تونر چیست؟ مزایای استفاده از تونر چیست؟

0 0
  • تاریخ : 1403/2/5
  • بازدید : 239
میانگین امتیاز 5.00 از 1 رای داده شده
0 0

آیا به دنبال راهی برای تغییر پوست خود هستید؟ شاید این سوال برای شما پیش بیاید که تونر چیست؟ آیا واقعاً کاری انجام می‌دهد؟ تونر یک مرحله اغلب نادیده گرفته شده و دست کم گرفته شده در روال مراقبت از پوست است، اما می‌تواند تفاوت قابل توجهی در ظاهر و سلامت کلی پوست شما ایجاد کند. تونر برای از بین بردن چربی اضافی، کثیفی و آرایش از روی پوست و همچنین برای متعادل کردن سطح pH و بازیابی هیدراتاسیون استفاده می‌شود. استفاده از تونر می‌تواند به کاهش ظاهر منافذ، کاهش جوش و لک و یکنواخت شدن رنگ پوست کمک کند. محصولات مراقبت از پوست و مو با استفاده منظم، تونر می‌تواند به پوست شما بافتی صاف و درخشندگی سالم ببخشد. بنابراین، اگر به دنبال راهی برای بهبود سلامت پوست خود هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قدرت تونر، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تونر چیست؟

تونر صورت یک محلول مایع است که برای کمک به کوچک کردن و از بین بردن منافذ، پاکسازی سطح پوست از آلودگی و چربی اضافی و بازیابی تعادل pH پوست ساخته شده است. بسته به اینکه چگونه ساخته شده و حاوی چه مواد شیمیایی است، این درمان مایع ممکن است دارای خواص مرطوب کنندگی، تسکین دهنده یا قابض باشد. تونر صورت با از بین بردن آخرین آثار چربی، آرایش یا باقی مانده بر روی پوست پس از شستشوی صورت، فرآیند پاکسازی را کامل می‌کند.

در گذشته تونرها به افراد دارای پوست چرب و مشکلات آکنه توصیه می‌شد زیرا حاوی الکل بود و به عنوان ماده ای که پوست را خشک می‌کرد استفاده می‌شد. امروزه چندین فرمول جدید به طور خاص برای مراقبت از پوست خشک و حساس طراحی شده است. نحوه استفاده از تونر صورت برای هر روتین مراقبت از پوستی مفید است زیرا این مایع حاوی موادی مانند مواد ضد التهابی و آنتی اکسیدان‌هایی است که به طور موثر به شفافیت پوست کمک می‌کند.

تونر صورت

مزایای استفاده از تونر چیست؟

مزایای استفاده از تونر چیست؟

پاکسازی پوست

تونر یک مرحله از روتین مراقبت پوستی عالی برای از بین بردن کثیفی اضافی یا باقی مانده آرایش پس از تمیز کردن پوست شما است. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که چیزی برای بسته شدن منافذ صورت شما باقی نمی‌ماند، خداحافظ چربی اضافی و جوش‌های سر سیاه!

کنترل چربی پوست

چیزی که ما معمولاً آن را لایه‌ای چرب روی پوست خود می‌نامیم، چیزی جز کار سبوم (غدد چربی پوست) نیست. این یک فرآیند کاملا طبیعی است، اما اگر چیزی این سیستم را مختل کند، می‌تواند منجر به پوست چرب یا مختلط شود که همراه با سبوم اضافی پاک می‌شود. مواد موجود در تونرها به حذف موثرتر این منافذ کمک می‌کند تا به کنترل تولید سبوم اضافی کمک کند و موانع طبیعی پوست شما را تقویت کند.

درمان مشکلات پوستی

تونر صورت اگر به درستی استفاده ‌شود، آنتی اکسیدان‌های اضافی را به پوست می‌رساند و به پاکسازی هرگونه ناخالصی باقی مانده در پوست کمک می‌کند و ویژگی‌های ضد پیری پوست را کم میکند. علاوه بر این، این فقط برای نواحی چرب نیست، زیرا تونرهایی وجود دارند که مخصوص پوست‌های معمولی و خشک فرموله شده اند تا به شادابی بیشتر صورت کمک کنند.

تقویت کننده

بر اساس نگرانی‌های پوستی شما، یک تونر برای کمک به جذب سایر محصولات برای بازگرداندن pH پوست و متعادل کردن رطوبت آن طراحی شده است.

درخشندگی پوست

تونر مناسب به صورت شما درخشندگی و داشتن رنگ پوست سالم کمک می‌کند. دیگر خبری از ظاهر کسل کننده و ناهموار نیست، شما از درون به بیرون می‌درخشید!

آبرسانی پوست

تونرهای صورت بر پایه آب هستند و با هدف بازگرداندن آبرسانی به پوست شما پس از پاکسازی صورت می‌گیرند. بسیاری از آنها شامل مواد آبرسان اضافی برای چسباندن آب به پوست شما برای نتایج ماندگارتر هستند.

مزایای استفاده از تونر

زمان استفاده از تونر صورت

با توجه به تفاوت تونیک و تونر باید بعد از تمیز کردن صورت و قبل از هر مرحله دیگری در روتین مراقبت از پوست استفاده شود. سوال این است زمان استفاده از تونر صورت صبح‌ها است یا عصرها؟ در جواب باید بگوییم در هر دو حالت باید از تونر استفاده کنید: پس از تمیز کردن صورت خود در صبح، تونر یک راه عالی برای آماده کردن صورت شما برای مرطوب‌کننده و ضد آفتاب در طول روز است. و در هنگام عصر، این محصول پشتیبانی عالی برای پاک کننده آرایش شما است، به حذف ریزترین ناخالصی‌ها و چربی اضافی پوست شما کمک می‌کند، در حالی که پوست شما را برای مرطوب کننده شب آماده می‌کند. برچسب روی تونر نشان می‌دهد که چند بار باید از آن استفاده شود، بنابراین حتما به آن پایبند باشید.

همچنین ممکن است از خود بپرسید که چه نوع مشکلات پوستی را می‌توان با یک تونر کاهش داد. برای پوست‌های چرب، به کنترل تولید سبوم کمک می‌کند، اما برخی از تونرها همچنین حاوی مواد تسکین‌ دهنده‌ای هستند که خطر ترک‌های پوستی و لایه‌ برداری را کاهش می‌دهند. تونر صورت برای پوست هایی که حساس و تحریک پذیر هستند نیز مفید است.

زمان استفاده از تونر صورت

روش استفاده از تونر صورت

هنگام استفاده از تونر در روتین مراقبت از پوست خود، این مراحل را دنبال کنید: 

  • تونری را انتخاب کنید که به بهترین وجه با مشکلات پوست شما مطابقت داشته باشد.
  • بعد از پاک کردن صورت یا پاک کردن آرایش، اجازه دهید پوستتان خشک شود.
  • یک پد پنبه ای بردارید و آن را با تونر آغشته کنید، سپس آن را با حرکات ملایم پاک کردن دور صورت خود بمالید. از بینی به سمت گوش حرکت کنید.
  • از استفاده از تونر در ناحیه دهان و چشم خود جلوگیری کنید.
  • اگر از لایه بردار فیزیکی یا ماسک لایه بردار استفاده می‌کنید که باید بعد از استفاده شسته شود، ابتدا پوست خود را تمیز کنید، ماسک را بمالید، آن را بشویید و بعد از آن تونر بزنید.
  • می‌توانید به آرامی صورت خود را ماساژ دهید تا زمانی که تونر کاملا جذب پوست شما شود و اگر می‌خواهید از هر محصول مراقبت از صورت دیگری استفاده کنید، اکنون وقت آن است که این کار را انجام دهید.

روش استفاده از تونر صورت

ترکیبات مضر و مفید در تونر چیست؟

ترکیبات مضر

  • الکل
  • اسید سالیسیلیک
  • بنزوئیل پراکسید
  • ترکیبات عطری
  • فتالات ها و پارابن ها

ترکیبات مفید

  • آنتی اکسیدان‌ها
  • ترکیبات ضد التهاب
  • ترکیبات احیاکننده‌ی پوست
  • اسیدهای هیالورونیک
  • سرامیدها
  • گلیسیرین
  • پانتنول سی وایپ (sea whip: نوعی ضد التهاب بسیار قوی)
  • ویلو هرب (willow herb)

ترکیبات طبیعی مفید

  • چای سبز
  • آلوئه ورا
  • روغن درخت چای
  • روغن گل رز
  • بابونه
  • سلول های ساقه گیاهان

ترکیبات مضر و مفید در تونر

سخن آخر

تونر چیست؟ تونر معمولاً یک لوسیون یا تونیک مبتنی بر آب است که بعد از تمیز کردن و قبل از مرطوب کردن استفاده می‌کنید. در حالی که ممکن است شبیه آب به نظر برسد، اما کارهای بیشتری انجام می‌دهد. به آن به عنوان یک پرایمر برای بقیه روال مراقبت از پوست خود فکر کنید. یک تونر ممکن است یک اسید مقوی، لایه بردار یا یک اسانس نیز نامیده شود. یک تونر پاکسازی پوست شما را کامل می‌کند، گرد و غبار، آلودگی و ناخالصی‌هایی را که پس از شستن با پاک کننده هنوز باقی مانده اند، از بین می‌برد. تونرها باید صبح و شب برای صورت، گردن و دکلته استفاده شود. تونرها علاوه بر از بین بردن باقیمانده‌ها و ناخالصی‌ها، به تعادل PH پوست شما نیز کمک می‌کنند و اجازه می‌دهند تا سرم‌ها و مرطوب‌ کننده‌های پس از آن نفوذ بیشتری پیدا کنند. شما می توانید با خرید تونیک پاک کننده صورت، به سلامت بیشتر و بهتر پوست خود کمک کنید.

سوالات متداول

مزایای استفاده از تونر چیست؟

تونرهای صورت، پوست را هیدراته و متعادل می کنند، به پاکسازی پوست از آلودگی و چربی اضافی کمک می‌کنند و پوست شما را برای بقیه محصولات آماده می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهد راحت تر جذب شوند.

روش استفاده از تونر چگونه است؟

برای استفاده از تونر، پس از شستشوی صورت، مقداری از تونر را روی یک پنبه بریزید و به آرامی آن را به صورت و گردن پخش کنید.

آیا استفاده از تونر عوارض دارد؟

بعضی از تونرهای صورت ممکن است پس از استفاده برخی عوارض مانند خارش، التهاب، خشکی، چروک و … برای پوست به دنبال داشته باشند.

اثرات تونر چند وقت بعد مشخص می شود؟

معمولا پس از یک الی دو هفته استفاده روزانه از تونر پوست صاف و نرم و همچنین تمیز تر و روشن تر می‌شود.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما