تینت لب چیست؟

2 0
  • تاریخ : 1403/3/31
  • بازدید : 147
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
2 0

تینت لب از جمله کلماتی در دنیای محصولات آرایشی است که نام آن را به تازگی زیاد می‌شنویم و جزو پرطرفدارترین ترندهای این روزها شده است. این محصول حالا توسط بهترین برندها و در تنوع بالا تولید می‌شود و خیلی‌ها آن را جایگزین استفاده از رژ لب کرده‌اند. اما تینت لب چیست و چرا اینقدر محبوب شده است؟ در این مقاله از محصولات مراقبت از پوست و مو بیشتر در مورد تینت لب و مزایا و موارد استفاده از آن می‌پردازیم.

تینت لب چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تینت لب یکی از جدیدترین محصولات آرایشی لب است که بیش از همه توسط طرفداران آرایش طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع می‌توان گفت از ترندهای آرایشی کره‌ای است که به سایر کشورها هم راه پیدا کرده است. تینت لب به نوعی خاصیت جوهر مانند دارد و به جای این که مانند رژ لب یک لایه رنگی روی آن ایجاد کند، روی لب نفوذ کرده و به آن رنگ می‌دهد. تینت لب بافت رقیقی دارد و معمولا بر پایه آب ساخته می‌شود. جالب است بدانید این نحوه رنگی لب‌ها ریشه باستانی دارد و در گذشته از رنگدانه مواد طبیعی برای همین کار استفاده می‌شده است. اکنون تینت‌های لب در انواع مدل‌ها و رنگ‌ها تولید می‌شوند و برای کسانی که به دنبال رنگی ماندگار و طبیعی روی لب‌های خود هستند انتخاب بسیار جذابی محسوب می‌شود.

تینت لب چیست

مزایای استفاده از تینت لب

با توجه به صحبت‌های گفته شده، فایده تینت لب چیست و اصلا چه مزایایی نسبت به یک رژ لب ساده و عادی دارد؟ در خلاصه‌ترین حالت می‌توان موارد زیر را به عنوان مهم‌ترین دلایل محبوب شدن تینت لب بیان کرد:

  • ظاهر طبیعی: بدون شک یکی از مهم‌ترین فواید تینت لب ظاهر طبیعی آن نسبت به محصولات آرایشی دیگر لب است چرا که لایه اضافی روی لب ایجاد نمی‌کند و انگار لب خودتان کمی رنگ گرفته است.
  • احساس سبکی: همه مدل‌های تینت لب بافت بسیار آبکی و رقیقی دارند، به همین دلیل هم وقتی آن را روی لب می‌زنید احساس سنگینی ندارید و در طول روز بسیار راحت خواهید بود.
  • ماندگاری خوب: تینت لب نسبت به رژ لب‌های معمول و رژ‌های مایع ماندگاری بیشتری دارد. البته این موضوع به مدل تینت لب هم بستگی دارد اما اکثر مدل‌ها به راحتی با خوردن و نوشیدن پاک نمی‌شوند و مدت زیادی می‌توانید از آن بهره ببرید.
  • چندکاره بودن: خرید تینت لب در واقع یک تیر و چند نشان است. می‌توانید آن را روی گونه‌‌ها و حتی پشت پلک و روی بینی هم بزنید و ظاهری کاملا طبیعی و در عین حال خوش رنگ و لعاب داشته باشید.

مطلب راهنمای خرید کرم مرطوب کننده لب را از ما بخوانید.

موارد استفاده از تینت لب

شاید با خودتان بگویید قاعدتا تینت لب برای لب استفاده می‌شود و خب همینطور هم هست. اما اگر می‌خواهید بدانید موارد دیگر استفاده از تینت لب چیست باید بگوییم که این محصول جذاب موارد استفاده مختلفی دارد که تنها به لب‌ها ختم نمی‌شود:

  • تینت گونه: تینت لب را می‌توانید به گونه‌ها هم بزنید که اتفاقا ظاهری طبیعی‌تر از یک رژگونه معمولی خواهد داشت. مخصوصا تینت‌های صورتی کمرنگ و هلویی به عنوان رژگونه بسیار پرطرفدارند.
  • تینت برای بینی: اگر می‌خواهید صورتی گلگون و اصطلاحا آفتاب خورده و بامزه داشته باشید، یکی از جالب‌ترین ترندها زدن تینت یا رژگونه روی پل بینی و کناره‌های آن است که صورتی شاداب و زیبا را ایجاد می‌کند.
  • تینت برای پشت پلک: هنگامی که خیلی عجله دارید و می‌خواهید رنگی به صورت خود بدهید یا حس می‌کنید چشم‌های‌تان خسته و بی‌حال به نظر می‌رسند، کافیست هنگام تینت زدن مقدار کمی از آن را به پشت پلک بزنید که هارمونی جذابی هم با رنگ گونه و لب‌ها ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: مراحل کامل شستن صورت

انواع مختلف رنگ های تینت لب

توصیه‌هایی برای استفاده از تینت لب

حالا که دیدیم مزایای تینت لب چیست، باید به نحوه استفاده از آن هم بپردازیم. درست است که تینت لب بسیار جذاب و طبیعی است، اما اگر آن را درست استفاده نکنید ممکن است حتی نتایج برعکسی داشته باشد و ظاهری غیر طبیعی و عجیب پیدا کنید، بنابراین اگر می‌خواهید بدانید مهم‌ترین نکات زدن تینت لب چیست ادامه مطلب را بخوانید:

آماده سازی لب‌ها

استفاده از تینت لب روی لب‌های خشک و پوسته پوسته شده اشتباه بسیار بزرگی است، چرا که تینت به راحتی لابلای این پوسته‌ها جمع می‌شود و ظاهری ناهماهنگ و بسیار بد پیدا می‌کند. بنابراین بسیار مهم است که قبل از استفاده از تینت لب، لب‌های خود را کمی اسکراب کنید یا از یک بالم لب برای نرم کردن آن استفاده کنید تا تینت خیلی راحت روی لب‌ها بنشیند و ظاهر یکدست و شیکی داشته باشد.

در صورت تمایل برای آشنایی با بالم لب، مطلب بالم لب چیست؟ را مطالعه کنید.

عدم استفاده از مقادیر زیاد

یک نکته که افراد زیادی رعایت نمی‌کنند این است که نباید به یکباره مقدار زیادی تینت لب را روی لب‌های خود بزنید. در عوض بهتر است مقدار بسیار کمی تینت را پخش کنید و سپس اگر لازم بود یک لایه دیگر را اضافه کنید. به این ترتیب می‌توانید به غلظت مد نظر خود برسید و در عین حال پخش رنگ یکدست و طبیعی هم داشته باشید. این در صورتی است که پخش حجم زیاد تینت روی لب، کنترل آن را سخت می‌کند و جمع شدن آن در ترک‌های لب را هم تشدید خواهد کرد.

از نوک انگشت‌ها استفاده کنید

اگر برای‌تان سوال است که بهترین روش زدن تینت لب چیست؟ باید بگوییم که بهتر است تنها به اپلیکاتور خود تینت اکتفا نکنید. اگر تینت لب را به صورت مستقیم با اپلیکاتور روی لب‌ها بزنید ممکن است حجم زیادی از آن استفاده شود و ظاهر اغراق شده‌ای را ایجاد کند. در عوض می‌توانید تنها چند نقطه کوچک از تینت روی لب‌ها بزنید و سپس با نوک انگشت و حرکات ضربه‌ای آن را روی کل لب پخش کنید تا طبیعی‌ترین حالت ممکن را داشته باشید. اگر می‌خواهید تینت را به گونه بزنید هم می‌توانید از یک براش رژگونه استفاده کنید تا بتوانید آن را به خوبی پخش کنید.

بالم لب یا لیپ گلاس را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید تینت لبی که زده‌اید جلوه جذاب‌تری داشته باشد، بعد از زدن آن حتما از یک بالم لب یا لیپ گلاس بی‌رنگ استفاده کنید. این کار سبب می‌شود لب‌های شاداب‌تری داشته باشید و ظاهری تابستانی و جذاب داشته باشید. اگر دوست دارید تینتی که می‌زنید بیشتر خودش را نشان دهد و در حد یک رژ لب کاور داشته باشد، قبل از زدن از یک خط لب با رنگ مشابه هم استفاده کنید. این کار همچنین سبب می‌شود لب‌ها پرتر و درشت‌تر به نظر برسند.

در صورت تمایل برای خرید کرم مرطوب کننده لب و انواع محصولات پوستی، از فب پابلیک بازدید نمایید.

تینت لب چیست

جمع بندی

تینت لب یکی از لوازم آرایش نوظهور است که اتفاقا پرکاربرد هم هست و به همین دلیل توانسته طرفداران زیادی پیدا کند. اگر زیاد اهل آرایش نیستید و دوست دارید خیلی سریع رنگ و رویی به لب‌ها و صورت خود بدهید، تینت لب می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. کافیست رنگ مناسب برای لب‌ها و گونه خود را پیدا کنید و البته به توصیه‌های اشاره شده عمل کنید تا ظاهری شیک و طبیعی و البته ماندگار داشته باشید و از آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: از دلایل تا درمان ترک لب{۱۵ روش درمان ترک لب}

سوالات متداول

انواع تینت لب کدام‌ها هستند؟

انواع مختلفی از تینت لب وجود دارد که رایج‌ترین آن مدل‌های مایع هستند، اما به جز آن می‌توانیم به تینت استیکی یا پیچی و حتی تینت مات هم اشاره کنیم که در مواردی بسیار محبوب هستند.

عوارض تینت لب چیست؟

تینت لب ساختاری شبیه به سایر محصولات آرایشی لب دارد و عوارض خاصی از آن گزارش نشده است. با این وجود اگر پوست لب خشکی دارید، تینت لب به دلیل ابن که بر پایه آب است و چربی خاصی ندارد ممکن است این موضوع را تشدید کند.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما