شستشوی دو مرحله‌ای پوست یا دبل کلین چیست و چرا مهم است؟

0 1
  • تاریخ : 1401/12/24
  • بازدید : 882
میانگین امتیاز 5.00 از 2 رای داده شده
0 1

تمیز نگه داشتن پوست مهمترین وپایه‌ای‌ترین قدم در مراقبت از پوست است. چراکه اگر پوست تمیز نباشد، هیچ محصول دیگری نمی‌تواند اثر گذار باشد. اما چگونه پوست را تمیز کنیم که أولا کامل و عمیق پاک شود و همچنین به پوست آسیب نرساند و pH  طبیعی پوست حفظ شود.

شستشوی دو مرحله‌ای که از روتین پوستی کشور کره‌ای، که سالهاست در این زمینه پیشرو وخلاق هستند، در جهان شهرت گرفت، یکی از قدم‌های اساسی در پاکسازی عمیق پوست است. دبل کلین می‌تواند پوست را آماده کند تا محصولات دیگر مثل تونر و سرم و مرطوب کننده به خوبی جذب پوست شده و بهتر اثر کند. اهمیت شستشوی دو مرحله‌ای در شهر‌های آلوده یا زمانی که روزانه آرایش می‌کنیم و ضد آفتاب می‌زنیم دو چندان می‌شود.

دبل کلین روش تمیز کردن پوست صورت در دو مرحله است. ابتدا با تونیک پاک‌ کننده صورت یا همان میسلار واتر و پنبه، همه‌ی چربی‌ها و آلودگی‌ها را از سطح پوست پاک می‌‌کنیم، سپس پوست را با یک شوینده‌ی مناسب و آب، شست و شو می دهیم.

این کار سبب پاکسازی عمیق‌تر آلودگی‌‌ها و بقایای آرایش خواهد شد. دبل کلین توسط متخصصان پوست و کارشناسان مراقبت از پوست، بسیار توصیه می‌شود؛ چرا که آن را اساس داشتن پوست سالم و درخشان می‌ دانند. حتی اگر روزانه از مواد آرایشی استفاده نمی کنید، باز هم به دلایل مختلفی همچون هوای آلوده، گرد و غبار و تجمع چربی های اضافی پوست، نیاز به پاکسازی عمیق و کامل پوست صورت خواهید داشت. اگر ساکن شهر های بزرگ و آلوده هستید؛ پوست چرب و مستعد جوش دارید، حتما تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

مرحله ی اول

محصولات آرایشی و آلودگی‌ هایی که در طول روز بر روی پوست صورت جمع می شوند همگی از جنس چربی هستند. در آغاز از یک تونر پاک کننده یا یک میسلارواتر استفاده کنید تا آلودگی و بقایای آرایش را به آسانی و بدون ایجاد خشکی از سطح پوست پاک کند. تونر پاک کننده یا میسلار واتر، خاصیت آهنربایی جالبی در جذب چربی ها از عمق پوست دارد. این محصول حاوی میسل‌هایی ست که یک قطب آبی و یک قطب چربی دارند و این ویژگی باعث می‌شود چربی به میسل متصل شود و با کشیدن پنبه، از سطح پوست خارج گردد.

کافیست چند قطره از تونیک پاک کننده را روز پنبه‌ی سفید بریزید و به آرامی روی پوست خود بکشید. این کار را تا زمانیکه پنبه رنگی نشود ادامه دهید.

                                               

 

مرحله ی دوم

پس از آنکه که چربی و آلودگی کاملا از عمق پوست پاک شد، وقت استفاده از یک شوینده مناسب فرا رسیده است. گرچه مرحله‌ی اول در زمانیکه به آب دسترسی ندارید، مثل مواقعی که باشگاه یا سر کار هستید، می‌توانید کافی باشد، اما بهتر است پس از پاک کردن صورت با پنبه و تونیک پاک کننده( میسلار واتر)، با یک شوینده‌ی مناسب مثل ژل یا فوم، پوست صورت را کامل شستشو دهید.

  

 

 

فواید شستشوی دو مرحله ای پوست

برای کشف اهمیت دبل کلین، یک بار فقط با شوینده صورت خود را بشویید و بعد پنبه‌ی آغشته به تونیک پاک کننده را روی صورت خود بکشید. خواهید دید پنبه کمی تیره می‌شود و این یعنی شوینده به تنهای قادر به پاک کردن عمیق چربی، آلودگی و بقایای آرایش نیست. 

باقی مانده‌ی آلودگی‌ و چربی روی پوست، به درون منافذ پوست وارد شده و با مسدود کردن منافذ پوست، سبب ایجاد جوش‌ های سرسیاه و سرسفید می‌شود. از دیگر اثرات آن می توان به کم شدن اثرگذاری محصولات مراقبت پوستی مثل کرم دورچشم، سرم، کرم مرطوب کننده و کرم های ضدآفتاب اشاره کرد. همچنین وجود آلودگی مثل رادیکال آزاد عمل کرده و باعث تخریب کلاژن و الاستین و پیری زودرس می‌شود.

زمان مناسب دبل کلین

انجام دابل کلینزینگ در روتین عصرو  شب بسیار مهم است. اما اگر در شب پوست تان بسیار چرب می‌ شود و یا همواره جوش می ‌زنید، دابل کلینزینگ علاوه بر شب، صبح‌ ها نیز مفید خواهد بود و مشکلات پوست را کم می کند.

 انجام دبل کلین برای چه افرادی مناسب است؟

انجام دبل کلین برای انواع پوست‌های مختلف‌ توصیه می‌ گردد، اما اگر پوست حساس و یا خیلی خشکی دارید، در مورد انتخاب محصول مناسب با پزشک خود مشورت کنید. اگر از مواد آرایشی استفاده می ‌کنید، یا پوست نرمال، چرب، مستعد جوش یا منافذ باز دارید، انجام آن برای شما بسیار واجب است.

دبل کلین برای پوست خشک و نرمال:

پاک کننده‌ های ملایم برای پوست خشک بسیار واجب است. ابتدا از یک تونیک پاک کننده ی ملایم کمک بگیرید؛ سپس با استفاده از ژل شست و شوی مناسب صورت را به خوبی بشویید و بعد از خشک کردن ملایم  از تونر، مرطوب کننده وسپس  ضد آفتاب استفاده کنید. قبل از تونیک پاک کننده، استفاده از شیر پاک کن برای شما گزینه مناسبی خواهد بود؛ چرا که بافت کرمی داشته و بسیار ملایم است.

  

 

 

دبل کلین برای پوست چرب و مختلط:

پوست ‌های چرب و مختلط می‌ توانند از تونیک پاک کننده یا میسلار واتر برای پاکسازی کامل پوست بهره ببرند. در مرحله ی‌ بعدی استفاده از فوم شست و شوی صورت، آبرسان و ضد آفتاب، توصیه می‌شود.  فوم شستشو علاوه بر پاکسازی مناسب، پوست را خشک نکرده وخاصیت ضد جوش نیز دارد.

 

  

 

 

درخشش پوست از لحظه‌ی تمیز شدن ان آغاز می‌شود. به همین خاطر نحوه‌ی صحیح پاک کردن صورت بسیار با اهمیت است و اگر می‌خواهید فقط یک کار برای پوستتان انجام دهید کافیست آن را تمیز نگه دارید.

بیشتر بخوانید: مراحل شستن صورت

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما