طرز استفاده از اسکراب صورت

0 0
  • تاریخ : 1403/3/13
  • بازدید : 129
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

لایه برداری پوست یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای داشتن یک پوست شاداب و سالم باید حتما انجام دهید. از طرفی اسکراب صورت یکی از راه‌های لایه برداری فیزیکی است که در عین سادگی نتایج بسیار جذابی را به دنبال دارد. نکته مهم اینجاست که برای داشتن نتیجه نهایی خوب، باید حتما طرز استفاده از اسکراب صورت را به خوبی بلد باشید، در غیر این صورت ممکن است حتی به پوست آسیب برسانید. در این مقاله از محصولات مراقبت از پوست و مو  همه نکاتی را که لازم است در این باره بدانید مورد بررسی قرار داده‌ایم.

اسکراب صورت چیست؟

اصلا اسکراب دقیقا چیست و در کدام مرحله از روتین پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ اسکراب در واقع به مخلوطی گفته می‌شود که در آن ذرات بسیار ریز ساینده در یک محیط نرم‌تر کرمی یا ژلی پخش شده‌اند. با ماساژ دادن اسکراب روی پوست، این ذرات به آرامی با پوست اصطکاک ایجاد می‌کنند و عمل لایه برداری فیزیکی را انجام می‌دهند. اسکراب معمولا یکی دو بار در هفته توصیه می‌شود و می‌تواند پوستی صاف و عاری از آلودگی یا سلول‌های مرده پوست را به شما هدیه دهد.

طرز استفاده از اسکراب صورت

چرا از اسکراب صورت استفاده کنیم؟

قبل از پرداختن به طرز استفاده از اسکراب صورت، بهتر است به مزایای اسکراب صورت اشاره‌ کنیم.

  • پاکسازی سلول‌های مرده:‌ سلول‌های مرده پوست می‌‌توانند آن را خشک و کدر جلوه دهند و یا خود باعث آلودگی شوند. اسکراب پوست می‌تواند این سلول‌ها را از بین برده و پوستی تمیز و شاداب به جا بگذارد.
  • پاکسازی منافذ پوست: پوست صورت نوعی چربی طبیعی به نام سبوم تولید می‌کند که ترشح بیش از حد آن می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست شود و جوش و آکنه را ایجاد کند. با لایه برداری به وسیله اسکراب می‌توانید منافذ پوست خود را هم پاکسازی کنید.
  • از بین بردن جای جوش: اسکراب در واقع نوعی لایه برداری فیزیکی است. در این فرآیند سلول‌های مرده و بخش‌های آسیب دیده به مرور از بین می‌روند و همین سبب می‌شود لکه‌های تیره روشن‌تر شوند یا جای جوش‌ها کمی کمتر شوند.
  • جلوگیری از ایجاد موی زیر پوستی: خیلی اوقات موهایی که درست رشد نمی‌کنند و به اصطلاح زیر پوستی می‌شوند خود می‌توانند سبب ایجاد جوش یا اسکار شوند. لایه برداری فیزیکی از زیر پوستی شدن موها جلوگیری کرده و از آسیب‌های بعدی جلوگیری می‌کند.
  • جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست: با انجام اسکراب اصولی صورت، منافذ پوست باز شده و پوست‌های مرده و آلودگی حذف می‌شوند، در نتیجه محصولات مراقبت پوستی خیلی راحت می‌توانند به پوست نفوذ کنند و تاثیر بهتری داشته باشند.

برای آشنایی با پوست دهیدراته مطلب آن را در بلاگ فب پابلیک مطالعه کنید.

مراحل استفاده از اسکراب صورت

حالا به بخش اصلی یعنی طرز استفاده از اسکراب صورت می‌رسیم. البته این کار بسیار راحت است و کافیست موارد زیر را مرحله به مرحله تکرار کنید تا یک نتیجه عالی داشته باشید:

مرحله اول-پاکسازی پوست

بسیار مهم است که قبل از انجام اسکراب، پوستی تمیز و عاری از آلودگی داشته باشید. این کار کمک می‌کند تا مواد موجود در اسکراب خیلی بهتر کار خود را روی پوست انجام دهند و در نهایت هم نتیجه بهتری داشته باشید. برای این کار اگر آرایش دارید آن را با میسلار واتر یا پاک‌کننده پاک کنید. سپس از یک شوینده مناسب پوست خود استفاده کنید و پس از ماساژ آن روی پوست، به آرامی با آب ولرم آب کشی کنید.

مراحل طرز استفاده از اسکراب صورت

مرحله دوم- اسکراب را روی پوست ماساژ دهید.

در این مرحله در طرز استفاده از اسکراب صورت، اسکراب را به اندازه کافی روی کف دست بریزید و آن را روی پوست پخش کنید. به آرامی با نوک انگشتان شروع به ماساژ پوست کنید. دقت کنید که حرکات خشن انجام ندهید و فشار زیادی وارد نکنید. همچنین بیشتر روی نقاطی مانند بینی و چانه یا وسط پیشانی تمرکز کنید که سبوم و نقاط سرسیاه بیشتر ظاهر می‌شوند.

مرحله سوم- آب کشی

بعد از حدود یکی دو دقیقه ماساژ دادن اسکراب، آن را با آب ولرم آب کشی کنید. از آب داغ استفاده نکنید زیرا می‌تواند به سد دفاعی پوست آسیب بزند. آبکشی اسکراب معمولا بیش از یک شوینده معمولی طول می‌کشد. بعد از آن از یک حوله نرم استفاده کنید و با حرکات ضربه‌ای بدون کشیدن حوله روی پوست آن خشک کنید.

مرحله چهارم- مرطوب کردن پوست

اگر طرز استفاده از اسکراب صورت را به خوبی رعایت کرده باشید، در این مرحله پوستی تمیز و آماده برای جذب محصولات پوستی را دارید. به علاوه چربی‌های روی پوست از بین رفته‌اند و همین می‌تواند سبب خشک شدن پوست شود، بنابراین بسیار مهم است که پوست را به خوبی مرطوب کنید. بهترین کار استفاده از یک ماسک ورقه‌ای است که می‌تواند به خوبی پوست را آبرسانی و شاداب کند. اما اگر چنین ماسکی را ندارید هم اصلا مهم نیست، کافیست از مرطوب کننده خود به مقدار کافی و قبل از خشکی پوست استفاده کنید.

یک خانم در حال استفاده از اسکراب صورت

اشتباهات رایج هنگام استفاده از اسکراب صورت

اسکراب صورت فواید و مزایای زیادی دارد، اما اگر طرز استفاده از اسکراب صورت را ندانید نه تنها چنین مزایایی را ایجاد نمی‌کند، بلکه ممکن است حتی تاثیرات عکس هم داشته باشد و مشکلاتی برای پوست شما به وجود آورد. رایج‌ترین موارد استفاده اشتباه از اسکراب صورت را در جدول زیر خلاصه کرده‌ایم:

اشتباه در اسکراب صورت

نتیجه

اسکراب بیش از حد پوست

این کار سبب خشکی پوست می‌شود و می‌تواند

سد دفاعی آن‌ها را هم تخریب کند.

اسکراب کردن نقاط دارای جوش پوست

اسکراب روی جوش می‌تواند آن‌ها را تحریک کند  و سبب التهاب بیشتر جوش یا ایجاد اسکار شود.

استفاده همزمان از اسکراب و لایه بردار شیمیایی

اگر از لایه بردارهای شیمیایی استفاده می‌کنید، استفاده از اسکراب فیزیکی به صورت همزمان می‌تواند فشار زیادی روی پوست وارد کرده و به آن آسیب بزند.

عدم استفاده از آبرسان صورت و مرطوب کردن پوست بعد از اسکراب

این کار سبب می‌شود پوست شما به شدت خشک شود و در معرض آسیب قرار بگیرد. به علاوه تسکین پوستی نخواهید داشت و همین هم می‌تواند آسیب رسان باشد.

استفاده از اسکراب‌های خشن

اسکراب‌های با ذرات درشت و سخت یا خشن می‌تواند پوست را با آسیب مواجه کند و حتی خراش‌های ریز روی آن ایجاد کند که به راحتی قابل دیدن نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جمع بندی

اسکراب پوستی یک روش راحت و سریع برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و داشتن پوستی جوان و شاداب است. البته دانستن طرز داستفاده از اسکراب صورت هم اهمیت بسیاری دارد و در عین این که کمک می‌کند فایده بیشتری ببرید، به جلوگیری از آسیب‌های احتمالی هم کمک می‌کند. فراموش نکنید که برای انتخاب بهترین اسکراب صورت، مهم است که پوست خود را به خوبی بشناسید و هرگز به سراغ گزینه‌های بیش از حد خشن هم نروید.

بیشتر بخوانید: تونیک صورت چیست؟

سوالات متداول

چند بار در هفته از اسکراب استفاده کنیم؟

این موضوع کاملا بستگی به اسکراب مورد نظر و نوع پوست شما دارد، اما اکثر اسکراب‌ها برای استفاده حدود دو بار در هفته مناسب هستند.

مدت زمان استفاده از اسکراب صورت چقدر است؟

اگر از اسکراب تلفیقی با ماسک استفاده می‌کنید باید با توجه به زمان ذکر شده آن را روی پوست نگه دارید که معمولا بین ۱۰ دقیقه تا نیم ساعت است. اسکراب خالی یا اسکراب-شوینده‌ها را می‌توانید چند ثانیه تا یک دقیقه روی پوست قرار داده و سپس به آرامی ماساژ دهید.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما