راهنمای خرید کرم آبرسان صورت

0 0
  • تاریخ : 1402/12/2
  • بازدید : 228
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

پوست ما هر روز با بسیاری از موانع محیطی و خودساخته روبرو می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به تغییر فصل یا هر غذای ناخواسته‌ای که می‌خوریم اشاره کرد. حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با محصولات مراقبت از پوست خوب از آن محافظت کنید. استفاده از یک پاک کننده ملایم، سرمایه‌گذاری روی یک کرم آبرسان یا مرطوب‌کننده و اجتناب از لایه‌بردارهای خشن می‌تواند به شما در مبارزه با پوست خشک کمک کند. مهم‌تر از همه، افزودن یک آبرسان خوب صورت به روتین مراقبت از پوست است. برای کمک به محدود کردن گزینه‌های شما، با متخصصان پوست و زیبایی‌شناسان در مورد بهترین ترکیباتی که باید در آبرسآن‌های صورت جستجو کنید و ترکیباتی که باید از آن‌ها اجتناب کنید صحبت کردیم و تصمیم گرفتیم این مطلب از محصولات مراقبت از پوست و مو فب پابلیک را که راهنمای خرید کرم آبرسان صورت است، تقدیمتان کنیم. با ما همراه شوید.

کرم آبرسان صورت چیست؟

یکی از مهم‌ترین راهکارها به منظور درمان خشکی یا دهیدراتگی پوست، این است که از کرم آبرسان صورت استفاده شود؛ اما منظور از خرید کرم آبرسان صورت چیست و چه ترکیباتی باید در آن وجود داشته باشد؟ به طور کلی می‌توان گفت کرم آبرسان محصول فوق‌العاده‌ای است که به‌طور گسترده‌ای برای پوست‌های معمولی، خشک و دهیدراته استفاده می‌شود. استفاده از کرم آبرسان می‌تواند محتوای آب را در لایه شاخی افزایش دهد و از این رو حیاتی‌ترین اثر خود را اعمال می‌کند که علاوه بر حفظ pH طبیعی پوست، مرطوب‌کنندگی است.

یک کرم آبرسان خوب به لایه‌های لیپیدی پوست اجازه می‌دهد تا مجدداً بازیابی شود. علاوه بر این، سطح پوست را صاف، نرم و انعطاف‌پذیرتر می‌کند. هیدراته شدن پوست اثرات غیرمستقیم مثبتی نیز بر روی پوست دارد؛ مثلا پوست هیدراته به تمامی انواع درمان پاسخ مناسب‌تری نسبت به پوست دهیدراته می‌دهد. همچنین اثر ضدالتهابی، ضد خارش و اثر محافظت از نور و اثر ضد میکروبی و ترمیم زخم نیز دارد.

کرم آبرسان صورت

بعد از دانست فرق کرم آبرسان و مرطوب کننده باید بدانید که یک کرم آبرسان پوست خوب شامل ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید و دایمتیکون است که به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می‌کند. گلیسیرین، پروپیلن گلیکول، پروتئین‌ها و اوره نیز به جذب آب به پوست شما کمک می‌کند که در یک کرم آبرسان وجود دارد. لانولین، روغن معدنی و پترولاتوم رطوبت را حفظ می‌کنند؛ بنابراین اگر به لیست ترکیبات یک کرم آبرسان عالی نگاهی بیندازید، این ترکیبات را نیز خواهید دید.

راهکارهای هیدراته نگه داشتن پوست

قبل از اینکه با مزایای کرم آبرسان آشنا شویم، در این بخش از راهنمای خرید کرم آبرسان صورت باید بدانیم که استفاده از یک کرم آبرسان، تنها یکی از راهکارهای درمان دهیدراتگی پوست است و تنها گزینه بهبودی نیست. پوست دهیدراته علاوه بر ترکیبات موضعی باید اقدامات دیگری نیز برای حفظ رطوبت خود انجام دهد. به‌طورکلی برای بهبود وضعیت دهیدراتگی پوست باید اقدامات زیر را انجام داد:

نوشیدن آب کافی

نوشیدن مقدار کافی آب در هر روز، اولین گام برای حفظ پوست هیدراته و نرم است. کارشناسان می‌گویند که شما باید حداقل هشت لیوان یا دو لیتر آب در روز بنوشید.

تغذیه صحیح

یک تغذیه صحیح برای حفظ رطوبت پوست، استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها، میوه‌ها و سبزیجات در برنامه غذایی روزانه است. آب موجود در میوه‌ها و سبزیجات، مدت زمان بیشتری در بدن باقی می‌ماند و خیلی زود دفع نمی‌شود. از این رو به هیدراته شدن پوست کمک بیشتری می‌کند.

راهکارهای هیدراته نگه داشتن پوست

 استفاده از کرم آبرسان قوی

استفاده از محصولات موضعی مهم‌ترین گام حفظ رطوبت پوست و آبرسانی به پوست است. کرم آبرسان قوی برای تمامی انواع پوست کاربرد دارد.

از کجا بفهمیم نیاز به کرم آبرسان داریم؟

در این بخش از راهنمای خرید کرم آبرسان صورت به بعضی از علائمی می‌پردازیم که نشان می‌دهند نیاز به کرم آبرسان دارید:

  • خشکی و ترشح کم پوست: اگر پوست شما خشک است و ترشح آن به شدت کاهش یافته است، نشان می‌دهد که خشکی پوست شما به آب نیاز دارد و می‌توانید از کرم آبرسان استفاده کنید.
  • ترک‌های پوست: اگر پوست شما دارای ترک‌هایی است، نیاز به کرم آبرسان قوی دارید. کرم آبرسان می‌تواند پوست را مرطوب کرده و باعث بهبود وضعیت ترک‌ها شود.
  • خارش پوست: اگر پوست شما خارش دارد، ممکن است به دلیل خشکی باشد. استفاده از کرم آبرسان می‌تواند به تسکین خارش کمک کند.
  • پوست کوچک شده: اگر پوست شما به نظر می‌رسد که کوچک و جمع شده است، ممکن است به دلیل خشکی باشد. کرم آبرسان می‌تواند پوست را بازگردانده و باعث بهبود وضعیت آن شود.
  • پوست خسته و بی‌رونق: اگر پوست شما خسته و بی‌رونق به نظر می‌رسد، ممکن است به دلیل خشکی باشد. استفاده از کرم آبرسان می‌تواند پوست را مرطوب کرده و باعث افزایش رونق و شادابی پوستتان شود.

در هر صورت، قبل از استفاده از کرم آبرسان، بهتر است با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید تا بهترین محصول را برای پوست شما معرفی کنند.

راهنمای خرید کرم آبرسان

چرا باید از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

از مهم‌ترین مزایایی که استفاده از کرم آبرسان به همراه دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

1-جلوگیری از خشکی پوست

فاکتورهای مختلفی روی میزان رطوبت پوست تاثیر می‌گذارند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هوای گرم، هوای سرد، تهویه هوا و دمای فضایی که در آن هستید اشاره کرد. اینجاست که نقش کرم‌های آبرسان پررنگ می‌شود. کرم‌های آبرسان می‌توانند منجر به بازگردانی و جایگزین کردن رطوبت از دست رفته پوست شوند و از خشکی پوست و از بین رفتن رطوبت آن در آینده نیز جلوگیری کنند.

استفاده از کرم آبرسان برای جلوگیری از خشکی پوست

2-به تعویق انداختن روند پیری پوست

پوست‌های هیدراته همیشه شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسند. استفاده از کرم‌های آبرسان می‌تواند به شما کمک کند روند پیری پوست را به تعویق بیندازید و جلوی به وجود آمدن خطوط ریز و چین‌وچروک را بگیرید. از طرف دیگر، بعد از استفاده از کرم آبرسان، حس لطافت و شادابی در پوست را احساس خواهید کرد که قطعا ارزش همه چیز را دارد.

3-مبارزه با جوش و آکنه

وقتی پوست شما خشک می‌شود، غدد پوستی روغن بیشتری را تولید می‌کنند تا پوست را مرطوب نگه دارند؛ نتیجه چنین اتفاقی این می‌شود که منافذ شما با روغن‌های تولید شده مسدود می‌شوند و با جوش زیر پوستی و آکنه مواجه خواهید شد؛ اما اگر پوست به موقع و درست آبرسانی و هیدراته شود، تولید چربی آن هم کنترل خواهد شد.

استفاده از کرم آبرسان برای مبارزه با جوش و آکنه

4-محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید

همان‌طور که میدانید SPF بسیار مهم بوده و در سلامت پوست تاثیرگذار است. برای اینکه بتوانید از پوست خود بیشترین محافظت را داشته باشید، می‌توانید از محصولات چندکاره مانند بی‌بی کرم‌ها و سی‌سی کرم‌ها استفاده کنید و با این کار علاوه بر آبرسانی، جلوی آسیب اشعه‌های مضر خورشید را نیز بگیرید.

5-تسکین پوست‌های حساس

پوست‌های حساس نیاز به مراقبت ویژه دارند و حتما باید با محصولات مناسب آبرسانی شوند. به دنبال محصولاتی بگردید که در ترکیبات خود، مواد تسکین‌دهنده‌ای همچون آلوئه ورا، بابونه و عسل داشته باشند.

ترکیبات مهم موجود در آبرسان‌ها

همان‌طور که گفته شد، آسان‌ترین راه برای داشتن پوستی سالم، آبرسانی به آن از طریق کرم‌های آبرسان پوست است. انتخاب و خرید کرم آبرسان پوست تا حد زیادی به نوع پوست و مواد به کار رفته در آن دارد. به طور مثال، پوست‌های خشک، نیاز به ترکیبات آبرسان و مرطوب‌کننده دارند. در حالی که پوست‌های چرب، تنها به مرطوب‌کننده نیاز دارند. به طور کلی، کرم‌های آبرسان دارای ترکیبات مهمی مانند هیالورونیک اسید، گلیسیرین، سرامید و غیره هستند. ما در این جا، برخی از ترکیبات مهم آبرسآن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اسید لاکتیک

اغلب، به ترکیباتی مانند اسید لاکتیک یا پلی هیدروکسی اسیدها، لایه‌بردار نیز گفته می‌شود. هر چند این ترکیبات، خاصیت مرطوب‌کنندگی نیز دارند. اسید لاکتیک از منابع اولیه یک کرم آبرسان است. این ترکیبات علاوه بر از بین بردن سلول‌های مرده پوست یا آلودگی‌ها، سبب آبرسانی عمیق نیز خواهند شد.

اسید لاکتیک از ترکیبات مهم در کرم آبرسان

هیالورونیک اسید

این ماده جالب، به صورت طبیعی در بدن نیز تولید می‌شود. هیالورونیک اسیدها، نوعی مرطوب‌کننده هستند که علاوه بر آبرسانی پوست، موجب حفظ آب داخل آن نیز می‌شوند. علاوه بر این‌ها، هیالورونیک اسید در محبوس کردن آب داخل پوست نیز موثر است؛ یعنی، آبی حدود 1000 برابر وزن خود را نگهداری می‌کند.

سرامیدها

بخش مهمی از لایه شاخی پوست، سرامید ها هستند. آن‌ها، با قرار گرفتن بین سلول‌های پوستی، به بسته نگه داشتن سد پوست نیز کمک می‌کنند. این کار، علاوه بر آبرسانی، محرک‌های احتمالی را نیز دور خواهد کرد. از سرامید ها، به طور خاص در درمان برخی مشکلات پوست‌های خشک استفاده می‌شود.

پترولاتوم

یکی از قدیمی‌ترین مواد مراقبت از پوست، پترولاتوم ها هستند که به عنوان یک مانع مسدود کننده برای کاهش میزان آب از دست رفته پوست عمل می‌کنند. پترولاتوم ها، برای پوست‌های چرب بسیار مضرند زیرا عملکردی کودوژنیک دارند؛ اما استفاده از آن‌ها برای روتین پوست خشک و لک دار بسیار ضروری است.

گلیسیرین

استفاده از گلیسیرین در ترکیب آبرسان، به جذب آب کمک خواهد کرد. به دلیل تبلیغات گسترده‌ای که از گلیسیرین در شبکه‌های اجتماعی شده، بیشتر ترکیبات کرم‌های آبرسان، گلیسیرین‌ها هستند. این ماده، مناسب هر نوع پوستی است و هیچ ضرری برای استفاده از آن در انواع مختلف پوست گزارش نشده است.

چه کرم آبرسانی مناسب پوست شماست؟

مدل‌های مختلفی از محصولات آبرسان، از ژل گرفته تا روغن و کرم، در بازار موجود هستند که همه یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هم حفظ رطوبت پوست است. بیشتر کرم‌های آبرسان در ترکیبات خود موادی مانند هیالورونیک اسید، گلیسیرین، سرامید و انواع مختلف ویتامین‌ها را دارند تا بتوانند عمیق‌ترین لایه‌های پوست را آبرسانی کنند.

کرم‌های آبرسان می‌توانند از بروز جوش و آکنه هم جلوگیری کنند؛ بنابراین جای دادن آن‌ها در روتین روزانه می‌تواند شاداب‌تر شدن و براق‌تر شدن پوست را به دنبال داشته باشد.

  • بهترین کرم آبرسان برای پوست چرب، محصولی است که بر پایه آب و غیر کومدون زا باشد، روی پوست احساس سنگینی ایجاد نکند و باعث بسته شدن منافذ نشود. علاوه بر این، باید فاقد الکل، پارابن و روغن باشد.
  • بهترین کرم آبرسان برای افرادی که پوست خشکی دارند، محصولی است که علاوه بر داشتن بافت غلیظ، به نرم شدن پوست هم کمک کند.
  • اگر از آن دسته افرادی هستید که در فصول سرد سال احساس سوزش پوست نداشته و یا دارای پوست جوش‌دار نیستید، بهتر است در روتین روزانه، از کرم‌های آبرسان پوست نرمال استفاده کنید. طراحی و فرمولاسیون این محصولات به گونه‌ای است که نیاز غذایی پوستتان را به طور کلی برطرف خواهد کرد.
  • ضرورت استفاده از کرم‌های آبرسان، در پوست‌های مختلط بیشتر است. اگر پوست مختلط رطوبت کافی را به دست نیاورد، در قسمت‌های خشک صورت موجب احساس کشیدگی، تشدید خشکی، قرمزی و پیری زودرس خواهید کرد. استفاده مداوم و روزانه از محصولات آبرسان، پوست را نرم و لطیف نگه می‌دارد.

اگر به دنبال یک کرم آبرسان قوی خارجی می‌گردید، سیمپل، نوتروژینا، کلینیک، لورآل و بادی شاپ، برخی از برندهای معتبر و محبوب بین مردم هستند.

 بهترین کرم آبرسان برای پوست چرب، خشک و نرمال

بهترین سن برای شروع استفاده از کرم‌های آبرسان چه زمانی است؟

در این بخش از راهنمای خرید کرم آبرسان صورت به انتخاب سن مناسب برای شروع استفاده از آبرسان می‌پردازیم که با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. مواردی مانند سبک زندگی، عوامل ژنتیکی، نوع پوست و غیره از عوامل موثر روی وضعیت پوست و در نتیجه سن مناسب استفاده از محصولات آبرسان است.

علاوه بر این موارد، وجود علائمی مانند کدر شدن یا خشکی و دهیدراته شدن پوست، می‌تواند زمان استفاده از کرم‌های آبرسان را مشخص کند. به طور کلی، می‌توان سن استفاده از محصولات آبرسان را، بین 25 تا 28 سالگی دانست؛ اما اگر در سنی کمتر از این بازه قرار دارید، می‌توانید یک روتین پوستی مناسب را انتخاب و شروع کنید تا تاثیرات مثبت این کار را در سنین بالاتر احساس کنید.

چه زمانی باید از کرم آبرسان صورت استفاده شود؟

بهترین زمان برای استفاده از کرم آبرسان صورت، در صبح و شب و وقتی است که صورتتان را با شوینده مخصوص می‌شویید. صبح‌ها از یک آبرسان سبک استفاده کنید و شب‌ها قبل از خواب، به سراغ محصولات قوی‌تری بروید که خاصیت کلاژن سازی، لیفت کنندگی و غیره دارند.

به طور کلی در این بخش از راهنمای خرید کرم آبرسان صورت می‌توان گفت لازم است روزانه دو بار از کرم‌های آبرسان استفاده کنید؛ اما استفاده از آن قبل از خواب پراهمیت‌تر است. شب‌ها 30 دقیقه قبل از اینکه صورتتان به بالش بخورد کرم را بزنید و اجازه دهید به خوبی جذب پوست شود.

بهترین زمان برای استفاده از کرم آبرسان صورت

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب‌کننده

اگرچه کرم آبرسان و مرطوب‌کننده هر دو برای حفظ رطوبت و بهبود وضعیت پوست استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها وجود دارد.

مرطوب‌کننده ها عمدتاً برای نرم کردن پوست و حفظ رطوبت پوست در مقابل تبخیر آب، استفاده می‌شوند. این محصولات شامل موادی همچون گلیسیرین، هیالورونیک اسید، لانولین و وازلین هستند که به سلول‌های  پوست کمک می‌کنند، رطوبت را در داخل خود نگه داشته و از خشکی پوست جلوگیری کنند.

از سوی دیگر، کرم‌های آبرسان‌ علاوه بر این کارها، حاوی موادی مانند آلوئه ورا، پنتنول، عصاره‌های گیاهی و ویتامین‌های مختلفی هستند که به پوست نرمی، شادابی و براقیت بیشتری می‌دهند و همچنین به درمان برخی از مشکلات پوست ازجمله: التهاب، خشکی شدید و ترک‌های پوستی کمک می‌کنند.

بنابراین، کرم‌های آبرسان بیشتر برای درمان و ترمیم پوست استفاده می‌شوند، در حالی که  کرم‌های مرطوب‌کننده بیشتر برای نرم کردن پوست و حفظ رطوبت آن استفاده می‌شوند. هر دوی این محصولات می‌توانند به حفظ رطوبت پوست شما کمک کنند؛ اما توصیه می‌شود در انتخاب بهترین محصول برای نیازهای پوستی خودتان،  با متخصص پوست مشورت کنید.

سخن آخر

رطوبت رسانی به پوست یکی از الزامات مراقبتی در تمامی انواع پوست است. همان‌طور که در این راهنمای خرید کرم آبرسان صورت گفتیم استفاده از یک کرم آبرسان به‌ویژه برای پوست خشک، در روتین پوستی ضروری است. هر نوع پوستی باید محصول متناسب نوع پوست خود را استفاده کند. به‌طور مثال فردی که دارای پوست چرب است باید از کرم آبرسان برای پوست چرب که جوش زا نباشد استفاده کند. در مقابل افرادی که دارای پوست خشکی هستند از کرم آبرسان برای پوست خشک یا کرم آبرسان برای پوست خیلی خشک استفاده کنند. برای یک انتخاب صحیح از بهترین کرم آبرسان صورت باید ویژگی‌های کرم آبرسان خوب را بشناسیم. به ترکیبات آن توجه کنیم تا بتوانیم از بین انواع فراوان موجود در بازار، بهترین کرم آبرسان را انتخاب کنیم.

سوالات متداول

بهترین آبرسان برای پوست خشک کدام است؟

اگر پوست صورت شما پوسته پوسته می‌شود و اکثر وقت‌ها خشک است، احتمالا پوستتان رطوبت لازم را حفظ نمی‌کند. بهترین انتخاب برای نوع پوست شما، یک آبرسان غلیظ و قوی است. این نوع آبرسان ها با ایجاد یک لایه محافظتی ضخیم روی پوست، باعث می‌شوند که آب و رطوبت جذب شده در پوست تبخیر نشود.

بهترین آبرسان برای پوست‌ کم آب کدام است؟

سلول‌های پوستی ما به طور طبیعی هیالورونیک اسید تولید می‌کنند تا میزان رطوبت پوست حفظ شود. ولی به دلیل پیری و عوامل محیطی، مقدار کمی از این ماده در صورت ما تولید شده و مقدار آن روند نزولی دارد. حساسیت، عدم درخشندگی، خطوط ریز، بافت و شالوده ناهمگون ازجمله علائم کمبود اسید هیالورونیک هستند. برای پوست کم آب از آبرسان‌هایی باید استفاده کرد که حاوی هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid) هستند. هیالورونیک اسید موجود در پوست از طریق مکانیسم‌های وابسته به رادیکال‌های آزاد تجزیه می‌شود که توسط عواملی نظیر تابش UV (اشعه فرابنفش) ایجاد می‌شوند. آبرسان‌هایی که این ماده را دارا هستند، مثل یک مرطوب‌کننده به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند.

بهترین آبرسان برای پوست‌ چرب کدام است؟

برای افرادی که پوست چرب دارند، آبرسان‌های بر پایه آب گزینه مناسبی هستند. پوست چرب هم دچار کم‌آبی می‌شود. افراد با پوست چرب باید از آبرسان‌های بر پایه‌ی آب استفاده کنند. اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه است، هنگام خرید آبرسان، محصولی را انتخاب کنید که روی آن عبارت Non-Comedogenic، Light Texture، Sebum Regulator یا For Oily Skin نوشته باشد.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما