معرفی بهترین آبرسان مو متناسب با نوع پوست شما !

0 0
  • تاریخ : 1403/2/25
  • بازدید : 213
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

موهای شما، درست مانند هر قسمت دیگری از بدن شما، برای اینکه سالم و قوی بمانند، به سطوح مناسب هیدراتاسیون نیاز دارند. در واقع، هر تار موی شما تقریباً 25 درصد از آب تشکیل شده است، به همین دلیل است که کم آبی می‌تواند برای استحکام موهای شما بسیار مضر باشد، حتی از رشد آن جلوگیری کند و مستقیماً روی پوست سر شما تأثیر بگذارد و باعث ایجاد همه چیز از شوره سر و خشکی پوست گرفته تا رشد بیش از حد قارچ‌ها مانند درماتیت سبورئیک شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کلر، شامپو زدن زیاد، استفاده نکردن از نرم کننده و شستن با آب گرم همه عواملی هستند که باعث آسیب دیدن موهای شما می‌شود. رندی شولر، یکی از بنیان‌گذاران The Beauty Brains توضیح می‌دهد:"گرما می‌تواند باعث تبخیر رطوبت داخل مو شود و تعادل چربی‌های محافظ را به هم بزند". استفاده از محصولاتی مانند آبرسان مو، نرم‌کننده‌ها و ماسک‌های درمانی، به محافظت از مو در برابر آسیب بیشتر کمک کنند.

آبرسانی مو چیست؟

آبرسانی مو، یک فرآیند اساسی در حفظ سلامت و استحکام موها، می‌باشد. آب، نقش بسیار مهمی در حفظ ساختار موها دارد، که اصلی‌ترین مولکول سازنده آن‌ها، کراتین نام دارد. حین فرآیند آبرسانی، مولکول‌های آب از طریق لایه بیرونی مو یعنی کوتیکول، به ساقه مو نفوذ می‌کنند. این اتفاق سبب می‌شود که تارهای مو، با آب پر شده و انعطاف ‌پذیرتر شوند، به عبارتی مقاومت آن‌ها در برابر شکنندگی افزایش یابد و موها ظاهر بهتری به خود بگیرند.

چرا آبرسانی مو مهم است؟

بدون آبرسانی کافی، موهای شما کدر و شکننده به نظر می‌رسد. دکتر زیل گاندی، پزشک ارشد آیورودا در ودیکس، می‌گوید: به‌جز دلایل زیبایی، آبرسانی مو به حفظ سلامت پوست سر و مو کمک می‌کند.

  • آبرسانی منظم و عمیق مو نه تنها موهای شما را نرم می‌کند، بلکه موخوره و شکافته شدن انتهای مو را نیز کاهش می‌دهد و بافت کلی موهای شما را صاف می‌کند .
  • اگر موهای شما چندین درمان جهت سفیدی را پشت سر گذاشته است، مرطوب کردن موهای شما به بازیابی موهای آسیب دیده کمک می‌کند. آبرسانی مو، موهای زبر را درمان کرده و کوتیکول‌ها را التیام می‌بخشد.
  • طبق علم آیورودا، ما نقاط انرژی در سرتاسر سر خود داریم (به نام مارما) و درمان‌های موضعی مو به روان شدن این کانال‌ها کمک می‌کند. در واقع، هر گونه مواد غذایی گیاهی که به موها ارائه می‌شود، به عنوان انرژی مثبتی به اعماق ذهن و بدن ما حمل می شود.

بهترین آبرسان مو برای انواع مو کدام است؟

موهای مجعد

زنانی که موهای مجعد دارند باید کمی بیشتر مراقب رطوبت یا کمبود آن در موهای خود باشند. اول از همه، ممکن است در حال حاضر از شامپوها و نرم‌ کننده‌هایی استفاده کنید که عمیقاً موهای شما را مرطوب می‌کنند، اما دلیل این کار این است که سولفات‌ها و پارابن‌های موجود در آن‌ها موها را زبر می‌کنند.

افرادی که فرهای ضخیم دارند مخصوصاً باید موهای خود را با روغن نارگیل، آرگان، بادام، زیتون، خردل یا دانه کنجد چرب کنند. روغن‌های معدنی و گیاهی رطوبت را در مو قفل می‌کنند، پوست سر را تغذیه می‌کنند و از شکستن آن جلوگیری می‌کنند. بهترین آبرسان مو استفاده از شامپوی گیاهی بر اساس نوع پوست است که به طور طبیعی شکنندگی موهای شما را التیام می‌بخشد .

موهای ضخیم

موهای ضخیم یکی دیگر از انواع موها هستند که برای حفظ چربی طبیعی تلاش می‌کنند. از کره شی خام و تصفیه نشده به عنوان ماسک مو استفاده کنید. به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، ویتامین A، ویتامین E و اسیدهای چرب، یک مرطوب کننده عمیق را ارائه می‌دهد. رطوبت را نگه می‌دارد و نرمی مو را افزایش می‌دهد.

نکته احتیاطی:  اگر پوست سرتان چرب است، از کره شی استفاده نکنید، زیرا فقط چربی اضافی روی مو و پوست شما را جمع می‌کند.

موهای نازک

کمی غیرمعمول است که تارهای نازک مو فاقد رطوبت طبیعی باشند. برعکس، افرادی که موهای نازکی دارند، اغلب از داشتن پوست سر چرب شکایت دارند، زیرا سبوم به راحتی در چنین موهایی پخش می‌شود. بنابراین، در این نوع مو، ریزش رطوبت معمولا توسط عوامل خارجی مانند شستشوی بیش از حد یا استفاده روزانه از سشوار اتفاق می‌افتد.

از روغن جوجوبا استفاده کنید زیرا ترکیب روغنی دارد. این ماده که از گیاه جوجوبا استخراج می‌شود، یکی از مواد رایج در محصولات پاک کننده مو است. نه تنها فولیکول‌های موی شما را مرطوب می‌کند، بلکه به درمان شوره سر و دو شاخه شدن موی سر کمک می‌کند، زیرا سرشار از ویتامین C، B، E، مس و روی است. برای استفاده از آن می‌توانید روغن را گرم کرده و مستقیماً به موهای خود بمالید یا چند قطره به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید.

موهای خاکستری

اگر مردان و زنان بالای 50 سال دچار خشکی در موهای خود می‌شوند، احتمالاً به این دلیل است که غدد چربی به طور خودکار در موهای بالغ کمتر فعال می‌شوند. از آنجایی که این روند طبیعی پیری است، فقط نباید تمرکز را روی محصولات مراقبت از پوست و مو گذاشت.

آیورودا نشان می‌دهد که موهای ما مستقیماً به روده ما متصل است و بنابراین، هضم بر کیفیت مو تأثیر می‌گذارد. برای اصلاح آن‌ها روی رژیم غذایی خود تمرکز کنید. غذاهایی مصرف کنید که سلامت مو را تقویت می‌کنند و بهترین آبرسان مو برای شما باشند مانند: مانند برگ سبز، گیلاس، چغندر، هویج، محصولات لبنی، آب نارگیل، زردچوبه و زیره.

معرفی بهترین آبرسان مو موجود در بازار

کرم مرطوب کننده مو فب پابلیک

به جرات می‌توان گفت فب پابلیک بهترین آبرسان مو موجود در بازار ، یک ترکیب قدرتمند از مواد مرطوب‌ کننده و تقویت کننده، بدون ایجاد چربی را برای مو فراهم می‌کند. حاوی روغن آرگان برای ترمیم موهای آسیب‌ دیده و رفع خشکی و وز مو، روغن نارگیل برای جلوگیری از کاهش پروتئین مو و کراتین برای رطوبت رسانی عمیق و افزایش استحکام مو می‌باشد. کرم مرطوب کننده مو بدون پارابن، پارافین، و سولفات است و مناسب برای انواع موها، حتی موهای رنگ شده و کراتین شده نیز می‌باشد.

آبرسان مو فارابن

این محصول به عنوان بهترین آبرسان مو ایرانی شناخته می‌شود، زیرا حاوی موادی ارزشمند از جمله ویتامین E و A، امگا 6، و عصاره پروتئین شیر است. با خرید این محصول، در واقعیت، با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ زیرا آبرسان موی فارابن، علاوه بر این که موها را بازسازی و تقویت می‌کند، به ترمیم و احیای ساقه‌های مویی نیز می‌پردازد.

سرم نرم کننده مو سینره مدل Anti Freeze

سرم آنتی فریز سینره، یکی از محصولات برتر موجود در بازار است که به عنوان یکی از بهترین آبرسان مو ایرانی شناخته می‌شود. این محصول، با تولید در کشور ایران، جایگاه ویژه‌ای در بازار به دست آورده است و به خوبی توانسته است اعتماد مشتریان را جلب کند. مشتریان با اطمینان و راحتی از این محصول استفاده می‌کنند زیرا سرم آنتی فریز سینره مو را چرب نمی‌کند و با حفظ رطوبت، موها را به حالتی زیبا و سلامت باز می‌گرداند.

ماسک مو آبرسان و التیام بخش دنس هیر

در ادامه معرفی بهترین آبرسان مو، دنس هیر، این ماسک موی منحصر به ‌فرد حاوی ویتامین A، B5، B6 و E است که به موهای شما آبرسانی و التیام بخشی عمیق را فراهم می‌کند. این ماسک به عنوان یک احیا کننده بسیار قوی برای موهای آسیب ‌دیده شناخته می‌شود و با افزایش ماندگاری رنگ مو، موهای رنگ‌ شده را در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. علاوه بر این، این محصول برای صاف و ابریشمی کردن موهای متوسط و بلند، تغذیه کردن موها، تنظیم رطوبت مو، جلوگیری از وز شدن مو، و درخشان کردن موها بسیار موثر است. این ماسک مو نیاز به آبکشی دارد، علاوه بر ویتامین‌ها، حاوی عصاره پرتقال نیز می‌باشد.

کرم موی آبرسان پنتن برای موهای فر

کرم مو موج‌ دهنده پنتن بنفش از برند سوئیسی پنتن، یک محصول بی‌نظیر و بهترین آبرسان مو می‌باشد که مخصوص موهای فر طراحی شده است. با استفاده از این کرم مو، می‌توانید موهای خود را بدون نیاز به آبکشی، آبرسانی کرده و آنها را ترمیم و محافظت کنید. فرمولاسیون منحصر به‌ فرد این کرم مو با ترکیبات غنی از روغن آرگان، موهای شما را ترمیم و آبرسانی می‌کند و از آنها محافظت می‌نماید. همچنین، ویژگی سبک این کرم باعث می‌شود که موهای شما احساس چربی و سنگینی ننمایند و الکتریسیته میان فرهای درشت را نیز کاهش دهد.

کرم آبرسان مو کامان برای انواع مو

کرم مو آبرسان مدل هیرواتر از کمپانی کامان، حاوی کلاژن و کراتین، انواع مو را تغذیه کرده و بافت آسیب ‌دیده و خشک مو را ترمیم و بازسازی می‌کند. این محصول از بهترین ترکیبات از جمله عصاره روغن آرگان، ویتامین E، عصاره پوست انار، و کلاژن و کراتین هیدرولیز شده استفاده می‌کند، که هرکدام نقش مهمی در تقویت، رویش مجدد، و درمان ریزش مو ایفا می‌کنند. وجود کراتین و کلاژن در این ماسک باعث تقویت ریشه و ساقه موها می‌شود و با تغذیه فولیکول‌های مو از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند، در نتیجه به موهای شما ظاهری نرم و درخشان می‌بخشد.

سخن آخر

همه عاشق موهای سالم هستند! اما برای حفظ سلامت موهایمان، مهم است که زمان و تلاش خود را صرف آن کنیم. موهای خود را مانند پوست خود در نظر بگیرید. هر چه بیشتر آن را تمیز، تغذیه و هیدراته نگه دارید، سالم تر به نظر می‌رسد. هیدراته نگه داشتن موها و تغذیه روزانه آنها بیشتر از آنچه فکر می‌کنید فایده دارد. برای شروع، مقدار مناسب رطوبت در موهای شما فوراً ظاهر موهای شما را بهبود می بخشد و آن را در طولانی مدت سالم نگه می دارد. با انتخاب آبرسان مناسب و استفاده صحیح از آن، می‌توانید موهایی سالم، شاداب و زیبا داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین محصولات مراقبت از مو

سوالات متداول

چرا آبرسانی مو مهم است؟

آبرسانی مو برای حفظ سلامت و ظاهر آن بسیار مهم است. هیدراتاسیون کافی به جلوگیری از خشکی، شکنندگی و دوشاخه شدن کمک می‌کند. موهای هیدراته شده نرم تر و کمتر مستعد شکستگی هستند. همچنین به بافت صاف و براق تر کمک می‌کند و ظاهر کلی موهای شما را بهبود می‌بخشد.

چه کسانی به آبرسان مو نیاز دارند؟

همه افراد، چه موهای خشک، چرب یا معمولی داشته باشند، به آبرسان مو نیاز دارند. آبرسان مو به حفظ سلامت موها و جلوگیری از آسیب‌دیدگی آنها کمک می‌کند.

 مزایای استفاده از محصولات مراقبت از موی آبرسان چیست؟

محصولات مرطوب کننده مراقبت از مو، به بازسازی و حفظ رطوبت در موهای شما کمک می‌کنند. این محصولات معمولا حاوی موادی مانند روغن‌های طبیعی، اسید هیالورونیک و ویتامین‌هایی هستند که تارهای مو را تغذیه و آبرسانی می‌کنند.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما