آیا کرم آبرسان را میتوان دور چشم زد؟

0 1
  • تاریخ : 1403/4/6
  • بازدید : 244
میانگین امتیاز 5.00 از 1 رای داده شده
0 1

در حال حاضر، استفاده از محصولات آرایشی برای مراقبت از پوست و افزایش جوانی آن بسیار مهم است. به خصوص در مورد پوست حساس زیر چشم. استفاده از کرم‌های آبرسان با موادی مانند هیالورونیک اسید، گلیسیرین و ویتامین‌ها، برای مراقبت از پوست اطراف چشم‌ها بسیار مفید است. پوست چشم بسیار حساس‌تر از پوست صورت می‌باشد، بنابراین باید مراقبت‌های بیشتری از این ناحیه صورت گیرد. محصولات مراقبتی پوست زیر چشم، با محصولات پوست صورت متفاوت هستند. ساده‌ترین راه‌کارهایی را که می‌توان برای جلوگیری از پیری زودرس پوست زیر چشم عنوان کرد، شامل: نوشیدن آب فراوان، در معرض نور خورشید نبودن( کمتر بودن)، استفاده از عسل و همچنین تغذیه سالم می باشد که صد البته تغذیه، بسیار تاثیرگذار می‌باشد. در این مقاله به موضوعات مختلفی از قبیل،آیا نیاز است چندین محصول آبرسان، کرم دور چشم تهیه کنیم؟ ایا کرم آبرسان صورت را میتوان دور چشم زد؟ و... می‌پردازیم.

چرا پوست دور چشم نیاز به رطوبت دارد؟

برای پاسخ به این سوال که، آیا می‌توان کرم آبرسان را دور چشم استفاده کرد یا خیر؟ ابتدا باید بدانیم آیا پوست اطراف چشم مشابه پوست صورت است یا نه؟ و در صورت تفاوت، این دو چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ پوست صورت در مقایسه با سایر نواحی بدن بسیار نازک‌تر و حساس‌تر است، اما پوست اطراف چشم دارای حساسیت بیشتری هستند. از آنجا که اپیدرم (لایه های خارجی پوست) به طور معمول حدود 0.1 میلی‌متر ضخامت دارد، ضخامت اطراف چشم بین 0 - 0.5 میلی‌متر است. که این امر، پوست اطراف چشم ما را، در معرض خشکی و تحریک قرار می‌دهد. استفاده از محصولات آبرسان و مرطوب‌کننده، جلوگیری از تحریکات، مانند خارش و مالش، و اطمینان از مصرف آب و روغن‌های لازم برای حفظ نرمی و لطافت پوست، می‌تواند به سلامتی و زیبایی این ناحیه کمک کند. پوست پلک‌ و زیر چشم‌ ما، دارای عروق زیادی هستند، و به معنی این است که، مقدار زیادی خون در رگ‌های اطراف چشم، جریان دارد. به همین دلیل، این نواحی از پوست، بیشتر در معرض آسیب دیدن قرار دارند . بنابراین، مراقبت مناسب از پوست اطراف چشم بسیار حیاتی است.

در صورت تمایل برای خرید محصولات مراقبت از پوست و مو، از این صفحه در فب پابلیک بازدید نمایید.

ایا کرم ابرسان را میتوان دورچشم زد

آیا میتوان از کرم آبرسان برای دور چشم استفاده کرد؟

درجواب این سوال که آیا کرم آبرسان را میتوان دور چشم زد؟ باید گفت: به طور کلی استفاده از کرم آبرسان مناسب برای دور چشم، مشکلی ندارد و باعث رطوبت و شادابی پوست اطراف چشم می‌شود. اما باید از کرم آبرسانی استفاده کنید، که دارای فرمولاسیون ملایم و فاقد هرگونه مواد عطری هستند. اگر می‌خواهید از کرم آبرسان صورت خود برای دور چشم استفاده کنید، حتما قبل از استفاده آن را تست کنید. مقدار کمی از کرم را پشت گوش یا زیر بغل خود بزنید و 24 ساعت صبر کنید. اگر در این مدت هیچگونه قرمزی، خارش یا التهاب مشاهده نشد، می‌توانید از آن برای دور چشم نیز استفاده کنید.

برای آشنایی با راهنمای خرید کرم آبرسان صورت، مطلب آن را در بلاگ فب پابلیک مطالعه کنید.

ایا کرم ابرسان را میتوان دورچشم زد

کاربرد کرم دور چشم

کرم دور چشم، یک نوع کرم است که برای استفاده در ناحیه حساس پوست اطراف چشم طراحی شده است و به حل مشکلات این ناحیه از پوست می‌پردازد. این محصول ممکن است ترکیباتی مشابه کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان را داشته باشد، اما به دلیل حساسیت بیشتر پوست اطراف چشم، غلظت مواد در آن، کمتر از کرم‌های معمولی است. این سوال برای خیلی‌ها پیش آمده، که آیا کرم آبرسان را میتوان دور چشم زد؟ در جواب باید بگوییم که، با توجه به اینکه پوست این ناحیه با مشکلات خاصی مواجه است و نیاز به مراقبت ویژه دارد، برخی از کرم‌های طراحی شده خاص برای دور چشم، علاوه بر ویژگی‌های آبرسانی، از ویژگی‌هایی همچون ضد چروک و ضد پف نیز بهره‌مند هستند.

کاربرد کرم آبرسان برای دور جشم

ابتدا از کرم دور چشم استفاده کنیم یا آبرسان؟

حتماً متوجه شده‌اید که، پوست ظریف اطراف چشم نمی‌تواند محصولات سنگین را تحمل کند. در پاسخ به این سوال که آیا کرم آبرسان را میتوان دور چشم زد؟ باید گفت که، استفاده از هر کرمی بدون شناخت ویژگی‌های آن ممکن است باعث تحریک پوست حساس این ناحیه شود. با این حال، نباید به خاطر ترس از تحریک‌پذیری، استفاده از محصولات مراقبتی برای این ناحیه را لغو کرد. بهترین و ایمن‌ترین راه این است که از محصولاتی استفاده کنید که به طور اختصاصی برای پوست اطراف چشم طراحی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: علل خشکی پوست دست چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟

ایا کرم ابرسان را میتوان دورچشم زد

مزایای استفاده منظم از کرم مرطوب کننده و آبرسان دور چشم

کرم‌های دور چشم محصولاتی مرطوب‌کننده هستند، که با توجه به نیازهای خاص ناحیه ظریف پوست اطراف چشم فرموله شده‌اند. افزودن کرم دور چشم به روتین مراقبت روزانه از پوست، می‌تواند به مرطوب نگه داشتن این ناحیه برای جلوگیری از خشکی کمک کند، و باعث حفظ یک سد پوستی سالم شود که ظاهر صاف‌تر، حجیم‌تر و محکم‌تری دارد. استفاده مداوم از این محصولات، به عنوان بخشی از عادات روزانه، می‌تواند به کاهش علائم متعدد پیری و خستگی در اطراف چشم کمک کند و رطوبت و محافظت لازم را برای این ناحیه حساس فراهم آورد.

مطلب نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید را از ما بخوانید.

مزایای استفاده از کرم آبرسان برای دور چشم

انتخاب کرم دور چشم مناسب

در انتخاب کرم آبرسان دور چشم حتما باید به نکات زیر توجه کنید:

انتخاب کرم دور چشم مناسب برای پوست

نوع پوست

اولین قدم در انتخاب کرم دور چشم، توجه به نوع پوستتان است. کرم‌های دور چشم بر اساس نوع پوست شما (چرب، خشک، معمولی یا حساس) فرموله شده‌اند. اگر پوست شما خشک است، به دنبال کرمی با مواد مرطوب‌کننده قوی مانند هیالورونیک اسید باشید. برای پوست‌های حساس، محصولات بدون عطر و مواد آلرژی‌زا مناسب‌تر هستند. در نهایت، ترکیبات ضدپیری، مانند رتینول و پپتیدها می‌توانند برای کاهش چین و چروک مؤثر باشند.

مشکلات پوست

اگر با مشکلاتی مانند چین و چروک، تیرگی یا پف‌کردگی دور چشم مواجه هستید، باید کرمی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبات مناسب برای رفع این مشکلات باشد. برای چین و چروک، به دنبال محصولاتی با رتینول و پپتیدها باشید. برای تیرگی زیر چشم، ویتامین C و نیاسینامید، می‌توانند مؤثر باشند. برای پف کردگی، کافئین و عصاره‌های گیاهی مانند چای سبز مناسب هستند.

مقدار مناسب کرم

به اندازه یک نخود از کرم دور چشم استفاده کنید و به آرامی با نوک انگشتان آن را دور چشم بزنید.

سن

به طور کلی، از سن 25 سالگی به بعد می‌توان از کرم دور چشم استفاده کرد. در این سن، علائم اولیه پیری مانند خطوط ریز و کاهش رطوبت پوست ممکن است ظاهر شوند. استفاده از کرم دور چشم مناسب می‌تواند به پیشگیری از این علائم و حفظ جوانی و شادابی پوست کمک کند. محصولات حاوی مرطوب‌کننده‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدپیری می‌توانند برای این هدف مؤثر باشند.

زمان استفاده

کرم دور چشم را دو بار در روز، صبح و شب، بعد از شست‌وشوی صورت استفاده کنید.

پرهیز از تماس با چشم

مراقب باشید که کرم دور چشم، با چشمتان تماس پیدا نکند. برای جلوگیری از این مشکل، کرم را به آرامی و با ضربات ملایم انگشت حلقه، روی پوست ناحیه اطراف چشم بزنید. توجه داشته باشید که کرم را به پلک‌ها و خط مژه نزنید، تا از احتمال بروز تحریک و ناراحتی جلوگیری شود. استفاده صحیح از کرم دور چشم می‌تواند به افزایش اثربخشی و کاهش عوارض جانبی کمک کند.

سخن آخر

 کرم‌های دور چشم یک محصول مؤثر در روتین مراقبت از پوست شما هستند، به خصوص اگر با مشکلات خاصی در اطراف چشم خود مواجه باشید. این کرم‌ها می‌توانند به درمان و بهبود برخی از این مشکلات کمک کنند. اگر تنها به دنبال آبرسانی ناحیه دور چشم خود هستید، و مشکلاتی نظیر سیاهی دور چشم، چین و چروک و … در این ناحیه از پوست خود ندارید، می‌توانید از کرم آبرسانی که به صورت خود می‌زنید، در اطراف چشم نیز استفاده کنید. در مجموع، آیا کرم آبرسان را میتوان دور چشم زد؟ به طور کلی مسئله‌ای برای انجام این کار وجود ندارد، اما اگر، کرم مرطوب‌کننده شما حاوی مواد مضر برای ناحیه دور چشم باشد یا شرکت تولید‌کننده کرم، استفاده برای دور چشم را منع کرده باشد، نباید از آن کرم استفاده کنید.

سوالات متداول 

آیا استفاده از کرم‌های آبرسان دور چشم باعث حساسیت پوست می‌شود؟

اکثر کرم‌های آبرسان دور چشم، طوری طراحی شده‌اند، تا برای پوست حساس مناسب باشند. با این حال، بهتر است قبل از استفاده، آن را تست کنید.

آیا کرم آبرسان را میتوان دور چشم به عنوان پایه آرایش زد؟

بله، بسیاری از کرم‌های آبرسان دور چشم، می‌توانند به عنوان پایه آرایش استفاده شوند. این کرم‌ها باعث تسکین پوست می‌شوند و بهترین زیرساز برای کانسیلر و کرم‌های پوشاننده هستند.

آیا کرم آبرسان دور چشم ایمن و بدون اثرات جانبی است؟

کرم‌های آبرسان دور چشم، محصولات ایمنی هستند، و معمولا تحت نظر کنترل و آزمایشات پزشکی قرار گرفته‌اند. تا اطمینان حاصل شود که احتمال ایجاد آثار جانبی چشمی کم است.

چه مقدار از کرم را برای دور چشم استفاده کنیم؟

به اندازه یک عدس برای اطراف هر دو چشم کافی است.

استفاده از کرم دور چشم ضروری است؟

برای داشتن ظاهری سالم، به خصوص اگر متوجه تغییرات قابل مشاهده در پوست اطراف چشم خود هستید، توصیه می‌شود که از کرم دور چشم استفاده کنید.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما