راهنمای خرید تونیک پاک کننده صورت

0 0
  • تاریخ : 1402/12/9
  • بازدید : 203
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

طی سال‌های اخیر، با افزایش تولید محصولات متنوع پوستی توسط برندهای مختلف، تشخیص تفاوت بین این محصولات و اطلاع از کاربرد آن‌ها کمی سخت شده است. در همین راستا، برای خیلی از افراد سوال پیش می‌آید که تونیک پاک کننده صورت چیست و چه مزایایی دارد. به همین دلیل در این مطلب از محصولات مراقبت از پوست و مو فب پابلیک تصمیم گرفته‌ایم راهنمای خرید تونیک پاک کننده صورت را ارائه دهیم و بگوییم این محصول چه تفاوتی با تونر دارد. ما را تا انتها همراهی کنید.

تونیک پاک کننده صورت چیست؟

ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پوستی سالم، درخشان و زیبا داشته باشیم. برای این منظور سعی می‌کنیم با استفاده از انواع محصولات مراقبت از پوست و حتی باکیفیت‌ترین محصولات آرایشی، پوست خود را جوان‌تر نگه داریم؛ اما آیا می‌دانید که مهم‌ترین مراقبت، تمیز کردن مناسب پوست در صبح و عصر است؟

تونیک نقش مهمی در پاک‌سازی پوست دارد، اما متأسفانه هنوز در فرآیند پاک‌سازی صورت بسیاری از خانم‌ها گنجانده نشده است. اگر بپرسید تونیک چیست، پاسخ ما بسیار ساده است. تونیک مایعی شبیه آب است و مانند آب عمل می‌کند، با این تفاوت که در میزان هیدروژن و اکسیژن غنی‌تر است.

درگذشته، از تونیک‌ها برای حفظ PH، یعنی تعادل اسیدی و قلیایی پوست بعد از صابون استفاده می‌شده است؛ اما در طول سال‌ها، مواد تشکیل‌دهنده آن حتی غنی‌تر شده و به دلیل مزایایی که در ادامه این مطلب از راهنمای خرید خرید تونیک پاک کننده صورت ذکر خواهیم کرد، به یک محصول مراقبت از پوست تبدیل شده است.

تونیک پاک کننده صورت

انواع تونیک پاک کننده صورت

تونیک‌ها دارای انواع مختلفی هستند تا پاسخگوی نیازهای افراد مختلف باشند.

تونیک‌های متعادل کننده

این نوع تونیک‌ها، ناخالصی‌ها را از پوست بیرون می‌کشند،PH را متعادل می‌کنند و منجر به حفظ رطوبت پوست می‌شوند. تونیک‌های متعادل کننده برای افرادی که پوست‌های چرب یا مستعد جوش دارند، بهترین انتخاب در روتین پوست چرب هستند.

تونیک متعادل کننده پوست

تونیک‌های آبرسان

آب‌رسان‌ها تونیک‌هایی مغذی هستند که باعث نرم، سفت و مرطوب شدن پوست در طول روز می‌شوند. اگر فرق آبرسان و مرطوب کننده را بدانید، این دسته از تونیک‌ها مناسب پوست‌های خشک و پیر هستند و می‌توانند به بازیابی سطوح رطوبت طبیعی پوست کمک کنند.

تونیک آبرسان پوست

تونیک‌های تسکین‌دهنده

این دسته از تونیک‌ها به دلیل ملایم بودن، مناسب انواع پوست هستند. تونیک‌های تسکین‌دهنده اثر آرام بخشی دارند، قرمزی و التهاب پوست را کاهش می‌دهند و پف پوست را به حداقل می‌رسانند.

تونیک تسکین دهنده پوست

چه زمانی از تونیک پاک کننده صورت استفاده کنیم؟

تونیک آخرین مرحله از فرآیند پاک‌سازی صورت است؛ بنابراین در مراحل اولیه ابتدا صورت با پاک کننده آرایش پاک شده و سپس با آب شسته می‌شود. برای استفاده از مرطوب کننده یا سرم، بلافاصله پس از این فرآیند روی صورت خود عجله نکنید! زیرا فرآیند پاک‌سازی صورت هنوز تمام نشده است.

بنابراین مهم است که بلافاصله پس از شستن صورت از تونیک استفاده کنید. آب لوله‌کشی ممکن است حاوی زنگ‌زدگی، کلر یا سایر مواد مضر باشد که می‌تواند پوست را تحریک و سفت کند، بنابراین توصیه می‌شود بلافاصله پس از شستن صورت با آب ولرم از تونیک استفاده کنید.

علاوه بر این، تونیک به پاک کردن آرایش و آلودگی‌های باقی‌مانده روی پوست پس از شستشو با آب کمک می‌کند. این بدان معنی است که تونیک باید بعد از شستن صورت و قبل از مرطوب کننده یا سرم استفاده شود.

بهترین زمان برای استفاده از تونیک صورت

تونیک را کجای صورت اعمال کنیم؟

ما مناطقی به نام U و T داریم. U-zone به گونه‌ها و چانه اشاره دارد. این قسمت‌ها معمولاً تمایل بیشتری به خشکی پوست، تحریک و کشش دارند. T-zone پیشانی و بینی صورت ما است. این منطقه از منطقه دیگر روغنی‌تر است.

لازم است استفاده از تونیک را در ناحیه U شروع کنیم، در ناحیه T ادامه دهیم و با ماساژ ناحیه گردن به پایان برسانیم. از آنجایی که ناحیه U خشک‌تر است، ابتدا تونیک را روی آن ناحیه می‌زنیم و سپس به قسمت‌های دیگر صورت می‌رویم. یکی از الزامات اصلی این است که ناحیه گردن را فراموش نکنید.

راهنمای استفاده از تونیک صورت

چگونه از تونیک‌ها استفاده کنیم؟

تا به اینجای راهنمای خرید تونیک پاک کننده صورت، فهمیدیم تونیک چیست، چه زمانی و در چه قسمت‌هایی باید اعمال شود؛ اما چگونه تونیک را روی پوست خود بمالیم؟ در روش استفاده از تونیک صورت پاسخ‌های مختلفی برای این سوال وجود دارد و به این معنی است که هرکسی می‌تواند با انتخاب روش مناسب، تونیک را روی صورت و گردن بمالد.

  • اولین روش استفاده از پدهای پنبه‌ای است. پدهای پنبه‌ای را به تونیک آغشته می‌کنیم و به شکلی که در قسمت قبل گفته شد روی صورت خود می‌زنیم.
  • روش دوم این است که تونیک را مستقیماً با استفاده از نوک انگشتان تمیز روی صورتمان بمالیم. توصیه می‌شود ماساژ را تا زمانی که تونیک به پوست شما نفوذ کند ادامه دهید.
  • آخرین روش بستگی به بسته‌بندی تونیک دارد. تونیک‌های حاوی اسپری را می‌توان به راحتی روی صورت و گردن اسپری کرد.

بهترین روش مصرف تونیک صورت

فواید تونیک پاک کننده صورت برای پوست چیست؟

احتمالا هر بخش از اطلاعات هنگام مطالعه در مورد هر محصول جالب است، اما یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین نکات، مزایای محصول است. تونیک‌ها دارای خواص متعددی هستند که در ادامه این مطلب از راهنمای خرید تونیک پاک کننده صورت به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  1. تنظیم تعادل pH: معمولا آب لوله‌کشی یا صابون‌ها تعادل pH صورت ما را بر هم می‌زنند. تونیک‌ها در روتین پوست خشک و لک دار یا پوست چرب و مستعد چوش و آکنه به پوست ما اجازه می‌دهند با متعادل کردن تعادل اسید، ظاهری شاداب‌تر و صاف‌تر ایجاد کنند. علاوه بر این، از ایجاد چین‌وچروک‌های زودرس جلوگیری می‌کنند.
  2. کوچک کردن منافذ: منافذ روی صورت باعث می‌شود کثیفی، روغن و سموم راحت‌تر وارد پوست شوند. تونیک‌ها با سفت کردن منافذ صورت از این روند جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین، پوست شما نیز از عوامل مضر محیط محافظت می‌شود.
  3. کاهش آکنه: تونیک‌ها با از بین بردن چربی صورت و سلول‌های مرده، به کاهش ظاهر لکه‌ها و آکنه کمک می‌کنند.
  4. آبرسانی و تغذیه کنندگی پوست: برخی از تونیک‌ها خاصیت مرطوب کنندگی دارند. تونیک‌ها پوست را مرطوب می‌کنند تا جوان‌تر به نظر برسد. علاوه بر این باعث تغذیه و افزایش خاصیت ارتجاعی و صافی پوست می‌شوند.

فواید تونیک پاک کننده صورت برای پوست

چگونه و بر چه اساسی تونیک‌های پاک کننده صورت را انتخاب کنیم؟

ما می‌دانیم که هر کسی نوع پوست خود را دارد؛ بنابراین برای همه انواع پوست درست نیست که از یک محصول استفاده کنند. تونیک‌ها نیز مانند سایر محصولات مراقبت از صورت، با توجه به انواع پوست و با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و مشکلات اصلی آن‌ها ساخته می‌شوند.

  • پوست‌های چرب و مستعد آکنه باید از تونیک‌های غنی از موادی استفاده کنند که منافذ را تمیز کرده و تعادل چربی را تنظیم می‌کند. تونیک‌هایی که حاوی روغن درخت چای، AHA و اسید سالیسیلیک هستند برای پوست‌های چرب و مستعد توصیه می‌شوند.
  • از آنجایی که مشکل اصلی پوست خشک، خشکی و لایه‌برداری است، این پوست‌ها باید تونیک‌هایی را ترجیح دهند که سطح رطوبت را افزایش می‌دهند و حاوی ترکیباتی ازجمله ویتامین E، گلاب و اسید هیالورونیک هستند.
  • از آنجایی که پوست‌های حساس عمدتا از تحریک رنج می‌برند، تونیک‌هایی با خواص تسکین‌دهنده برای آن‌ها ضروری هستند. تونیک‌های غنی با عصاره بابونه و آلوئه ورا تحریک پوست را کاهش داده و احیا می‌کند.

راهنمای خرید تونیک پاک کننده صورت

تفاوت تونر و تونیک پاک کننده صورت چیست

اگرچه ممکن است ظاهری مشابه داشته باشند، تونرها و تونیک‌ها اهداف بسیار متفاوتی روی پوست شما دارند. تفاوت تونیک و تونر بسته به نوع پوست خود، می‌توانید هر دو محصول یا فقط یکی از آن‌ها را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید.

هدف از تونر ایجاد یک مرحله تمیز کردن اضافی برای پوست شما است. هر گونه آلودگی یا باکتری اضافی را که پاک کننده نتوانسته از بین ببرد، از روی پوست شما پاک می‌کند. تونرها برای افرادی که پوست چرب یا تحریک شده دارند به خوبی کار می‌کنند. نحوه استفاده از تونر بعد از پاک کردن آرایش در تمام روز ضروری است تا از بروز جوش‌های آینده جلوگیری شود.

تونیک‌ها معمولا محصول سنگین‌تری بوده و بیشتر آن‌ها حاوی گلاب و اسید هیالورونیک هستند. تونیک‌ها منافذ شما را باز می‌کنند تا پوست را برای مرحله هیدراتاسیون در روتین مراقبت از پوست آماده کنند. از طرف دیگر، به عنوان یک بخش آبرسان در روتین مراقبت از پوست شما عمل می‌کنند و درخشندگی پوست را افزایش می‌دهند.

چگونه بفهمم از کدام محصول استفاده کنم؟ اگر شما فردی هستید که پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، باید بیشتر به سمت استفاده از تونر متمایل شوید تا پوستتان تمیز شود. اگر شما فردی با پوست بالغ یا خشک هستید، یک تونیک بهترین کارایی را روی پوست شما خواهد داشت و به عنوان یک مرحله هیدراتاسیون اضافی در نظر گرفته می‌شود.

تفاوت تونر و تونیک پاک کننده صورت

سخن آخر

امیدواریم با مطالعه این راهنمای خرید تونیک پاک کننده صورت از فب پابلیک، پاسخ بسیاری از سوالات خود را در مورد تونیک‌ها پیدا کرده باشید؛ و مهم‌تر از همه، فهمیده باشید که استفاده از تونیک مرحله‌ای است که در فرآیند مراقبت از پوست نباید فراموش شود.

سوالات متداول

تونیک چیست؟

تونیک آخرین مرحله پاک‌سازی صورت است و پوست را برای مراقبت‌های بعدی آماده می‌کند. آخرین ذرات کثیفی و باقی‌مانده‌های پاک کننده صورت را پاک کرده و مقدار pH پوست شما را متعادل می‌کند.

مهم‌ترین کاربرد تونیک چیست؟

تونیک‌ها منجر به کاهش جوش‌های صورت می‌شوند و پوست را آبرسانی می‌کنند. علاوه بر این، خاصیت پاک کنندگی داشته و منجر به کوچک شدن منافذ پوستی می‌شوند.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما