پوست دهیدراته چیست و بهترین روتین پوستی برای این نوع پوست چیست؟

0 0
  • تاریخ : 1403/2/18
  • بازدید : 227
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

پوست دهیدراته چیست؟ وقتی اصطلاح "پوست دهیدراته" را می‌شنوید، چه چیزی به ذهنتان می‌رسد؟ آیا پوست، کدر و پوسته پوسته شده است؟ اگرچه ظاهر پوستی کدر همراه با پوسته پوسته شدن و خارش نشانه بارز پوست دهیدراته است، اما می‌تواند با پوست خشک نیز همراه باشد، می‌دانیم، گیج کننده است! با کمال تعجب، پوست دهیدراته و پوست خشک یکسان نیستند و همانطور که مشخص است، هر کسی ممکن است دچار کم آبی شود (بله، منظور ما هر نوع پوستی است.) ما می‌دانیم که تشخیص پوست کم آب می‌تواند دشوار باشد، به همین دلیل است که در این مقاله از محصولات مراقبت از پوست و مو فب پابلیک راهنمایی برای شما ارائه می‌دهیم که همه چیز را از علائم پوست کم آب گرفته تا بهترین روتین پوستی را که به رفع کم آبی پوست کمک می‌کنند، ارائه می‌دهد.

پوست دهیدراته چیست؟

پوست دهیدراته اغلب مانند پوست خشک در تمام صورت شما نشان داده می‌شود، اما یک تفاوت عمده بین این دو وجود دارد: پوست دهیدراته یک بیماری پوستی است که شامل کمبود آب با دلایل مختلف است، در حالی که پوست خشک یک پوست متفاوت است. پوست دهیدراته می‌تواند در همه انواع پوست رخ دهد و منحصر به پوست‌های خشک یا مختلط نیست. هنگامی که متوجه شدید که پوست دهیدراته با پوست خشک یا پوست مختلط چه تفاوتی دارد، پیدا کردن بهترین محصولات و تنظیم یک روال مراقبت از پوست بسیار آسان تر خواهد بود تا بتوانید پوست صاف، درخشان و براقی را که می‌خواهید داشته باشید!

تفاوت بین پوست خشک و پوست دهیدراته چیست؟

اگرچه اغلب افراد دچار سردرگمی می‌شوند، اما پوست خشک و پوست دهیدراته به طور قابل توجهی در علل و درمان متفاوت هستند. پوست خشک نوعی پوست است که شما با آن متولد شده اید و به شدت به تراکم غدد تولید کننده چربی در پوست شما بستگی دارد. پوست خشک اغلب احساس سفت و خشکی می‌کند، بدون اینکه چربی در جایی دیده شود، زیرا این نوع پوست مقدار کمتری سبوم (روغن) تولید می‌کند. این وضعیت به ندرت دچار نوسان می‌شود. پوست در تمام طول سال احساس خشکی می‌کند. خشکی ممکن است بسته به آب و هوا، فصل یا فعالیت بدتر شود، اما صرف نظر از این موارد، بدون محصولات مراقبت از پوست مغذی، احساس خشکی و سفت شدن ناراحت کننده باقی خواهد ماند. همانطور که در بالا ذکر شد، پوست دهیدراته می‌تواند شبیه پوست خشک به نظر برسد، اما یک تفاوت عمده وجود دارد: پوست دهیدراته می‌آید و می‌رود، باقی نمی‌ماند.

یکی دیگر از مشخصه های پوست کم آب این است که اغلب با مقدار طبیعی تا حتی بیش از حد چربی روی پوست همراه است. با وجود چربی بیش از حد، پوست هنوز در همه جای صورت شما سفت یا خشک می‌شود و این علائم اغلب با پوسته پوسته شدن همراه است که می‌تواند ناامید کننده نباشد. این به این دلیل است که پوست کم آب فاقد آب است، نه چربی. در توضیح ساده، اگر پوست خود را خشک با یک لایه چرب در بالا توصیف کنید، به احتمال زیاد پوست شما کم آب است.

واقعیت شگفت انگیز: برای بسیاری از افراد، محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می‌کنند مقصر هستند! گاهی اوقات به دلیل پوسته پوسته شدن و چرب شدن همزمان پوست مختلط، با پوست کم آب مخلوط می‌شود. به یاد داشته باشید: پوست مختلط زمانی است که دارای نواحی چرب است، معمولاً در ناحیه T (بینی، چانه و مرکز پیشانی) در حالی که پوست دو طرف صورت یا ناحیه گونه خشک است.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب روتین پوست چرب را از ما بخوانید.

علائم پوست دهیدراته چیست؟

علائم کم آبی پوست قابل تشخیص است، زمانی که بدانید به دنبال چه چیزی هستید، وجه تمایز اصلی پوست کم آب از پوست خشک ماهیت گذرا و اغلب چرب آن است.

در اینجا چند نمونه از ظاهر و احساس پوست دهیدراته آورده شده است:

  • سفت و خارش دار
  • بسیار خشک، اما با یک لایه روغنی روی پوست (همانطور که در بالا ذکر شد)
  • پوسته پوسته، گاهی اوقات با ظاهری سفید یا خاکستری
  • فقدان خاصیت ارتجاعی، وقتی پوست به سمت بالا فشرده می‌شود، بلافاصله پس نمی‌زند (به این حالت تورگ پوست گفته می‌شود)
  • پوست ممکن است از روغن براق به نظر برسد، اما همچنان احساس خشکی و بافت خشن دارد.

علت کم آبی پوست چیست؟

پوست دهیدراته وضعیتی است که به دلیل ناکافی بودن آب در بدن ایجاد می‌شود. عوامل خارجی از جمله آب و هوا، رژیم غذایی ناسالم و انتخاب‌های سبک زندگی مانند سیگار کشیدن یا مصرف الکل همگی آب پوست شما را تخلیه می‌کنند. این کمبود رطوبت سد پوست را مختل می‌کند، به این معنی که نمی‌تواند از خود در برابر باکتری‌ها و سایر عوامل تحریک کننده خارجی محافظت کند. یا به دلیل استفاده از محصولات مراقبت از پوست است که حاوی مواد خشن یا نامناسب برای پوست شما هستند که منجر به عدم تعادل می‌شود.

نکاتی در سبک زندگی برای پوست های کم آب

اگرچه پوست کم آب می‌تواند خسته کننده باشد، اما با تجدید نظر در روال مراقبت از پوست و ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی، درمان آن نسبتاً ساده است.

 

نکاتی در سبک زندگی برای پوست های کم آب

نوشیدن آب

در اولین قدم اطمینان حاصل کنید که حداقل 1.5 لیتر آب در روز بنوشید، مگر اینکه پزشکتان خلاف آن را بگوید. مایعات از دست رفته را در حین و بعد از ورزش جبران کنید.

پاکسازی پوست

از بین بردن سلول‌های مرده پوست کلید درمان پوست‌های کم آب و خشک است. بسته به نوع پوستتان، باید حداقل هفته ای یک بار پاکسازی پوست کنید.

مرطوب کردن

اطمینان حاصل کنید که از یک مرطوب کننده به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست صبح و عصر خود استفاده می‌کنید.

اجتناب از پاک کننده نامناسب

مهم است که محصولات مراقبت از پوستی را انتخاب کنید که چربی‌های طبیعی پوست را از بین نبرند.

اجتناب از آب داغ

و

دوش طولانی مدت

دوش طولانی و داغ ممکن است آرام بخش به نظر برسد، اما می‌تواند سطح رطوبت پوست شما را خراب کند. دوش گرفتن طولانی مدت با دمای بالا می‌تواند رطوبت را از پوست دور کند .توصیه می‌شود زمان حمام یا دوش گرفتن خود را کاهش دهید و به جای آب گرم از آب ولرم استفاده کنید تا حد امکان پوست خود را هیدراته نگه دارید و به روتین پوستی بعد از حمام توجه کنید.

رژیم غذایی سالم

مصرف کمتر کافئین و دوری از نوشیدن الکل و در مقابل غذاهای گیاهی بیشتری بخورید.

ترک سیگار

به دلیل سموم موجود در سیگار، پوست ما خشک‌تر می‌شود و در برابر خطوط ریز حساس‌تر می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روتین مراقبت از پوست صبحگاهی برای پوست دهیدراته

شروع روز خود با یک روال مراقبت از پوست تنظیم شده می‌تواند تفاوت قابل توجهی در مدیریت پوست کم آب شما ایجاد کند.

پاک کننده ملایم

اولین قدم این است که پوست خود را با یک پاک کننده ملایم و متعادل با pH پاک کنید. این اطمینان حاصل می‌کند که پاک کننده شما چربی طبیعی پوست را از بین نمی‌برد و در نتیجه سد رطوبتی شما را حفظ می‌کند.

سرم یا لوسیون آبرسان

پس از پاکسازی، از یک سرم یا لوسیون آبرسان استفاده کنید. به دنبال محصولاتی با موادی مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین و اسکوالان باشید. این مواد به عنوان مرطوب کننده شناخته می‌شوند که مولکول‌های آب را جذب کرده و به آنها متصل می‌شوند و رطوبت را در پوست حفظ می‌کنند.

مرطوب کننده

در مرحله بعد، از یک مرطوب کننده غنی استفاده کنید تا خاصیت آبرسانی سرم را حفظ کند. یک کرم مرطوب کننده غنی می‌تواند به کاهش از دست دادن آب در پوست کمک کند، از سد رطوبت طبیعی شما محافظت کند و به طور کلی پوست شما را الاستیک تر کند.

ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب برای انواع پوست، از جمله پوست‌های کم آب، ضروری است. کرم ضد آفتاب به محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV کمک می‌کند و کم آبی و خشکی بیشتر را کاهش می‌دهد.

روتین مراقبت از پوست در شب برای پوست دهیدراته

پس از یک روز مواجهه با عناصر مختلف محیطی، یک روال مراقبت از پوست در شب برای پوست خشک می‌تواند پوست شما را دوباره متعادل کند.

پاک کننده مبتنی بر روغن

روتین پوست شب خود را با یک پاک کننده روغنی شروع کنید تا آرایش و SPF را از بین ببرد. پوست را تازه کنید و تمام تجمعات جمع شده در طول روز را پاک کنید. پوست کم آب می‌تواند در معرض محرک‌ها، آلاینده ها و آرایش‌های مختلف قرار گیرد، به همین دلیل مهم است که روتین شب خود را با یک پاک کننده مخصوص پوست دهیدراته شروع کنید تا اطمینان حاصل شود که صورت تمیز و متعادل می‌شود.

تونر

یک تونر ملایم می‌تواند یک مکمل عالی برای روتین مراقبت از پوست شما باشد و به حذف سلول‌های مرده پوست کمک کند و بافتی صاف تر و یکنواخت تر ایجاد کند.

کرم شب یا کرم های درمانی

مرحله آخر استفاده از کرم شب یا درمانی است. به دنبال محصولاتی باشید که به شدت مرطوب کننده هستند و احساس سنگینی یا چسبندگی ندارند.

سخن آخر

پوست کم آب می‌تواند آزاردهنده باشد، اما با روتین مراقبت از پوست و محصولات مناسب، قابل کنترل است. به یاد داشته باشید، کلید هیدراته کردن، هیدراته کردن و هیدراته کردن است! پوست خود را در طول روز و شب مرطوب و محافظت کنید. پوست کم آب می‌تواند پیچیده باشد، اما زمانی که به درستی آن را تشخیص دهید قابل درمان است. خشکی پوست علائم مشابهی دارد، اما با تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی قابل درمان است. اگر کم آبی پوست شما پس از ایجاد این نوع تغییرات بهبود نیابد، ممکن است در واقع پوست خشکی داشته باشید. با کمی صبر، پوست شما حالت بشاش و آبرسانی خود را به دست می آورد و درخشش سالم و درخشان خود را باز می‌گرداند.

سوالات متداول

چه چیزی باعث کم آبی پوست می شود؟

صورت ما با تهویه نامطبوع، آب و هوا، کمبود خواب، ننوشیدن آب کافی، دوش گرفتن خیلی داغ و نادیده گرفتن روال مراقبت از پوست باعث کم آبی می‌شود.

پوست دهیدراته به چه چیزی نیاز دارد؟

از یک کرم آبرسان صورت استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که از مرطوب کننده خود در روز و شب برای آبرسانی استفاده کنید. این مرحله پوست شما را دوباره صاف و درخشان می‌کند.

علائم کم آبی پوست چیست؟

یکی از علائم کم آبی، لکه‌ های پوستی خشک است. لکه ها ممکن است خشن، پوسته پوسته یا خارش دار باشند. یا خطوط ظریف قابل توجه تری در پوست داشته باشند یا چهره ای کدر داشته باشند. همچنین ممکن است که پوست کمتر از حد معمول الاستیک یا کشش داشته باشد.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما