آبرسان صورت چیست؟

0 0
  • تاریخ : 1403/1/20
  • بازدید : 258
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

شاید تصور کنید که آبرسان فقط برای افراد دارای پوست خشک یا کم آب مفید است، اما اینطور نیست! آبرسانی به پوست، ‌مانند آبرسانی به بدن، برای حفظ سلامتی و عملکرد صحیح آن ضروری است. می‌پرسید چرا؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم پوست، اولین خط دفاعی بدن در برابر عوامل خارجی است و برای حفظ این وظیفه مهم، به رطوبت کافی نیاز دارد و کمبود آب، باعث خشکی، خارش، التهاب و پیری زودرس پوست به ویژه پوست صورت می‌شود. بنابراین باید استفاده از محصولاتی مانند آبرسان صورت را در روتین روزانه خود قرار دهید. اما آبرسان صورت چیست و چگونه به تامین رطوبت مورد نیاز پوست صورت کمک می‌کند؟

این دقیقاً سوالی است که قصد داریم در این مطلب محصولات مراقبت از پوست و مو از وبلاگ فب پابلیک به آن پاسخ بدهیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کرم آبرسان پوست صورت چیست؟

هیدراته بودن یا همان وجود رطوبت کافی در بافت پوست صورت، ویژگی مهمی است که برای داشتن چهره شاداب به آن نیاز داریم. در مقابل اگر پوست شما دهیدراته یا کم آب باشد، کدر و پوسته پوسته به نظر میرسد و با گذشت زمان چروک های ریز و درشت روی آن ظاهر می‌شود.

احتمالاً برای شما هم سوال است که چطور این مشکل را حل کنیم و پوست خود را هیدراته نگهداریم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم کرم آبرسان صورت راه حلی معجزه آسا برای این مشکل است. این کرم با تامین آب مورد نیاز پوست، به آن طراوت و شادابی می‌بخشد و ظاهری جوان و سالم به ارمغان می‌آورد.

خرید کرم آبرسان صورت با جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست و تامین رطوبت مورد نیاز پوست، آن را نرم و لطیف نگه می‌دارد.

علاوه بر این با حجیم کردن پوست، خطوط ریز و چین و چروک را کمتر نمایان می‌کند و با آبرسانی، پوستی شفاف و با طراوت به شما هدیه می‌دهد و در نهایت با حفظ رطوبت پوست، از بروز علائم پیری مانند چین و چروک و لک‌های قهوه‌ای جلوگیری می‌کند.

کرم آبرسان پوست صورت

چگونه آبرسان مناسب را انتخاب کنیم؟

نوشیدن آب کافی، به عنوان ساده‌ترین روش آبرسانی به پوست در راهنمای خرید کرم آبرسان صورت، توسط متخصصین پوست توصیه می‌شود. اما برای کسانی که پوستشان رطوبت کافی ندارد، استفاده از آبرسان‌های موضعی می‌تواند راه حلی مؤثر باشد.

آبرسان‌های طبیعی به پوست کمک می‌کنند تا به مرور زمان توانایی خود را برای حفظ رطوبت بازیابد. پس برای انتخاب بهترین کرم آبرسان، به دنبال محصولاتی باشید که موادی مانند هیالورونیک اسید، آلوئه ورا، عسل و عصاره‌های دریایی را در ترکیبات خود داشته باشند.

اما اگر بخواهیم یک لیست از نکاتی که هنگام خرید آبرسان باید به آنها توجه داشته باشید، در اختیار شما قرار بدهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1.  شناخت نوع پوست

قبل از هر چیز، نوع پوست خود را مشخص کنید. پوست‌ها به طور کلی به چهار دسته خشک، چرب، مختلط و حساس تقسیم می‌شوند. هر نوع پوستی نیازهای خاص خود را دارد و باید از کرم آبرسان مناسب با آن نیازها استفاده کند.

  1.  بررسی مواد تشکیل دهنده

به دنبال کرم‌هایی باشید که حاوی مواد مرطوب کننده قوی مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین، سرامیدها، کره شی یا روغن‌های طبیعی مثل روغن جوجوبا یا آرگان باشند. این مواد به جذب و حفظ رطوبت در پوست کمک می‌کنند.

راهنمای انتخاب آبرسان مناسب

  1.  انتخاب کرم آبرسان با SPF

اگر به دنبال محافظت از پوست خود در برابر آفتاب هستید، کرم آبرسان با SPF را انتخاب کنید. این کرم‌ها از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌کنند.

  1.  انتخاب کرم مناسب برای پوست‌های حساس

اگر پوست صورت شما حساس است و یا دچار آلرژی میشود، آبرسان خود را از میان کرم های بدون عطر انتخاب نمایید تا احتمال بروز آلرژی به حداقل برسد.

  1.  توجه به بافت کرم

اگر محصول مورد نظر شما تستر دارد، بافت کرم را مورد بررسی قرار دهید. برخی از کرم‌های آبرسان بافت سبکی دارند و به سرعت جذب پوست میشوند.

  1.  استفاده از نظرات و تجارب دیگران

در هنگام خرید کرم آبرسان، نظرات مصرف‌کنندگان دیگر را نیز بخوانید تا با تجربه مصرف کنندگان این محصول آشنا شوید. همچنین کمک گرفتن از یک مشاور پوست میتواند در انتخاب آبرسان مناسب پوست شما کمک کننده باشد.

بهترین زمان برای استفاده از کرم های آبرسان چه موقع است؟

تحقیقات نشان داده است که استفاده روزانه دو بار از محصولات آبرسان، برای حفظ سلامت پوست ضروری است.  متخصصان پوست معتقدند بهترین زمان استفاده از کرم‌های آبرسان، با توجه به فرق آبرسان و مرطوب کننده زمانی است که پوست هنوز مرطوب باشد. در این حالت، کرم آبرسان به راحتی به عمق پوست نفوذ می‌کند و اثرات خود را به طور کامل به نمایش می‌گذارد. پس بهتر است در بازه های زمانی زیر، نسبت به استفاده از کرم آبرسان برای پوست خود اقدام نمایید:

  • صبح‌ها

 بعد از شستشوی صورت با یک شوینده ملایم، از کرم آبرسان استفاده کنید تا پوستتان برای شروع روز آماده و شاداب شود.

بهترین زمان برای استفاده از کرم های آبرسان

  • شب‌ها

 قبل از خواب، پوست خود را با شوینده مناسب بشویید و سپس از کرم آبرسان استفاده کنید. این کار به پوست شما کمک می‌کند تا در طول شب رطوبت خود را حفظ کند و صبح با طراوت و شادابی از خواب بیدار شوید.

فرق کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان

شاید تصور کنید آبرسان همان مرطوب کننده است، اما باید بگوییم این تصور اشتباه است چرا که این دو محصول کاملاً متفاوت هستند و کاربردهای مختلفی دارند.

اما در پاسخ به سوال این است که مرطوب کننده و آبرسان چه فرقی دارند باید بگوییم:

  • آبرسان

همانطور که از نامش پیداست، وظیفه اصلی آن تامین آب مورد نیاز پوست است. آبرسان‌ها با جذب رطوبت از محیط یا لایه‌های زیرین پوست، به حفظ رطوبت و شادابی پوست کمک می‌کنند.

فرق کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان

  • مرطوب کننده

در خرید کرم مرطوب کننده بدن و بقیه انواع مرطوب کننده وظیفه اصلی آن حفظ رطوبت موجود در پوست است. مرطوب کننده‌ها با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست، از تبخیر آب و خشکی پوست جلوگیری می‌کنند.

آیا پوست های چرب به آبرسان نیاز دارند؟

برخی افراد تصور می‌کنند که پوست‌های چرب نیازی به آبرسانی ندارند. اما این تصور کاملا اشتباه است و واقعیت این است که همه پوست ها حتی پوست های چرب به آبرسان نیاز دارند. اما چرا پوست‌های چرب به آبرسان نیاز دارند؟

  • کم‌آبی

هر پوستی داشته باشید، ممکن است دچار کم آبی (دهیدراتگی) شود و  پوست‌های چرب نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این حالت، پوست برای جبران کم‌آبی، چربی بیشتری تولید می‌کند که این امر می‌تواند منجر به جوش و آکنه شود.

استفاده از آبرسان مناسب برای تنظیم چربی پوست

  • کنترل چربی

استفاده از آبرسان مناسب می‌تواند به تنظیم چربی پوست کمک کند.

بدیهی است که نمیتوان از یک نوع آبرسان برای تمامی انواع پوست استفاده کرد و آبرسان مناسب پوست چرب باید از میان آبرسان‌های فاقد چربی و غیر کومدون‌زا (جوش‌زا) انتخاب شود.

نتیجه گیری

در این مطلب درباره کرم آبرسان صحبت کردیم و به این سوال پاسخ دادیم که آبرسان پوست چیست و چه فوایدی برای پوست دارد. همچنین نکاتی را در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید بهترین آبرسان مناسب پوست خود را خریداری نمایید.

در ادامه بهترین زمان استفاده از آبرسان را تعیین کردیم و تفاوت آبرسان و مرطوب کننده را برای شما توضیح دادیم. امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی در خصوص آبرسان در اختیار شما قرار داده باشد.

سوالات متداول

کرم آبرسان چیست؟

کرم آبرسان یک محصول مراقبت از پوستی است که با فرمولاسیون ویژه از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست و جلوگیری میکند و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و از چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند.  

فرق آبرسان با مرطوب کننده چیست؟

وظیفه اصلی آبرسان، تامین آب مورد نیاز پوست است و آبرسان‌ها با جذب رطوبت از محیط یا لایه‌های زیرین پوست، به حفظ رطوبت و شادابی پوست کمک می‌کنند.

در حالیکه وظیفه اصلی آن حفظ رطوبت موجود در پوست است و مرطوب کننده‌ها با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست، از تبخیر آب و خشکی پوست جلوگیری می‌کنند.

آیا پوست چرب هم به آبرسان نیاز دارد؟

بله تمامی تایپ های پوستی به کرم آبرسان نیاز دارند. پوست چرب نیز در اثر عدم استفاده از آبرسان ممکن است دچار خشکی شود و در نتیجه چربی بیشتری ترشح نماید. در چنین شرایطی پوست چرب، دهیدراته شده و به رطوبت و آبرسانی نیاز دارد.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما