بعد از استفاده از ماسک صورت چه کنیم؟

0 0
  • تاریخ : 1403/3/1
  • بازدید : 146
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

بعد از استفاده از ماسک صورت چه کنیم؟

روتین پوستی مراحل مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها هم فواید خاص خودش را دارد و می‌تواند به نوعی به پوست شما و شادابی آن کمک کند. ماسک صورت هم یکی از این مراحل است که هرچند عضو ثابت روتین محسوب نمی‌شود، اما می‌تواند مزایای مختلفی را داشته باشد. اما دقیقا به دلیل همین ثابت نبودن در روتین پوستی، خیلی اوقات مکان آن هم مشخص نیست. در نتیجه طبیعی است که برای خیلی‌ها سوال پیش بیاید که اصلا بعد از استفاده از ماسک صورت چه کنیم و چه مراحلی را انجام دهیم. در این مقاله از محصولات مراقبت از پوست و مو با انواع ماسک صورت و روتین پوستی بعد از ماسک صورت بیشتر آشنا می‌شویم.

معرفی انواع ماسک صورت

قبل از این که ببینیم باید بعد از استفاده از ماسک صورت چه کنیم، باید با انواع ماسک صورت و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شویم. هر مدل ماسک صورت فواید و ویژگی‌های خودش را دارد و روتین بعد از آن هم می‌تواند متفاوت باشد. در زیر به صورت مفید و مختصر با انواع ماسک صورت آشنا می‌شویم:

روتین پوستی بعد از ماسک صورت

ماسک صورت خاک رسی

این مدل ماسک یکی از معروف‌ترین انواع ماسک صورت است که تقریبا همه ما با آن آشنایی داریم. ماسک خاک رسی برای پاکسازی پوست و تمیز کردن عمقی آن استفاده می‌شود و به نوعی خاصیت جاذب چربی هم دارد. این نوع ماسک اصولا برای پوست‌های چرب یا مستعد جوش به شدت توصیه می‌شود و می‌تواند به کاهش چربی پوست کمک کند. متخصص پوست ناتالی پرگار می‌گوید ماسک خاک رسی برای منافذ بسته شده هم مناسب است و می‌تواند به صاف شدن پوست کمک کند.

ماسک لایه بردار

ماسک‌های لایه بردار طوری فرموله شده‌اند که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند و به جوان سازی سلول‌های پوستی کمک می‌کنند. این ماسک‌ها ممکن است حاوی مواد فعال مختلفی از جمله‌ اسید‌های آلفا یا بتا هیدروکسی اسید باشند و خیلی اوقات از آنزیم میوه‌ها و موارد طبیعی هم در آن‌ها استفاده می‌شود. این ماسک‌ها برای کسانی که پوست کدر و بی‌حال دارند یا از مواردی مانند لک‌های پوستی و جای جوش رنج می‌برند انتخاب مناسبی خواهد بود.

ماسک ورقه‌ای

ماسک ورقه‌ای از جمله مواردی است که در چند سال اخیر به شدت ترند شده است و طرفداران زیادی پیدا کرده است. دلیل محبوبیت این ماسک هم این است که استفاده از آن بسیار راحت است و حمل کردن آن هم خیلی آسان است. ماسک ورقه‌ای می‌‌تواند مدل‌های مختلفی داشته باشد، اما در اکثر موارد برای آبرسانی عمقی پوست و مرطوب کردن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماسک ورقه‌ای یک گزینه بسیار جذاب برای بعد از حمام یا تمیز سازی پوست است شادابی و طراوت را به صورت بازمی‌گرداند.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ نوع ماسک صورت خانگی برای جوش و لک{همراه با طرز تهیه}

ماسک اسکراب

ماسک اسکراب یکی دیگر از انواع ماسک صورت است که در واقع به نوعی یک تیر و دو نشان محسوب می‌شود. این مدل ماسک دارای ذرات ریز ساینده است که به شدت به پاکسازی سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و می‌تواند به پاکسازی آن هم کمک کند. این نوع ماسک را باید ابتدا روی صورت به شکل یکدست پخش کنید و بعد از گذشت زمان لازم، شروع به ماساژ دادن آن کنید. این کار سبب می‌شود پوست بسیار نرم و صافی داشته باشید و البته محصولات پوستی هم خیلی بهتر جذب پوست خواهند شد.

ماسک اسکراب در روتین پوستی بعد از ماسک صورت

مراحل روتین پوستی بعد از ماسک صورت

بعد از این که ماسک مناسب برای پوست خود را انتخاب کردیم، باید ببینیم که آن را کجای روتین پوستی مورد استفاده قرار دهیم و بعد از استفاده از ماسک صورت چه کنیم. قبل از استفاده از ماسک پوست خود را خوب بشویید و تمیز کنید تا مواد موجود در ماسک بتوانند به خوبی جذب پوست شوند. بعد از استفاده از ماسک هم از مراحل زیر پیروی کنید تا نتیجه بهتری را دریافت کنید.

فردی در حال انجام روتین پوستی بعد از ماسک صورت

شستشوی پوست بعد از ماسک صورت

این بخش البته مربوط به همه ماسک‌ها نیست و به شدت به نوع ماسکی که استفاده می‌کنید مربوط است. به طور مثال ماسک ورقه‌ای نیازی به شستشو ندارد و مواد آن با ماساژ‌ دادن به صورت کامل جذب پوست می‌شود. در مقابل ماسک خاک رسی را نمی‌توانید نشویید و باید کاملا از روی پوست پاک شود. برای این که خیا‌ل‌تان راحت شود، حتما دستورات مربوط به استفاده از ماسک را بخوانید و طبق آن عمل کنید.

استفاده از تونر

این مرحله از روتین پوستی بعد از ماسک صورت انتخابی است و مجبور نیستید آن را انجام دهید. با این وجود اگر تونر در روتین پوستی خود دارید، حتما بعد از استفاده از ماسک و مخصوصا مدل‌های لایه بردار و خاک رسی از آن استفاده کنید. استفاده از تونر بعد از ماسک می‌تواند فواید زیر را به دنبال داشته باشد:

  • جذب بهتر مواد تونر و استفاده از فواید تونر
  • هیدراته نگه داشتن پوست
  • تسکین دادن پوست ملتهب شده
  • محافظت از پوست در برابر عوامل تحریک کننده

برای آشنایی بیشتر با تونر، پیشنهاد می کنیم مطلب تونر چیست را مطالعه کنید.

استفاده از سرم‌های پوستی

این مرحله هم باز به ترجیح شما بستگی دارد. اگر در روتین پوستی خود سرم پوستی یا فعال خاصی را دارید، بعد از استفاده از ماسک صورت بهترین زمان استفاده از آن است. مخصوصا اگر از ماسک اسکراب و ماسک‌های پاکسازی کننده استفاده کرده باشید، پوست شما کاملا آماده دریافت مواد مفید برای پوست است و همین هم می‌تواند تاثیر گذاری سرم پوستی شما را افزایش دهد. انتخاب سرم یا محلول پوستی هم مستقیما به نوع پوست شما بستگی دارد و می‌توانید از بین مدل‌های متنوع ضد لک، جوانساز و آبرسان یا مدل‌های لایه برداری پوست و ضد جوش یکی را انتخاب کنید.

مرطوب کردن پوست

این مرحله مهم‌ترین مرحله هر روتین پوستی است که نباید نادیده بگیرید و مخصوصا بعد از استفاده از ماسک صورت هم باید حتما آن را انجام دهید. مرطوب کردن پوست فواید بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شادابی و طراوت بیشتر، جلوگیری از افتادن چروک و رفع چروک‌های ریز اشاره کرد. علی الخصوص اگر بعد از ماسک‌های کمی تخصصی‌تر مانند مدل‌های لایه بردار و اسکراب از مرطوب کننده و آبرسان صورت مناسب استفاده نکنید، پوست‌تان ممکن است ملتهب و آزرده شود و حتی نتایج برعکس بگیرید. اگر پوست چربی دارید از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید تا از جوش زدن پوست جلوگیری شود.

استفاده از ضد آفتاب

برخی از ماسک‌ها مخصوصا مدل‌های ضد لک یا لایه بردار، ممکن است پوست را به نور حساس کنند یا به طور کلی حساسیت پوست را بالا ببرند. البته در هر صورت اگر قرار است از خانه بیرون بروید یا حتی خانه آفتاب‌گیر و پرنوری دارید، حتما در انتهای روتین پوستی خود باید از ضد آفتاب هم استفاده کنید. دقت کنید که استفاده از ماسک‌های لایه بردار و ضد لک و عدم استفاده از ضد آفتاب حتی می‌تواند لک‌های صورت را پررنگ‌تر کرده و به پوست آسیب هم برساند.

روتین پوستی بعد از ماسک صورت

جمع بندی

استفاده از ماسک صورت می‌تواند مزای و فواید زیادی برای پوست به دنبال داشته باشد، اما مهم است که طرز استفاده از آن را بلد باشید و آن را به درستی مورد استفاده قرار دهید. انجام دادن مراحل صحیح روتین پوستی بعد از ماسک صورت اهمیت بسیاری دارد و کمک می‌کند بیشترین فایده ممکن را از ماسکی که گذاشته‌اید ببرید و پوستی شاداب، جوان و صاف داشته باشید.

سوالات متداول

آیا بعد از ماسک ورقه‌ای صورت را بشوییم؟

خیر. تقریبا همه ماسک‌های ورقه‌ای نیاز به شستشو ندارند، مگر آن که در دستورات استفاده محصول طور دیگری نوشته باشد. مواد این ماسک‌ها رقیق هستند و با ماساژ‌ دادن کاملا جذب می‌شوند.

استفاده از مرطوب کننده بعد از ماسک چه فوایدی دارد؟

استفاده از مرطوب کننده بعد از ماسک‌های لایه بردار و پاکسازی کننده، پوست را تسکین می‌دهد و به هیدراته کردن و شاداب نگه داشتن آن کمک می‌کند.

علت سوزش صورت بعد از ماسک صورت چیست؟

در برخی از موارد به دلیل مواد فعال داخل ماسک مانند موارد اسیدی و لایه بردار ممکن است حس سوزش کمی در پوست داشته باشید که زود برطرف می‌شود. در مقابل گاهی هم ممکن است صورت شما واکنش آلرژیک داشته باشد، بنابراین مهم است که قبل از استفاده از ماسک آن را تست کنید.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما