پروتئین تراپی مو چیست و چه مزایایی دارد؟

0 0
  • تاریخ : 1403/3/17
  • بازدید : 143
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند به موها آسیب برساند؛ از دکلره و رنگ کردن پی در پی موها گرفته تا استفاده از حرارت به صورت روزمره برای حالت دادن یا صاف کردن موها و یا حتی عدم مراقبت اصولی و داشتن روتین مراقبت از مو. در این میان روش‌های بسیار مختلفی برای احیا و بازسازی موها وجود دارد اما یکی از پرطرفدارترین روش‌های پروتئین تراپی است. اما پروتئین تراپی مو چیست و دقیقا چه مزایا و ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه این مقاله از محصولات مراقبت از پوست و مو بیشتر به این روش می‌پردازیم.

پروتئین تراپی مو چیست؟

پروتئین تراپی مو به حفظ استحکام و سلامت موهای طبیعی کمک می‌کند که ممکن است در اثر حرارت، دکلره و رنگ‌های شیمیایی، موخوره گرفتن یا موارد دیگر ضعیف و آسیب دیده باشند. این روش برای ایجاد یک لایه محافظ برای موهای شما فرموله شده است و در واقع هر سوراخ یا شکافی را در کوتیکول‌های آسیب دیده مو پر می‌کند. البته یافتن درمان پروتئینی مناسب برای وضعیت موهای‌تان مهم است زیرا هر پروتئین تراپی برای هر مویی مناسب نیست. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که درمان‌های پروتئینی یک راه حل دائمی نیستند، بلکه تاثیر مقطعی دارند و اگر اعمال آسیب زننده مو را تکرار کنید (مانند دکلره کردن یا روش نادرست مراقبت از مو) باز هم باید آن را به صورت دوره‌ای تکرار کنید تا اثر بخشی خود را حفظ کند.

پروتئین تراپی مو چیست

مزایای پروتئین تراپی چیست؟

حالا باید ببینیم که مزایای پروتئین تراپی مو چیست و چرا انقدر تبلیغ می‌شود؟ این روش سلامت را به موهای شما باز می‌گرداند و بسته به مشکلات اولیه موهای شما، می‌تواند مزایای زیر را به دنبال داشته باشد:

از بین بردن وز مو

آیا می‌دانستید نیمی از مشکلات موهای شما از جمله موخوره، ناشی از خشکی است؟ موارد پروتئین تراپی حاوی مواد ضد الکتریسیته ساکن و مواد مغذی است که موها را هیدراته کرده و رطوبت بیشتری را به آن‌ها می‌رساند و در نتیجه از خشکی و موخوره جلوگیری می‌کند. این آبرسانی موها و مرطوب شدن تارهای مو به نوبه خود سبب می‌شود وز موها از بین برود که موهایی نرم و درخشان را برای شما به جا می‌گذارد.

مزایای پروتئین تراپی مو چیست

ترمیم کردن ساقه موها

نیازی به گفتن نیست که موهای آسیب دیده واقعا خوب به نظر نمی‌رسند. وقتی موها در اثر عوامل مختلف دچار آسیب می‌شود، تا موها شکسته به نظر می‌رسند و چند شاخه می‌شوند، همچنین ممکن است نازک شده و به راحتی از قسمت‌های وسط خرد شوند. از آنجایی که دلیل اصلی این آسیب‌ها از دست دادن پروتئین است، پروتئین تراپی به بازسازی ساقه مو کمک می‌کند و می‌توانید دوباره موهای سالم و زیبا داشته باشید.

صاف کردن موها

خیلی از افراد وقت و انرژی لازم را برای نگهداری از موهای مجعد و حالت دار ندارند و ترجیح می‌دهند در حالت روزمره با موهای راحت‌تری سرو کار داشته باشند. از طرفی آسیب‌های مویی و وز شدن مو خود می‌تواند حالت بدی به موها برود. هرچند پروتئین تراپی مو با هدف اصلی صاف کردن موها انجام نمی‌شود، اما درصدی صافی مو هم دارد. البته اگر موهای فر داشته باشید هم بسته به نوع پروتئین تراپی ممکن است فرهای کمی شل‌تر و براقی داشته باشید.

مطلب مرطوب کننده مو چیست و نحوه استفاده آن به چه صورت است؟ را از ما بخوانید.

چه زمانی به پروتئین تراپی مو نیاز داریم؟

اما یک سوال مهم این جاست که اصلا بهترین زمان برای پروتئین تراپی مو چیست و از کجا بفهمیم که موهای‌مان به پروتئین تراپی نیاز دارد؟ نشانه‌های زیر به شما می‌گوید که وقت تراپی فرا رسیده است و موهای‌تان نیاز به احیا و کمک رسانی دارند:

  • از دست دادن خاصیت ارتجاعی مو: یک رشته کوچک مو را بردارید و به آرامی آن را با انگشتان خود بکشید و رها کنید. اگر تارها بتوانند به حالت اولیه خود برگردند یا از هم جدا نشوند، موهای شما در حالت سالم هستند.
  • شکستگی بیش از حد مو: این موضوع زمانی اتفاق می افتد که رشته‌های موی شما فاقد پروتئین هستند و به نوبه خود متوجه ریزش زیادی روی برس مو می‌شوید. اگر بیش از روزی حدود ۱۰۰ تار مو ریزش داشته باشید، موهای شما نیاز به بررسی بیشتر دارد.
  • بافت خشن مو: اگر موهای شما حالت خود را از دست داده است و خشن و زیر به نظر می‌رسد، احتمالا پروتئین کافی در بافت مو وجود ندارد و نیاز به پروتئین تراپی دارید.
  • تخلخل بالای مو: برای دانستن این موضوع کافیست یک تار مو را روی آب بگذارید. اگر بلافاصله در آب فرو رود نشان دهنده تخلخل بالا است که به معنی آسیب پذیری بالای آن خواهد بود. پروتئین می‌تواند این تخلخل‌های را پر کرده و موها را در برابر گره خوررن مقاوم کند.
  • آسیب رنگ مو: رنگ مو و به خصوص دکلره کردن مو می‌تواند موها را بسیار متخلخل کند و به آن‌ها آسیب بزند. بنابراین اگر در اثر رنگ کردن، موهای خشک و شکننده پیدا کرده‌اید، پروتئین تراپی مو از جمله راه‌هایی است که می‌تواند این موضوع را تا حدودی حل کند.

مقایسه مو پروتئین تراپی شده و موی معمولی

انواع پروتئین تراپی مو

انواع پروتئین تراپی مو چیست؟ پروتئین تراپی مو مدل‌های بسیار مختلفی دارد که باید با توجه به میزان آسیب موها، نوع موها و موارد دیگر برای هر شخص در نظر گرفته شود. در واقع پروتئین تراپی از درمان‌های و کیت‌های خانگی گرفته تا فرایند‌های پیچیده چند مرحله‌ای که در آرایشگاه و به وسیله متخصص انجام می‌شود متغیر است و همه این‌ها بر اساس نیاز‌های شما تعیین می‌شود. جالب است بدانید حتی با ماسک‌های خانگی هم می‌توانید تا حدودی موهای خود را پروتئین تراپی کنید، البته که تاثیرگذاری آن با کارهای آرایشگاهی قابل مقایسه نیست. این ماسک‌ها معمولا شامل ترکیباتی مانند روغن‌های طبیعی مثل آووکادو، بادام و نارگیل است و می‌تواند لطافت از دست رفته مو را تا حدودی به آن بازگرداند. پروتئین تراپی انجام شده در آرایشگاه هم معمولا دارای مرحله حرارت دهی است و چند مرحله را برای داشتن بهترین نتیجه در بر می‌گیرد.

برای خرید کرم مرطوب کننده مو، از این صفحه در فب پابلیک بازدید نمایید.

 جمع بندی

پروتئین تراپی مو یکی از روش‌های پرطرفدار و کاربردی برای احیای موهای آسیب دیده است. در این روش شکاف‌ها و تخلخل‌های موهای آسیب دیده به وسیله پروتئین پر می‌شوند و در نتیجه آن می‌توانید موهای یکدست و سالم داشته باشید که ظاهری براق و درخشان دارند و نرم و ابریشمی به نظر می‌رسند. البته نوع پروتئین تراپی و مراحل آن بیش از هرچیزی به نوع موهای شما و میزان آن بستگی دارد و بهتر است از مواد و آرایشگاه‌های معتبر برای این کار کمک بگیرید تا بهترین نتیجه ممکن را داشته باشید.

سوالات متداول

 پروتئین تراپی مو چند درصد صافی دارد؟

هدف اصلی پروتئین تراپی صاف کردن موها نیست بلکه احیای آن است، با این وجود در این روش هم حدود ۶۰٪ صافی مو را خواهید داشت.

عوارض پروتئین تراپی مو چیست؟

نتایج پروتئین تراپی مو به شدت به صحیح انجام شدن پروسه آن بستگی دارد. در صورت انجام اشتباه پروتئین تراپی یا استفاده از مواد نادرست و نامرغوب، موها ممکن است حتی بیشتر آسیب ببینند یا دچار ریزش مو شوید.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما