بهترین ژل شستشوی صورت چه ویژگی‌هایی دارد؟

0 0
  • تاریخ : 1402/7/8
  • بازدید : 568
میانگین امتیاز 3.75 از 2 رای داده شده
0 0

آلودگی، دود ماشین، گرد و غبار، مواد حساسیت زا... در طول روز، لایه اپیدرم در معرض تهاجمات خارجی متعددی قرار می‌گیرد که به پوست آسیب می‌رسانند و آن را ضعیف می‌کنند. حتی در طول شب، پوست ناخالصی‌ها (سبوم، عرق و ...) را جمع می‌کند. برای حفظ سلامت پوست، لازم است صورت خود را با یک شوینده مناسب پوست بشویید تا از شر آلودگی‌ها خلاص شوید. حتی اگر بهترین ژل شستشوی صورت را انتخاب کنید، اگر به درستی استفاده نشود، فایده‌ای نخواهد داشت. حتما مراحل مختلف پاکسازی موفق را طی کنید.

ژل شستشوی صورت چیست؟

ژل پاک‌کننده یک محصول مراقبتی کف کننده است که برای از بین بردن ملایم ناخالصی‌های چسبیده به لایه هیدرولیپیدی (ذرات آلودگی، گرد و غبار، سبوم، عرق...) استفاده می‌شود، بدون اینکه به پوست آسیب برساند. در واقع، این نوع محصول به لطف داشتن ترکیبات گیاهی (کوکو بتائین، کوکو گلوکوزید و غیره) پوست را بدون برهم زدن تعادل طبیعی آن عمیقا تمیز می‌کند.

بهترین ژل شستشوی صورت سرشار از ترکیبات فعال مرطوب کننده و نرم کننده مانند گلیسیرین، اینولین یا آلوئه ورا است که به آبرسانی پوست کمک کرده و پس از شستشو، آن را نرم و راحت می‌کند. به همین ترتیب، وجود اسید سیتریک در فرمولاسیون نیز به کاهش احساس سفتی ناشی از وجود کلر در آب کمک می‌کند. در نهایت، پاک کننده‌های صورت نیز می‌توانند حاوی مواد فعال برای شروع درمان مشکلات پوستی باشند.

بیشتر بخوانید: مراحل شسشوی صورت

همه چیز در مورد بهترین ژل شستشوی صورت

ویژگی‌های بهترین ژل شستشوی صورت

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید یک ژل شستشوی صورت خوب داشته باشد شامل موارد زیر می‌شوند:

  • قابل استفاده برای تمامی انواع پوست: بهترین ژل شستشوی صورت باید برای تمامی پوست‌ها قابل استفاده باشد. به عبارت ساده‌تر، نباید داخل آن مواد شیمیایی حساسی به کار رفته باشد که برای پوست ضرر دارد.
  • نداشتن مواد حساسیت زا و آلرژی‌زا: ژل شستشوی صورت ضد حساسیت از مواد گیاهی ساخته شده است. حتما هنگام خرید توجه کنید که روی بسته بندی محصول اسمی از حساسیت برای برخی از پوست‌ها برده نشده باشد.
  • داشتن ترکیبات گیاهی: درست است که مواد گیاهی دیرتر از مواد شیمیایی روی پوست اثر می‌کنند، اما کاملا بی‌خطر هستند و هیچ‌گونه حساسیتی ندارند.
  • اورجینال بودن: از آنجا که پوست حساس‌ترین نقطه صورت است، بهترین ژل شستشوی صورت باید اورجینال باشد تا مشکلات ناخوشایندی را ایجاد نکند.
  • آبرسانی به پوست: بهترین ژل شستشوی صورت باید علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، دارای قابلیت آبرسانی هم باشد. از آنجا که پوست صورت خیلی حساس است، بهتر است همیشه مرطوب نگه داشته شود تا چروک نشود. حتما روی بسته بندی محصول به دنبال عبارت دارای خاصیت آبرسانی به پوست بگردید.

بهترین ژل شستشوی صورت کدام است؟

  • ضد آکنه بودن: یک ژل شستشوی خوب علاوه بر اینکه پوست را از آلودگی‌ها پاکسازی می‌کند، ضد آکنه و ضد جوش نیز هست.
  • دارای قابلیت تنظیم PH: اگر PH تنظیم شود، پوست آسیبی نمی‌بیند. اگر ژل شستشو جنس خوبی نداشته باشد، قطعا منجر به آسیب به پوست خواهد شد.
  • قدرت پاک کنندگی بالا: بهترین ژل شستشو باید زیاد کف نکند و قدرت پاک کنندگی بالایی هم داشته باشد. پس کف زیاد نشان دهنده خوب بودن ژل نیست.
  • نداشتن پارابن: ژل شستشوی خوب نباید موادی مانند پارابن داشته باشد. پارابن یک ماده نگهدارنده بوده و دشمن پوست است. از پارابن به این دلیل که قارچ‌ها و آلودگی‌ها را از روی صورت برمی‌دارد، در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.
  • دارای قابلیت روشن کنندگی و جوان کنندگی: یک ژل شستشوی خوب باید قابلیت‌های چندگانه داشته باشد. برای مثال از طریق لایه‌برداری، پوست‌های مرده را از روی صورت بردارد و باعث روشن‌تر شدن و جوان‌تر شدن آن شود.
  • استفاده راحت: یک ژل خوب باید استفاده آسانی داشته باشد. برخی از ژل‌ها استفاده سختی دارند و خیلی زیاد از آن‌ها استقبال نمی‌شود.
  • قیمت مناسب: از آنجا که ژل برای استفاده روزانه است، باید قیمت مقرون به صرفه و مناسبی داشته باشد. اگر دارای قیمت بالایی باشد، هرکسی قدرت خرید آن را نخواهد داشت.

ویژگی‌های بهترین ژل شستشوی صورت

هنگام خرید بهترین ژل شستشوی صورت باید به چه مواردی توجه شود؟

از مهم‌ترین مواردی که باید هنگام خرید ژل شستشو مورد توجه قرار داد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع پوست صورت

هنگام انتخاب ژل شستشوی صورت، مهم است که نوع پوست خود را در نظر بگیرید. پوست شما حساس است یا خشک، چرب، معمولی یا ترکیبی از انواع پوست؟ اگر نوع پوستتان را نمی‌شناسید باید به دنبال برخی از نشانه‌های آشکار بگردید. به عنوان مثال، پوست چرب ظاهری براق و چرب خواهد داشت، در حالی که پوست مختلط در برخی مناطق خشک یا زبر و در برخی دیگر چرب به نظر می‌رسد. اگر پوست حساسی دارید، برخی محصولات ممکن است باعث سوزش یا قرمزی شوند.

صرف نظر از نوع پوست شما، رایحه‌ها و سایر مواد می‌توانند باعث تحریک شوند؛ بنابراین به دنبال محصولاتی هستید که در حین پاکسازی پوست شما از سد رطوبتی آن نیز محافظت کنند.

از آنجایی که ژل‌های شستشوی صورت در برندهای مختلفی تولید می‌شوند، به راحتی می‌توان در مورد اینکه کدام یک برای نوع پوست شما بهترین است گیج شد. اگر پوست چرب یا پوست خنثی یا مختلطی دارید، بهتر است به سراغ خرید شوینده‌های کف کننده یا ژلی بروید. در همین حال، اگر پوست خشکی دارید، به دنبال پاک کننده‌های کرم یا ژل-کرم باشید تا بدون خشک کردن یا از بین بردن بیش از حد پوست، به تمیزی مورد نظر خود برسید.

ترکیبات

در نظر گرفتن مواد تشکیل دهنده در ژل شستشو، اولین قدم مهم در انتخاب بهترین ژل شستشوی صورت است. به دنبال شوینده‌ای باشید که حاوی مواد شیمیایی خشن نباشد و برعکس، آبرسانی را افزایش دهد و پوست را نرم کند تا سالم بماند.

در مورد اینکه کدام مواد تشکیل دهنده بهترین هستند، بستگی به چیزی دارد که شما به دنبالش هستید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید پوست خود را تسکین داده و مرطوب کنید، به سراغ محصولاتی بروید که در ترکیبات خود آلوئه ورا یا عصاره چای سبز دارند. در همین حال، عصاره پوست درخت بید و ویتامین B5 می‌تواند به تعادل هیدراتاسیون کمک کند، در حالی که نیاسینامید یک عنصر ستاره‌ای است که یک سد چربی ایجاد می‌کند و قرمزی و ظاهر منافذ را به حداقل می‌رساند.

 تاثیر و نتیجه بهترین ژل شستشوی صورت در طولانی مدت

اگر پوست شما در حین تمیز کردن نیاز به بازسازی دارد، به دنبال شوینده‌های حاوی هیالورونیک اسید و سرامیدها باشید. PCA روی همچنین یک عنصر عالی برای محافظت از سد پوست شما و در عین حال کنترل تولید چربی است. ویتامین E یکی دیگر از عناصر ستاره‌ای است که با خواص تسکین دهنده و آنتی اکسیدانی خود، از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. اگر می‌خواهید پوست خود را حجیم و مرطوب کنید، شستشوی صورت با اسیدهای آمینه را در نظر بگیرید.

اگر به دنبال از بین بردن سلول‌های مرده پوست خود هستید، یا اگر پوست خیلی چربی دارید، ممکن است بخواهید محصولاتی با اسیدهای گلیکولیک و سالیسیلیک امتحان کنید. علاوه بر این، گلیسیرین یک مرطوب کننده فوق العاده است که برای هیدراتاسیون سطح پوست معجزه می‌کند.

نگرانی‌های پوستی

پوست بزرگ‌ترین اندام بدن است و نقش‌های مختلفی را در سلامتی از محافظت در برابر عناصر و حفظ مایعات گرفته تا مبارزه با میکروب‌های مضر ایفا می‌کند. پس جای تعجب نیست که پوست می‌تواند به بیماری‌های مختلف مبتلا شود.

اگر بیماری پوستی دارید، هنگام انتخاب بهترین ژل شستشوی صورت، مهم است که آن را در نظر بگیرید. نباید با انتخاب چیزی که تحریک کننده است یا باعث ایجاد جوش می‌شود، شرایط را پیچیده‌تر کنید. در عوض، به دنبال محصولی باشید که نگرانی پوستی شما را برطرف می‌کنند، دارای ترکیبات ملایم هستند و با در نظر گرفتن سلامت پوست شما فرموله شده‌اند. انتخاب ژل شستشوی صورت مناسب نه تنها می‌تواند به بهبود سلامت پوست شما کمک کند، بلکه ظاهر آن را نیز بهبود می‌بخشد.

همچنین می‌توانید به دنبال شوینده‌هایی باشید که بدون رایحه فرموله شده و به طور خاص برای نوع پوست و نگرانی پوست شما برچسب‌گذاری شده‌اند. سپس، مرحله پاکسازی را با یک برنامه روتین که شرایط خاص پوست شما را تکمیل می‌کند، دنبال کنید همچنین مشاوره با متخصص پوست یا زیبایی برای برنامه‌ریزی رژیم بهینه مراقبت از پوست می‌تواند مفید باشد.

بیشتر بخوانید: مهمترین رازهای داشتن پوست صاف و شفاف

نحوه‌ی استفاده ژل شستشوی صورت

چگونه از ژل شستشوی صورت استفاده کنیم؟

اگرچه برخی از محصولات پاک کننده نیاز به استفاده از پد پنبه‌ای دارند، ژل شستشوی صورت به طور مستقیم با استفاده از انگشتان روی پوست اعمال می‌شود؛ بنابراین، قبل از استفاده از آن، مطمئن شوید دست‌هایتان تمیز هستند تا از رشد باکتری‌ها جلوگیری کنید. توصیه می‌شود صبح و عصر بعد از پاک کردن آرایش از ژل شستشو استفاده کنید. نحوه استفاده از آن به ترتیب زیر است:

  • صورت و گردن را با آب گرم مرطوب کرده و مقدار کمی از ژل را با آب در کف دست خود امولسیون کنید.
  • به آرامی پوست را برای حداقل 30 تا 60 ثانیه با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید تا تمام ناخالصی‌ها از بین بروند.
  • صورت خود را کاملا با آب گرم بشویید تا تمام آثار محصول از بین برود و پوستتان را با یک حوله تمیز بدون مالش، اما با ضربه زدن خشک کنید.
  • برای تکمیل پاکسازی و به حداقل رساندن اثرات خشک شدن پوست، با استفاده از تونیک پاک کننده صورت متناسب با نوع پوستتان، کار را تمام کنید.

سخن پایانی

پاکسازی باعث می‌شود اکسیژن بیشتری به پوست برسد و شفاف‌تر و شاداب‌تر شود. در صورت لایه‌برداری نشدن پوست‌های مرده روی سطح پوست، مشکلاتی همچون آکنه، جوش و کدری ایجاد خواهد شد؛ بنابراین، هنگام خرید بهترین ژل شستشوی صورت حتما به نوع پوستتان توجه داشته باشید تا بتوانید تاثیرات مثبتی از آن دریافت کنید. به نظر شما بهترین ژل شستشوی صورت می‌تواند چه ویژگی‌های دیگری داشته باشد؟ دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

در طول روز چند بار باید صورت را بشوییم؟

اینکه چند بار صورت خود را بشویید به نوع پوست و نگرانی پوستی شما بستگی دارد. اگر پوست چربی دارید، ممکن است لازم باشد صورت خود را دو بار در روز بشویید، در حالی که پوست‌های خشک ممکن است فقط به یک بار شستشو در روز نیاز داشته باشند. اگر فقط یک بار در روز صورت خود را می‌شویید، بهتر است این کار را در شب انجام دهید تا پوست خود را از شر تمام باکتری‌هایی که در طول روز انباشته شده‌اند خلاص کنید. می‌توانید بعد از شستشو از یک کرم مغذی صورت برای بازسازی و مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید.

بهترین زمان برای شستن صورت چه موقعی است؟

بهترین زمان شستشوی صورت به نیازهای خاص شما بستگی دارد. به عنوان مثال، شستن صورت در صبح، پوست را از محصولات مراقبت از پوست باقیمانده که از شب قبل روی آن مانده‌اند، پاکسازی می‌کند و عرق انباشته شده در هنگام خواب را نیز از بین می‌برد. شستن صورت در شب به شما این امکان را می‌دهد که پاکسازی عمیق‌تری برای پاک کردن آرایش، ضد آفتاب و آلودگی اضافی روز انجام دهید. اگر آرایش می‌کنید، حتما باید برای شستشوی صورت خود در شب برنامه‌ریزی کنید. خوابیدن با آرایش می‌تواند منجر به پیری زودرس و تخریب کلاژن شود. همچنین ممکن است باعث ایجاد جوش شود و از بازسازی پوست شما در طول شب جلوگیری کند.

صورت را با آب گرم بشوییم یا سرد؟

هنگام شستن صورت، استفاده از آب ولرم پیشنهاد می‌شود. آب گرم می‌تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد، در حالی که آب سرد ممکن است به طور موثر آلودگی و چربی را از بین نبرد. هنگام شستن صورت ملایم باشید، زیرا مالش بیش از حد می‌تواند باعث تحریک و آسیب شود. علاوه بر این، آب ولرم در صورت ترکیب با پاک کننده می‌تواند به حل شدن کثیفی کمک کند آب سرد را روی صورتتان بپاشید تا به پوستتان هشدار داده شود و گردش خون بیشتری در آن ناحیه ایجاد شود.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما