فوم شستشوی صورت چیست؟ چه کاربردی دارد؟ + انواع آن

0 0
  • تاریخ : 1402/12/23
  • بازدید : 202
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

آیا تابه‌حال بی‌هدف در بخش لوازم آرایشی داروخانه پرسه زده‌اید؟ آیا برایتان پیش آمده به صورت آنلاین به دنبال محصول مناسب شستشوی صورت بگردید و به دلیل تنوع بالای محصولات، نتوانید انتخاب کنید؟ آیا از خودتان پرسیده‌اید از بین محصولات مختلف شوینده صورت، کدام یک بهترین است؟ نگران نباشید ما در مورد این موضوع تحقیق کرده‌ایم! از بین همه گزینه‌های موجود، ما استفاده از محتاطانه‌ترین حالت ممکن را که همان فوم شستشوی صورت است، برای بهره‌گیری از بیشترین فواید از روتین پاکسازی صورت توصیه می‌کنیم. به خواندن این مطلب از محصولات مراقبت از پوست و مو فب پابلیک ادامه دهید تا بدانید فوم شستشوی صورت چیست؟ چه کاربردی دارد؟ و انواع آن کدامند.

فوم شستشوی صورت چیست؟

به عبارت خیلی ساده می‌توان گفت خرید فوم شستشوی صورت به معنای شستن پوست با کف است. در واقع فوم نوعی محصول پاک کننده پوست است که کف می‌کند و بافت کرمی یا شیری ندارد کف حاصل از این محصول می‌تواند انواع آلودگی‌ها، چربی پوست و همچنین مواد آرایشی را بشوید و پوستی شفاف، تمیز و باطراوت را ایجاد کند.

فوم‌های شوینده دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام نگرانی خاصی را هدف قرار می‌دهند؛ بنابراین باید قبل از اقدام به خرید فوم صورت، به انواع آن‌ها دقت داشته باشید و محصولی را بخرید که متناسب با نوع پوستتان است.

فوم شستشوی صورت

انواع فوم شستشوی صورت

بعد از دانستن تعریف فوم شستشوی صورت چیست، خوب است بدانید که فوم‌های شستشوی صورت دارای انواع مختلفی بوده و ساختار شیمیایی هر کدام با توجه به کاربردی که دارند متفاوت است. برای اینکه بتوانید بهترین فوم را پیدا کنید، بهتر است ابتدا جنس پوستتان و همچنین نیازهای ویژه آن را بشناسید. بعد از آن، از طریق بررسی ساختار و فرمولاسیون فوم، مناسب‌ترین محصول را پیدا کنید.

انواع فوم شستشوی صورت

1-فوم شستشوی ضد جوش

اصلی‌ترین دلیل ایجاد جوش و آکنه، تولید بیش‌ازحد چربی طبیعی پوست است. این چربی اضافه، داخل منافذ باقی می‌ماند و باعث ایجاد جوش‌های ملتهب، زیرپوستی و سرسیاه می‌شود. کاربردی که فوم شستشوی ضد جوش دارد این است که تولید چربی پوست را کنترل کرده و جلوی ایجاد انواع آکنه را می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین ترکیباتی که در فوم‌های ضد جوش به چشم می‌خورد، سدیم لوریل سولفات است. اگر از روتین پوست چرب، مختلط یا مستعد آکنه دارید، می‌توانید با خیال راحت از این فوم استفاده کنید؛ اما استفاده از آن به پوست‌های خشک و حساس توصیه نمی‌شود.

فوم شستشوی ضد جوش

2-فوم شستشوی مرطوب کننده

افراد دارای پوست‌های حساس می‌توانند از فوم‌های شستشوی مرطوب کننده استفاده کنند. این دسته از فوم‌ها دارای ترکیباتی همچون گلیسیرین، هیالورونیک اسید و آلوئه ورا هستند.

در فرق آبرسان و مرطوب کننده چیست؟ فوم‌های مرطوب کننده علاوه بر اینکه مواد آرایشی و آلودگی را از سطح پوست پاک می‌کنند، باعث تامین رطوبت مورد نیاز پوست نیز می‌شوند. علاوه بر این، غیر صابونی هستند و PH بسیار ملایمی دارند.

فوم شستشوی مرطوب کننده

3-فوم شستشوی روشن‌کننده

افراد دارای پوست کدر یا دارای لک و تیرگی، بهتر است به سراغ فوم‌هایی بروند که خاصیت روشن‌کنندگی دارند. این دسته از فوم‌ها با دارا بودن ترکیبات خاص، پوست را روشن‌تر می‌کنند و لک و تیرگی‌های آن را به تدریج از بین می‌برند.

فوم شستشوی روشن‌کننده

4-فوم شستشوی لایه‌بردار

اگر قصد پاکسازی عمیق منافذ پوستی، یکنواخت کردن رنگ پوست، افزایش گردش خون و همچنین کمک به افزایش جذب محصولات پوستی را دارید، بهتر است به سراغ فوم شستشوی لایه‌بردار بروید. این فوم به دلیل داشتن AHA و از بین بردن لایه‌های مرده پوست، منافذ را تمیز کرده و پوست را جوان‌تر نشان می‌دهد.

فوم شستشوی لایه‌بردار

فوم شستشوی صورت چگونه کار می‌کند؟

فوم شستشوی صورت همان‌طور که از نامش مشخص است، هنگام استفاده و پس از مخلوط کردن با آب، کف می‌کند. به‌طورکلی یک فوم شستشو باید با کمی آب در دستان شما مخلوط شود و با یک حرکت ماساژ ملایم روی صورت اعمال شود. سپس باید آن را کاملا بشویید یا با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

اما چگونه کثیفی را پاک می‌کند و آیا آرایش را پاک می‌کند؟ بله آرایش را پاک می‌کند!

می‌توان گفت فوم شستشوی صورت حاوی صابون یا نوعی سورفکتانت است که باعث پاک کردن انواع کثیفی‌ها و آرایش از روی پوست می‌شود. صابون‌ها و سورفکتانت ها از نظر شیمیایی دو سر دارند؛ یکی آب دوست و دیگری روغن دوست. این بدان معناست که می‌توانند عرق، آلودگی و کثیفی‌های مبتنی بر روغن را جذب کرده و باعث پاک کردن همه آن‌ها از روی پوست شوند؛ بنابراین پوست ما را تمیز می‌کنند.

نحوه استفاده از فوم شستشوی صورت

مزایای فوم شستشوی صورت چیست؟

همان‌طور که گفته شد، فوم شستشوی صورت می‌تواند با از بین بردن کثیفی‌ها و آلودگی‌ها از منافذ و از بین بردن چربی و سبوم اضافی، تمیزی عمیقی را فراهم کند. اگر عاشق کف هستید، این نوع پاک کننده ایده آل شماست. شوینده‌های فومی ملایم به عنوان مرحله دوم در پاکسازی مضاعف نیز عالی هستند زیرا هرگونه روغنی را که در مرحله اول ممکن است رسوب کرده باشند از بین می‌برند. از دیگر مزایای فوم پاک کننده صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • بیشتر فوم‌های شستشوی صورت از مواد طبیعی و ارگانیک تهیه شده و هدف خاصی را که شامل آبرسانی، تسکین دهندگی، متعادل کنندگی و جوان‌کنندگی است، دنبال می‌کنند.
  • با استفاده از فوم‌ها می‌توانید پوست صاف، نرم، باطراوت و جوان داشته و چهره‌تان همیشه بشاش و شاداب باشد.
  • فوم شستشوی صورت را می‌توان با شیر پاک کن‌ها یا کرم‌های پاک کننده صوت جایگزین کنید؛ چراکه این محصولات می‌توانند باعث بروز جوش و آکنه شوند، اما فوم PH پوست را متعادل نگه داشته و جلوی بروز چنین عارضه‌هایی را می‌گیرد.

مزایای فوم شستشوی صورت

آیا فوم شستشوی صورت برای همه مناسب است؟

شوینده‌های فومی برای پوست‌های چرب یا مختلط گزینه‌ای عالی هستند، زیرا کف‌های حاصل از آن می‌توانند چربی‌ها و کثیفی‌ها را هدف قرار دهند. آن‌ها همچنین گزینه خوبی برای از بین بردن SPF و تعریق در مواقعی هستند که پوست شما به چیزی کمی قوی‌تر نیاز دارد. اگرچه می‌توان آن‌ها را هم صبح و هم شب استفاده کرد، برخی ممکن است ترجیح دهند صبح‌ها زمانی که چربی کمتری وجود دارد، از پاک‌کننده‌های ملایم‌تری استفاده کنند و تمیز کردن عمیق را به شب موکول کنند.

برخی از شوینده‌های فومی برای روتین پوست خشک و لک دار توصیه نمی‌شوند، زیرا قوام آن‌ها می‌تواند باعث سفت شدن و حتی خشکی بیشتر صورت شما شود. این معمولا به دلیل ماده‌ای به نام سدیم لوریل سولفات (SLS) است، یک عامل کف کننده که معمولاً در پاک‌کننده‌های فومی یافت می‌شود.

فوم شستشوی صورت برای انواع پوست

سخن پایانی

شستشوی صورت و پاک کردن کثیفی‌ها و مواد آرایشی از روی آن، فرآیندی است که باید به صورت روزانه انجام شود. اگر صورت تمیز نباشد، دیگر محصولات پوستی، تاثیر خوبی روی پوست بر جای نمی‌گذارند و جمع شدن آلودگی‌ها و کثیفی‌ها می‌تواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد. فوم شستشوی صورت یکی از ضروری‌ترین محصولات در روتین پوستی است که با استفاده از آن می‌توانید پوست را از آلودگی‌ها و چربی‌ها پاکسازی کرده و رطوبت و چربی مفید پوست را حفظ کنید.

سوالات متداول

چرا به پاک کننده صورت نیاز داریم؟

پاک‌کننده‌های صورت اولین گام مهم در هر روتین مراقبت از پوست برای داشتن پوستی سالم است. این پاک‌کننده‌ها پایه‌ای را ایجاد می‌کنند که بقیه روتین روزمره شما بعد از آن اعمال می‌شوند. پاک‌کننده‌های صورت ساخته شده‌اند تا به آرامی و به طور موثر آلودگی، آرایش و چربی اضافی را از روی پوست شما پاک کنند. طیف وسیعی از فرمول‌های پاک‌کننده، همچنین می‌توانند نگرانی‌های خاص پوست (مانند آکنه یا پوست ناهموار) را هدف قرار دهند و مزایای بیشتری به همراه داشته باشند.

فوم شستشوی صورت چیست؟

پاک‌کننده‌های صورت اشکال مختلفی دارند، مانند بالم های پاک‌کننده و پاک‌کننده‌های بدون صابون که سطوح مختلفی از کف را ایجاد می‌کنند. فوم‌های پاک‌کننده‌ معمولا قوام ژل یا کرم را دارند و وقتی با آب ترکیب می‌شوند به شکل کف درمی‌آیند. فوم‌های شستشوی صورت در فرآیند پاکسازی پوست برای از بین بردن چربی اضافی و کثیفی بسیار هستند و مزایای پاکسازی عمیق را ارائه می‌دهند. این باعث می‌شود آن‌ها به‌ویژه برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه مفید باشند.

فواید فوم شستشوی صورت چیست؟

فوم‌های شستشوی صورت به دلیل توانایی در پاکسازی عمیق و ایجاد حس طراوت پوست شناخته شده‌اند. آن‌ها برای کمک به حذف چربی اضافی، کثیفی و آرایش از سطح پوست شما فرموله شده‌اند. فوم‌های بدون عطر فواید پاک‌کنندگی ملایم و درعین‌حال مؤثری را ارائه می‌دهند؛ بدون اینکه رطوبت پوست شما را از بین ببرند. آن‌ها به راحتی شسته می‌شوند و پوست شما را صاف و نرم می‌کنند.

چه کسانی باید از فوم‌های پاک کننده صورت استفاده کنند؟

فوم‌های پاک کننده صورت می‌توانند توسط انواع پوست به عنوان بخشی از یک روتین جامع مراقبت از پوست استفاده شوند. با این حال، برای افرادی که پوست‌های چرب و مستعد آکنه دارند مناسب‌تر هستند.

آیا همه انواع پوست می‌توانند از فوم‌های پاک کننده صورت استفاده کنند؟

فوم‌های پاک کننده صورت به‌طورکلی برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند توصیه می‌شود. اگر فرمول شوینده فومی را ترجیح می‌دهید، اما پوست حساس یا خشکی دارید، توصیه می‌کنیم از یک فرمول ملایم و مرطوب‌کننده استفاده کنید. پاک‌کننده‌های ملایم به آرامی آلودگی، چربی و آرایش را از بین می‌برند.

برای پوست مستعد آکنه از کدام فوم پاک کننده استفاده کنم؟

برای پوست‌های مستعد آکنه به سراغ فوم شستشوی صورتی بروید که طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای حمایت از پوست شفاف و سالم ارائه دهد. به عنوان مثال، برای حل کامل کثیفی و روغن اضافی، محصولی را بخرید که با بنزوئیل پراکسید فرموله شده است. اگر به دنبال گزینه‌ای برای پاک کردن آکنه، کاهش جوش‌های سرسیاه و بهبود ظاهر منافذ می‌گردید، ما فوم‌های حاوی اسید سالیسیلیک را توصیه می‌کنیم. این دسته از فوم‌ها با لایه‌برداری ملایم و نفوذ به منافذ مسدود شده، باعث کنترل آکنه، جوش‌های سرسیاه و سرسفید می‌شوند.

در فوم شستشوی صورت به دنبال چه مواردی باشیم؟

ما توصیه می‌کنیم فوم پاک‌کننده‌ای را انتخاب کنید که برای نوع خاص پوست و نگرانی‌های پوست شما طراحی شده باشد. هنگام انتخاب بهترین فوم شستشوی صورت برای نیازهای خود، همچنین مهم است که به دنبال فرمولی باشید که بدون ایجاد اختلال در سد رطوبتی، پوست شما را عمیقا پاکسازی کند.

چگونه می‌توانم از یک فوم شستشوی صورت در روتین خود استفاده کنم؟

استفاده از پاک کننده اولین قدم در روتین مراقبت از پوست روزانه شماست. برای استفاده از فوم‌های شستشوی صورت، پوست خود را با آب ولرم خیس کنید و با حرکات دورانی ملایم، پاک کننده را روی پوست خود ماساژ دهید. سپس پوست را خوب بشویید، خشک کنید و به ادامه روتین در روز یا شب ادامه دهید.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما