‌کند.

روغن‌های مفید

این مورد برای پوست‌های چرب بسیار خوب است و می‌تواند التهاب پوست را کاهش داده و آن به خوبی مرطوب می‌کند.

مواردی که باید از آن‌ها اجتناب کنید

سولفات‌ها

سولفات‌ها هرچند کف خوبی ایجاد می‌کنند اما ممکن است پوست را بیش از حد خشک کرده و آن را آسیب پذیر کنند.

پارابن‌ها

پارابن ماندگاری محصول را افزایش می‌دهد اما مطالعات زیادی در مورد عوارض جانبی آن وجود دارد و بهتر است از آن اجتناب شود.

عطرهای مصنوعی

اگر پوست حساسی دارید باید از محصولات حاوی عطر پرهیز کنید چرا که می‌توانند پوست را تحریک کرده و عوارض داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

جمع بندی

فوم شستشوی صورت یک نوع شوینده کفی و بسیار سبک است که طرز استفاده بسیار راحتی دارد و به همین دلیل هم محبوب شده است. در این مقاله نحوه استفاده از فوم شستشوی صورت و ویژگی‌های آن را توضیح دادیم که به شما در استفاده از آن کمک می‌کند. در این میان مهم است که با شناخت پوست خود و نیازهای آن، بهترین مدل فوم شستشو را انتخاب کنید تا پوستی تمیز و عاری از آلودگی‌های مختلف داشته باشید.

بیشتر بخوانید: علل خشکی پوست چیست؟+ سریعترین راه‌های درمان

یک خانم در حال استفاده از فوم شستشوی صورت

سوالات متداول

عوارض فوم شستشوی صورت چیست؟

برای دانستن عوارض فوم شستشوی صورت باید به ترکیبات خاص استفاده شده در آن دقت کنید. به طور مثال اگر فوم دارای سولفات‌ها باشد، می‌تواند به خشکی بیش از حد پوست بیانجامد.

چند بار در روز از فوم شستشو استفاده کنیم؟

این موضوع بستگی به پوست شما دارد. اگر پوست خیلی چربی دارید می‌توانید دو بار در روز پوست خود را بشویید، در مقابل برای پوست‌‌های خشک و حساس روزی یکبار استفاده از فوم شوینده پوست هم کافیست.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما