مهم‌ترین اشتباهات رایج روتین پوستی

0 0
  • تاریخ : 1403/4/17
  • بازدید : 120
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

مراقبت از پوست یک تجارت سخت است؛ اطلاعات زیادی در مورد نحوه مراقبت وجود دارد اما دانستن اینکه کدام درست است و کدام نیست، می‌تواند گیج‌کننده باشد. برای کمک به شما در رفع این مشکل و صرفه‌جویی در زمانتان، در این مطلب از محصولات مراقبت از پوست و مو فب پابلیک لیستی از مهم‌ترین اشتباهات رایج روتین پوستی را برایتان آماده کردیم که باید از آن‌ها اجتناب کتید. به ما اعتماد کنید، آن‌وقت خواهید دید که پوستتان از شما تشکر خواهد کرد!

1-شستن بیش‌ازحد صورت

برخلاف تصور رایج که میگویند باید صورتتان را به دفعات زیاد بشویید، تنها شستشوی روزانه دو بار کافی است! بسیاری از افراد با شستن بیش‌ازحد صورت یکی از مهم‌ترین اشتباهات رایج روتین پوستی را مرتکب می‌شوند. شستشوی بیش‌ازحد باعث از بین رفتن روغن‌های طبیعی پوست شده و درنتیجه پوست را بیش‌ازحد خشک می‌کند. این امر باعث می‌شود غدد شما بیش‌ازحد کار کنند و منجر به تولید روغن و سبوم بیشتر می‌شود.

سبوم منافذ را می‌بندد و باعث ایجاد جوش می‌شود. برای جلوگیری از این اشتباه، پاک‌کننده‌ای را انتخاب کنید که ملایم و درعین‌حال مرطوب‌کننده باشد.

شستن بیش از حد صورت از اشتباهات رایج روتین پوستی

2-لمس کردن مداوم صورت

اگر پوست مستعد آکنه دارید، این یکی دیگر از اشتباهات رایج روتین پوستی است که می‌توانید مرتکب شوید! به دلیل فعالیت‌های مختلف روزانه، دست‌های ما حامل باکتری‌ها و کثیفی می‌شوند. لمس مداوم صورت، این آلودگی را به پوست شما منتقل می‌کند. این کار می‌تواند جوش‌های موجود شما را تحریک کند و همچنین باعث ایجاد جوش‌های بیشتر شود.

برای جلوگیری از این اشتباه، بهتر است از لمس مداوم صورت خود اجتناب کنید. همچنین به یاد داشته باشید که همیشه قبل از استفاده از محصولات مراقبت از پوست، دست‌های خود را بشویید.

برای آشنایی با روتین پوست خشک و لک دار مطلب آن را در بلاگ فب پابلیک مطالعه کنید.

لمس مداوم صورت از اشتباهات رایج روتین پوستی

3-استفاده نکردن از ضد آفتاب

اگر هنوز استفاده از ضد آفتاب را شروع نکرده‌اید، باید از همین امروز این اشتباه را متوقف کنید! اشعه خورشید می‌تواند آسیب‌های شدید پوستی را به همراه داشته باشد. قرار گرفتن بیش‌ازحد در معرض اشعه خورشید پوست شما را به شدت خشک می‌کند. این امر منجر به تولید بیش‌ازحد روغن و سبوم می‌شود که می‌تواند جوش‌های شما را تشدید کند.

با استفاده از مرطوب‌کننده دارای SPF یا ضد آفتاب، از این مورد از اشتباهات رایج روتین پوستی جلوگیری کنید. این کار پوست شما را هیدراته نگه داشته و همچنین از آسیب‌های خورشید محافظت می‌کند. فراموش نکنید که بعد از هر دو تا سه ساعت یک بار ضد آفتاب خود را مجددا تمدید کنید تا از محافظت مداوم در برابر آفتاب اطمینان حاصل شود.

استفاده نکردن از ضد آفتاب از اشتباهات رایج روتین پوستی

4-استفاده از لایه‌بردارهای خشن

لایه‌برداری گاه‌به‌گاه صورت برای پوست بسیار مفید است، اما انتخاب محصول نامناسب می‌تواند منجر به آسیب شدید پوستی شود. بسیاری از افراد هنوز هم این اشتباه را مرتکب می‌شوند و لایه‌بردارهای فیزیکی یا DIY را انتخاب می‌کنند. این محصولات برای پوست خشن هستند و باعث ریزش اشک و سوزش می‌شوند. همچنین می‌توانند جوش‌ها را تشدید کرده و باعث بدتر شدن آن‌ها شوند.

برای جلوگیری از این اشتباه می‌توانید به سراغ لایه‌بردارهای شیمیایی بروید. این لایه‌بردارها علاوه بر اینکه به پاکسازی عمیق پوست و حذف سلول‌های مرده کمک می‌کنند، بسیار ملایم بوده و منجر به تقویت گردش سلولی در پوست نیز می‌شوند.

استفاده از لایه بردار خشن از اشتباهات رایج روتین پوستی

5-خوابیدن با آرایش

مطمئنا این افسانه را شنیده‌اید که آرایش باعث ایجاد آکنه می‌شود. اکنون وقتش رسیده که این افسانه را از بین ببریم و حقیقت را درک کنیم. استفاده منظم از لوازم آرایشی باعث پوسته پوسته شدن نمی‌شود، اما پاک نکردن درست آن می‌تواند تحریک پوست را به دنبال داشته باشد. خوابیدن با آرایش یکی دیگر از اشتباهات رایج روتین پوستی است.

بعد از استفاده از آرایش در طول روز، مهم است که آن را به درستی پاک کنید. پاک نکردن آرایش منافذ پوست را می‌بندد و اجازه نمی‌دهد پوست نفس بکشد. برای جلوگیری از انجام این اشتباه، از میسلار واتر ملایم برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنید. میسلار واتر به گونه‌ای طراحی شده است که روی پوست ملایم باشد و آرایش شما را با یک حرکت ساده پاک کند.

بیشتر بخوانید: روتین پوستی کره ای ۱۰ مرحله‌ای را کشف کنید!

خوابیدن با ارایش از اشتباهات رایج روتین پوستی

6-استفاده نکردن از مرطوب‌کننده

اگر پوست مستعد آکنه یا چربی دارید، ممکن است فکر کنید که استفاده از مرطوب‌کننده فقط پوست شما را بدتر می‌کند. بااین‌حال، مرطوب نکردن در واقع یکی از بدترین اشتباهات رایج روتین پوستی است. مرطوب‌کننده ها به پوست شما کمک می‌کنند تا رطوبت را در خود قفل کرده و جلوی خشک شدن و تحریک شدن آن را می‌گیرند. آن‌ها همچنین می‌توانند به کاهش ظاهر خطوط و چین‌وچروک کمک کنند.

بنابراین، اگر در حال حاضر از مرطوب‌کننده استفاده نمی‌کنید، حتما یک مرطوب‌کننده را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید؛ و اگر از مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که مناسب نوع پوست شما است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کرم مرطوب کننده دست

استفاده نکردن از مرطوب کننده از اشتباهات رایج روتین پوستی

7-تمیز نکردن براش های آرایشی

اگر براش های آرایشی خود را به طور منظم تمیز نکنید، در واقع هیچ لطفی به پوست خود نکرده‌اید! این براش ها می‌توانند انواع باکتری‌ها و کثیفی‌ها را در خود جای دهند و بعد از آرایش به صورت شما منتقل شوند. اگر پوست حساس یا دیگر مشکلات پوستی را دارید، این امر می‌تواند باعث ایجاد جوش‌ها و حتی تحریک شود. پس حتما براش های خود را به طور مرتب تمیز کنید!

تمیز نکردن براش ارایشی از اشتباهات رایج روتین پوستی

8-استفاده از محصولات مراقبت از پوست کمدوژنیک

یکی دیگر از اشتباهات رایج روتین پوستی، استفاده از محصولات کومدوژنیک در روتین مراقبت از پوست است. محصولات مراقبت از پوست کومدوژنیک آن‌هایی هستند که می‌توانند منافذ شما را مسدود کرده و باعث ایجاد آکنه شوند، به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان پوست آن‌ها را تائید نمی‌کنند.

برخی از تازه‌کارهای مراقبت از پوست فکر می‌کنند که اگر یک محصول مراقبت از پوست برچسب غیر کومدوژنیک داشته باشد، به این معنی است که منافذ آن‌ها را مسدود نمی‌کند. بااین‌حال، همیشه این‌طور نیست. فقط به این دلیل که یک محصول به عنوان غیر کومدون زا برچسب‌گذاری شده است به این معنی نیست که نمی‌تواند منافذ شما را ببندد.

بنابراین، اگر می‌خواهید از این اشتباه مراقبت از پوست جلوگیری کنید، چه کاری باید انجام دهید؟ بهترین کاری که باید انجام دهید این است که قبل از افزودن آن‌ها به روتین، برچسب روی محصولات مراقبت از پوست را بخوانید.

اشتباهات رایج روتین پوستی

9-تمیز نکردن پوست

یکی از اشتباهات رایجی که ممکن است انجام دهید این است که صورت خود را به درستی تمیز نکنید. عدم شستن صورت می‌تواند منجر به تجمع کثیفی و چربی روی پوست شما شود که می‌تواند منافذ پوست را مسدود کرده و ایجاد آکنه در پوست‌های چرب را به دنبال داشته باشد.

برای شست و شوی صحیح صورت، باید از شوینده ملایم و متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. همچنین باید استفاده از حرکات خشن حین شستشو را کنار بگذارید، زیرا این کار می‌تواند پوست شما را تحریک کند. در عوض، با استفاده از نوک انگشتان خود، حرکات دایره‌ای ملایم را به کار ببرید.

برای آشنایی با نحوه استفاده از فوم شستشوی صورت، مطلب آن را مطالعه کنید.

تمیز نکردن پوست از اشتباهات رایج روتین پوستی

10-استفاده بیش‌ازحد از محصولات مراقبتی

آیا فکر می‌کنید که استفاده زیاد از یک محصول خاص باعث عملکرد بهتر آن می‌شود؟ شاید اگر در روتین صبحگاهی خود از محصولات ویتامین C بیشتری استفاده کنید، سریع‌تر از شر لکه‌های تیره خلاص شوید، درست است؟ یا اگر از یک مشت محصول ضد پیری استفاده کنید، آن چروک در کوتاه‌ترین زمان از بین می‌رود... خب، این‌طور نیست!

استفاده بیش‌ازحد از محصولات مراقبت از پوست در واقع می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و باعث شود پوست شما بیش‌ازحد تحریک شده و منجر به جوش شود.

بنابراین، برای داشتن تعادل مناسب، چه مقدار محصول مراقبت از پوست باید استفاده شود؟ یک قانون کلی این است که از محصول به اندازه نخود برای کل صورت خود استفاده کنید.

استفاده بیش از حد محصولات مراقبتی از اشتباهات رایج روتین پوستی

11-استفاده نکردن از محصولات مراقبتی

ممکن است فکر کنید که نیازی به روتین مراقبت از پوست ندارید زیرا دارای «ژن‌های خوب» هستید یا «پوست حساسی ندارید» یا فقط می‌خواهید در مورد «طبیعی‌تر بودن» حرفی زده باشید؛ اما حقیقت این است که همه می‌توانند از فواید محصولات مراقبت از پوست بهره ببرند.

یک روتین خوب مراقبت از پوست می‌تواند به جلوگیری از چین‌وچروک، خطوط ریز و سایر علائم پیری کمک کند. همچنین می‌تواند در از بین بردن آکنه و سایر لکه‌های پوستی موثر باشد.

اگر می‌خواهید پوست خود را به بهترین شکل حفظ کنید، مهم است که به طور روزانه از محصولات مراقبتی استفاده کنید. این به معنای پاکسازی، مرطوب کردن و استفاده از SPF هر روز است. ممکن است کار زیادی به نظر برسد، اما پوست شما در درازمدت از شما بابت آن تشکر خواهد کرد!

استفاده نکردن از محصولات مراقبتی ازاشتباهات رایج روتین پوستی

12-استفاده از رتینول در طول روز

رتینول یک ماده ضد پیری قوی است که با کاهش اندازه چین‌وچروک و بهبود هایپرپیگمانتاسیون مرتبط است. همچنین برای کمک به درمان آکنه شناخته شده است.

دانستن زمان استفاده از رتینول به شما این امکان را می‌دهد که بیشترین فواید را از این ماده داشته باشید. از آنجایی که رتینول هنگام قرار گرفتن در معرض گرما و نور ناپایدار است، از استفاده از آن در روتین مراقبت از پوست صبح خودداری کنید. در عوض، قبل از رفتن به رختخواب رتینول را روی پوستتان اعمال کنید.

استفاده از رتینول از اشتباهات رایج روتین پوستی

سخن پایانی

داشتن پوستی سالم، شاداب و با طراوت برای همه افراد اهمیت دارد. برای رسیدن به این هدف لازم است به درستی و آگاهی از پوستتان مراقبت کرده و از محصولات پوستی باکیفیت استفاده کنید. داشتن یک روتین پوستی صحیح و منظم می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. به همین علت ما سعی کردیم در این مقاله مهم‌ترین اشتباهات رایج روتین پوستی را به شما معرفی کنیم تا با آگاهی و شناخت بیشتری از پوستتان مراقبت کنید.

در صورت تمایل برای خرید ژل شستشوی صورت، از این صفحه در فب پابلیک بازدید نمایید.

سوالات متداول

رایج‌ترین روتین مراقبت از پوست چیست؟

به‌طورکلی، یک روتین مناسب ممکن است شامل یک پاکسازی ملایم و درعین‌حال موثر، یک درمان تخصصی بر اساس نوع پوست و یک ضد آفتاب و مرطوب‌کننده باشد و احتمالا با یک ماسک صورت با دقت انتخاب شده تکمیل شود.

اشتباهات رایج روتین پوستی مختلط چیست؟

برخی از رایج‌ترین اشتباهاتی که هنگام مراقبت از پوست مختلط باید از انجام آن‌ها اجتناب کرد شامل استفاده از پاک‌کننده‌های خشن، استفاده نکردن از مرطوب‌کننده، استفاده بیش‌ازحد از محصولات مختص پوست چرب و مشورت نکردن با متخصص پوست می‌شود.

چگونه بفهمم که از مراقبت های پوستی اشتباهی استفاده می کنم؟

نشانه‌هایی که محصولاتی که استفاده می‌کنید به پوست شما آسیب می‌زند شامل خشکی، جوش، قرمزی، التهاب و چربی بیش‌ازحد است. ممکن است از محصولات نامناسبی در روتین پوست خود استفاده کنید، از محصولات بیش‌ازحد استفاده کنید یا به یک ماده یا فرمولاسیون واکنش آلرژیک داشته باشید.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما