شامپو بدون سولفات چیست؟

0 0
  • تاریخ : 1403/5/23
  • بازدید : 62
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

امروزه شامپوهای متنوعی برای مراقبت از مو به بازار عرضه شده‌اند و انتخاب اینکه کدام یک از آن‌ها با توجه به نوع موی شما عملکرد بهتری دارد واقعاً دشوار است. اگر از دسته افرادی هستید که مو یا پوست سر حساس دارید، انتخاب شامپوی مناسب برای شما چالش‌های بیشتری را به همراه دارد و باید از ترکیبات شیمیایی حساسیت‌زا مثل سولفات دوری کنید. اینجا است که اهمیت استفاده از شامپو بدون سولفات مطرح می‌شود، اما ماهیت اصلی شامپو بدون سولفات چیست و آیا استفاده از آن واقعاً مو را به اندازه‌ی یک شامپوی حاوی سولفات تمیز می‌کند یا نه؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها تا انتهای این مطلب از وبلاگ فروشگاه محصولات مراقبت از پوست و مو فب پابلیک همراه ما باشید.

نگاهی به ماهیت سولفات

پیش از پاسخ به سوال شامپو بدون سولفات چیست؟ بهتر است نگاهی به ماهیت سولفات بیندازیم. براساس مطالب مندرج در وب‌سایت vanicream.com می‌توان گفت که سولفات‌ها در اصل نوعی سورفکتانت هستند که به عنوان یک عامل پاک‌کننده یا کف‌کننده در محصولات مراقبتی استفاده می‌شوند و انواع رایج آن‌ها در شامپوهای موجود در بازار سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورت سولفات (SLES) را در بر می‌گیرند.

در حقیقت علت اصلی اضافه کردن سورفکتانت‌ها به محصولات مختلف آسان‌تر کردن روند مخلوط شدن آن‌ها با آب است که به کف‌کردن، حل کردن روغن‌های مختلف در آب و در نهایت شستشوی آن‌ها کمک می‌کند. با این وجود بعضی از افراد به انواع مختلف سولفات‌های به کار رفته در محصولات مراقبتی حساسیت دارند و در اثر استفاده از آن‌ها دچار تحریک پوست سر و خشکی مو می‌شوند.

اگر شما هم در دسته‌ی بالا قرار دارید می‌توانید با کاهش استفاده از محصولات حاوی سولفات و روی آوردن به شامپوهای بدون سولفات در کاهش ریزش موی خود گام موثری بردارید.

مطلب شوره سر چیست +روش های درمان آن را از ما بخوانید.

?شامپو بدون سولفات چیست

اثرات سولفات بر روی موها

اگر این سوال هم برای شما پیش آمده است که دلایل استفاده از شامپو بدون سولفات چیست و چرا باید به سراغ این محصولات برویم، باید به موارد و نکاتی که در ادامه بررسی شده‌اند، توجه کنید. حقیقت این است که سولفات به کار رفته در شامپو خطرناک نیست، اما استفاده‌ی مکرر از آن در بعضی از افراد می‌تواند به دلایل زیر باعث آسیب به پوست سر و موها شود:

اثرات شامپو بدون سولفات چیست

تمیزی بیش از اندازه و از بین بردن روغن موجود در مو

اولین اثر استفاده‌ی بیش از اندازه از شامپوهای حاوی سولفات عدم تعادل در پوست سر و موهای شما است. حتی اگر در هر بار استفاده مقدار شامپوی مصرفی را کاهش دهید ممکن است باز هم دچار خشکی، وزی،‌ تیره شدن مو، ریزش آن و چرب شدن بیش از اندازه کف سر و موها شوید. در حقیقت بر هم زدن تعادل و از دست رفتن ترکیبات حیاتی، پوست سر را وادار می‌کند تا با تولید بیش از اندازه‌ چربی این مشکل را برطرف و نبود این ترکیبات مغذی را تا حدی جبران کند.

در صورت تمایل جهت آشنایی با ترندهای مراقبت از مو 2024، مطلب آن را مطالعه کنید.

مضرات استفاده از شامپو بدون سولفات چیست

تحریک پوست سر

سولفات‌ها با از بین بردن روغن‌های ضروری و رطوبت مو می‌توانند منجر به خشکی پوست سر و در نتیجه تحریک و حساسیت آن شوند. اگر در حال حاضر پوست سر شما حساس است باید شامپوی بدون سولفات را کنار بگذارید، چرا که با تحریک آن احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک افزایش می‌یابد.

تحریک پوست سر از مضرات استفاده از شامپو بدون سولفات

جداسازی پروتئین از مو 

حدود ۹۰ درصد ساختار تارهای مو از پروتئین تشکیل شده است؛ بنابراین از دست رفتن آن‌ها می‌تواند به صورت مستقیم سلامت موها را تحت تاثیر قرار دهد. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند، زمانی که موها در معرض سدیم دودسیل (نوعی سولفات) قرار می‌گیرند، احتمال جداسازی پروتئين آن‌ها تا دو برابر افزایش می‌یابد.

جدا شدن پروتئین از مو از مضرات شامپو بدون سولفات

شامپو بدون سولفات چیست؟

همان‌طور که از نام آن مشخص است در پاسخ به شامپوی بدون سولفات چیست، می‌توان گفت که نوعی محصول پاک‌کننده ملایم است که بدون استفاده از سولفات ساخته می‌شود. این شامپوها برخلاف تصور همچنان موهایی با مقادیر کم تا متوسط چربی، آلودگی و اثرات محصولات حالت‌دهنده از قبیل انواع تافت را به صورت موثر تمیز می‌کنند و بهترین گزینه برای افرادی به شمار می‌روند که دوست دارند موهای خود را به صورت مداوم شستشو دهند.

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از مو در یک نگاه

شامپو بدون سولفات چیست

در حقیقت استفاده از شامپو بدون سولفات مزایای مشخصی را به همراه دارد که در جدول زیر به آن‌ها اشاره شده است:

مزایای شامپوهای بدون سولفات

پاکسازی ملایم پوست سر و پوست اطراف خط رویش مو

حالت گرفتن موها بلافاصله پس از شستشو

نرم و صاف شدن موها

بهترین گزینه برای حفظ حالت موهای مجعد

ممانعت از بروز حساسیت در پوست سر

تمیز کردن مو بدون از بین بردن چربی‌های ضروری

 

 

 

 

روش استفاده از شامپو بدون سولفات

بسیاری از مردم زمانی که برای اولین بار به سراغ استفاده از شامپوهای بدون سولفات می‌روند ناامید می‌شوند، چرا که برخلاف سایر شامپوهای سولفاته کف کمتری دارند و به آن میزانی که انتظار دارید شما را در دریایی از کف و حباب غرق نمی‌کنند. به همین جهت اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که نیازی نیست حجم شامپوی مصرفی خود را افزایش دهید، چرا که همان مقدار معمول هم اثر و نقش مثبت خود را ایفا می‌کند.

برای اینکه بهترین تجربه را در زمان استفاده از شامپو بدون سولفات داشته باشید، لازم است که به نکات و موارد زیر توجه کنید:

  • پیش از شروع شستشو موها و پوست سر خود را کاملاً از آب اشباع کنید.
  • مقدار کمی از شامپو بین دو تا پنج پمپ را به پوست سر و ریشه‌ی موهای خود بزنید.
  • شامپو را از پوست سر به طرف موهای خود ماساژ دهید.
  • برخلاف شامپوهای حاوی سولفات در زمان استفاده از این محصولات باید عمده‌ی زمان خود را به ماساژ ملایم شامپو بر روی پوست سر و موها اختصاص دهید.
  • برای ایجاد کف اضافه می‌توانید از آب کمک بگیرید.
  • بگذارید حداقل ۱ تا ۲ دقیقه شامپو بر روی موهای شما بماند و در نهایت به صورت کامل موهای خود را آبکشی کنید.

انواع برندهای شامپو بدون سولفات

سخن پایانی

در این مطلب ماهیت سولفات و اثرات آن را بر روی مو بررسی کردیم و متوجه شدیم که شامپو بدون سولفات چیست و چطور باید از آن استفاده کنیم. اگر می‌خواهید هر روز موهای خود را شستشو دهید و همچنان به دنبال حفظ سلامتی آن‌ها هستید باید به سراغ انواع شامپوهای بدون سولفات بروید که بهترین و باکیفیت‌ترین آن‌ها توسط مجموعه‌ی فب پابلیک به فروش می‌رسند. کافی است بعد از جستجو در وب‌سایت ما نمونه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آدرس شما تحویل داده شود.

جهت خرید کرم مرطوب کننده مو، از این صفحه در فب پابلیک بازدید نمایید.

سوالات متداول

۱. آیا استفاده از شامپو بدون سولفات برای مو مفید است؟

بله؛ شامپوهای بدون سولفات به حفظ رطوبت طبیعی به ویژه در موهای خشک و آسیب دیده کمک می‌کنند.

۲. شامپو بدون سولفات چیست؟

در این محصولات از انواع متفاوتی از سورفکتانت‌ها استفاده می‌شود و هر چند پوست سر و مو را به طور موثری تمیز می‌کنند، به مدت زمان بیشتری برای کف کردن نیاز دارند.

۳. معایب استفاده از شامپو بدون سولفات چیست؟

شامپوهای بدون سولفات ممکن است در افراد با موی چرب باعث شوره شوند.

۴. چه اشخاصی باید از شامپو‌های بدون سولفات استفاده کنند؟

افرادی که بیشتر از سه بار در هفته موهای خود را می‌شویند در کنار کسانی که انواع روش‌های صاف کردن را بر روی موهای خود پیاده کرده‌اند باید از شامپوی بدون سولفات استفاده کنند.

۵. آیا سولفات برای مو مضر است؟

سولفات به پاک کردن چربی از مو کمک می‌کند، با این حال ممکن است با از بین بردن بیش از اندازه رطوبت باعث خشکی و ناسالمی موها و تحریک پوست سر شود.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما