نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید

0 0
  • تاریخ : 1403/3/9
  • بازدید : 197
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

یک روتین پوستی خوب و سالم موارد مختلفی را در بر می‌گیرد، اما بدون شک یکی از مهم‌ترین رکن‌های آن آبرسانی مناسب پوست است. آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست مزایای بی‌شماری را در بر دارد و بدون آن داشتن پوستی شاداب و صاف تقریبا غیر ممکن است. در این میان هیالورونیک اسید یکی از معروف‌ترین آبرسان‌ها است که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو و به خصوص در سرم‌های آبرسان از آن استفاده می‌شود. اما نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید چیست و چگونه باید آن را در روتین پوستی خود جای دهیم؟ برای پیدا کردن جواب این سوال تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

هیالورونیک اسید چیست و چه فوایدی دارد؟

هیالورونیک اسید معروف‌ترین عضو از خانواده مواد آبرسان صورت است که با کشیدن آب به داخل پوست و نگه داشتن روی آن می‌تواند پوستی شاداب و درخشان را برای شما به ارمغان بیاورد. می‌توانید این ماده را مانند یک اسفنج تصور کنید که رطوبت را جذب می‌کند. در واقع هیالورونیک اسید می‌تواند تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود آب جذب کند و همین هم سبب شده یکی از بهترین مواد برای آبرسانی عمقی پوست باشد. البته این ماده به صورت طبیعی هم در پوست وجود دارد و آب را به سطح می‌کشد، اما در سنین بالاتر میزان آن در پوست کاهش می‌یابد و همین هم در کنار عوامل دیگر سبب می‌شود پوست افتاده به نظر برسد و دچار چین و چروک شود. از مهم‌ترین مزایای استفاده از سرم هیالورونیک اسید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبرسانی و حفظ رطوبت پوست: هر نوع پوستی هم که داشته باشید، حفظ رطوبت بسیار ضروری است و هیالورونیک اسید با جذب آب به بازسازی و حفظ رطوبت سلولی کمک می‌کند.
  • خواص ضد پیری: هیالورونیک اسید به صورت قابل توجهی عمق چین و چروک را کاهش داده و استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. آبرسانی به سفت شدن بافت پوست کمک می‌کند و همین هم در کاهش خطوط موثر است.
  • کنترل چربی پوست: کمبود رطوبت در پوست می‌تواند منجر به تولید بیش از حد چربی شود. با افزایش رطوبت پوست می‌توانید تولید سبوم را کنترل کنید و در عین داشتن پوست براق و شاداب میزان چربی آن را در حد طبیعی نگه دارید.
  • بازسازی پوست:خشکی پوست و پوسته پوسته  شدن آن ممکن است شما را کدر و بی روح نشان دهد. هیالورونیک اسید پوست را تغذیه کرده و تولید سلول‌های جدید پوست را برای ظاهری درخشان افزایش می‌دهد.
  • عدم ایجاد حساسیت: در بیشتر موارد، اسید هیالورونیک تحریک کننده نیست و چه پوست چربی داشته باشید و چه حساس یا خشک، به راحتی می‌توانید از استفاده از آن بهره ببرید.

نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید

بهترین روش استفاده از سرم هیالورونیک اسید

حالا به مهم‌ترین بخش یعنی نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید می‌رسیم. همانطور که بالاتر اشاره شد، هیالورونیک اسید مزایا و فواید بسیار زیادی دارد، اما همه این‌ها در صورتی است که به درستی از آن استفاده شود. جالب است بدانید در صورتی که استفاده اشتباهی از این ماده داشته باشید ممکن است حتی به پوست آسیب هم برساند و نتایج عکس داشته باشد. با رعایت کردن مراحل زیر می‌توانید بهترین نتیجه را از استفاده از این سرم داشته باشید:

۱. با رطوبت، پوست خود را آماده سازی کنید.

این نکته بسیار مهم است. هیالورونیک اسید برای عملکرد مناسب نیاز به رطوبت روی پوست دارد، به همین دلیل استفاده از آن روی پوست خشک اشتباه بزرگی خواهد بود. جالب است بدانید استفاده از هیالورونیک اسید روی پوست کاملا خشک می‌تواند حتی آن را خشک‌تر کند. با توجه به این مسئله، بهترین نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید، به کار بردن آن بعد از حمام است که پوست شما در معرض رطوبت قرار داشته و کاملا آماده است. همچنین بعد از شستشوی صورت و بلافاصله بعد از زدن تونر زمان مناسبی برای این کار است.

بیشتر بخوانید: روتین پوستی بعد از حمام

بهترین روش استفاده از سرم هیالونوریک اسید

۲. زدن سرم هیالورونیک اسید

در این مرحله باید از سرم مورد نظر خود استفاده کرده و بعد از زدن چند قطره، آن را به خوبی روی پوست ماساژ دهید تا جذب شود. انتخاب سرم مناسب برای پوست شما اهمیت زیادی دارد. به صورت تخصصی‌تر، می‌توان گفت به دنبال سرمی بگردید که اندازه‌های مختلف هیالورونیک اسید را داشته باشد. هیالورونیک ریز مولکول خیلی خوب جذب پوست شده و به لایه‌های زیرین آن نفوذ می‌کند، در حالی مدل‌های درشت مولکول روی پوست می‌ماند و اثر محافظتی ایجاد می‌کند.

۳. استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید.

در نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید، استفاده از مرطوب کننده بسیار مهم است. دقت کنید که این ماده تنها رطوبت محیط را جذب می‌کند اما نمی‌تواند آن را نگه دارد. به همین دلیل هم بسیار مهم است که از یک مرطوب کننده مناسب برای قفل کردن این رطوبت در پوست خود استفاده کنید، وگرنه ممکن است نتایج عکس داشته باشید. اگر پوست چربی دارید از یک مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید و اگر پوست چرب دارید می‌‌توانید از یک کرم مغذی بهره ببرید که پوست را تغذیه کرده و آن را نرم و صاف می‌کند.

برای آشنایی با فرق آبرسان و مرطوب کننده، مطلب آن را در بلاگ فب پابلیک مطالعه کنید.

نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید

از چه ترکیباتی همراه با هیالورنیک اسید استفاده کنیم؟

معمولا روتین پوستی از چند مرحله تشکیل می‌شود و خیلی اوقات باید دقت کنیم که ترکیبات مختلف با یکدیگر تداخل نداشته باشند و بالعکس، تاثیر همدیگر را تشدید کرده و نتایج کلی بهتری را ایجاد کنند. حالا این سوال پیش می‌آيد که در نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید، چه موادی با این ترکیب مناسب هستند و تاثیر مثبتی روی پوست می‌گذارند؟ خوشبختانه این ماده یک جورهایی همه فن حریف است و با مواد مختلف به راحتی ترکیب می‌شود و حتی می‌تواند تاثیر آن‌ها را هم بهتر کند. دکتر هکستال متخصص پوست می‌گوید: یک سد پوستی آرام و هیدراته، نکته کلیدی سلامت پوست است زیرا از ورود مواد آلرژیک و محرک و خروج رطوبت جلوگیری می‌کند. زمانی که پوست سالم و هیدراته باشد مواد فعال را راحت‌تر تحمل می‌کند و مواد درمانی مانند رتینوئیدها و لایه‌بردارها، ویتامین سی و موارد مشابه خیلی بهتر روی پوست عمل می‌کنند. همچنین ترکیباتی مانند نیاسینامید هم روی پوست آبرسانی شده بسیار بهتر نتیجه می‌‌دهند، پس از استفاده از آن‌ها غافل نشوید. تنها نکته‌ای که لازم است به آن دقت کنید این است که اول سرم رقیق‌تر را استفاده کنید و سپس سرم یا کرم غلیظ‌تر را روی آن بزنید.

یک خانم در حال استفاده از سرم هیالونوریک اسید

جمع بندی

هیالورونیک اسید ماده‌ای مهم برای آبرسانی و افزایش رطوبت پوست است که تقریبا در هر روتین پوستی می‌توانید اثری از آن را ببینید. این ماده در انواع کرم و لوسیون یا سرم‌های پوستی استفاده می‌شود و ماده‌ای بی‌ضرر و پر فایده برای پوست است. در این میان مهم است که نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید را بلد باشید تا بتوانید بهترین کارکرد آن را به دست آورید و از داشتن پوستی شاداب و روشن لذت ببرید.

سوالات متداول

بهترین زمان استفاده از سرم هیالورونیک اسید چه زمانی است؟

خوشبختانه در هر زمانی از روز می‌توانید از سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید، اما بهترین زمان بعد از شستشوی پوست و مخصوصا بعد از حمام است که پوست شما رطوبت کافی را در خود داشته باشد.

عوارض سرم هیالورونیک اسید چیست؟

خوشبختانه هیالورونیک اسید به طور کلی یک ماده امن و بی‌ضرر است و مخصوصا استفاده موضعی آن به صورت کرم و سرم تاکنون عوارض جانبی خاصی را به دنبال نداشته است، هرچند استفاده بیش از حد آن ممکن است مواردی مانند قرمزی و التهاب را به همراه داشته باشد.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما