تونیک صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

0 0
  • تاریخ : 1403/1/4
  • بازدید : 238
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

در سال‌های اخیر، سیل محصولات پوستی با ادعاهای متنوع، بازار زیبایی را به میدانی پر از چالش تبدیل کرده است. به طوریکه تشخیص تفاوت بین این محصولات و انتخاب مناسب‌ترین شبیه عبور از هفت خان رستم است! به عنوان مثال یکی از سوالات رایج در میان خانم‌ها که اصلی‌ترین گروه مصرف‌کننده لوازم آرایشی هستند، این است که تونیک چیست و چه کاربردی دارد؟

از این رو تصمیم گرفتیم این مطلب از محصولات مراقبت از پوست و مو در وبلاگ فب پابلیک را به بررسی این موضوع اختصاص بدهیم. پس برای افزایش آگاهی در خصوص تونیک صورت و کاربردهای آن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تونیک صورت چیست؟

در دنیای پر رمز و راز مراقبت از پوست، محصولات متنوعی برای هر نیاز و مشکلی وجود دارد. یکی از این محصولات که نقش مهمی در سلامتی و زیبایی پوست ایفا می‌کند، تونیک صورت است.

خرید تونیک پاک‌کنند صورت، نغمه‌ای شادمان برای پوست پس از پاکسازی است. این محلول سبک و لطیف، پس از شستشو و پاکسازی پوست، آن را تسکین می‌دهد، آبرسانی می‌کند و برای مراحل بعدی مراقبت آماده می‌کند.

تونیک صورت فواید بسیار زیادی دارد، اما اگر بخواهیم لیست کاملی از فواید استفاده از تونیک صورت را در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آبرسانی عمیق و حفظ رطوبت پوست
  • تسکین التهابات و قرمزی پوست
  • متعادل کردن PH پوست
  • کوچک کردن منافذ باز پوست
  • افزایش شادابی و طراوت پوست

تونیک صورت

انواع تونیک صورت

به طور کلی در راهنمای خرید تونیک پاک کننده صورت سه نوع تونیک برای مراقبت از پوست وجود دارد که بر اساس انواع تایپ پوستی طراحی و تولید شده است.

  • تونیک مرطوب کننده: برای پوست های خشک و معمولی
  • تونیک ضد جوش: برای پوست های چرب و مستعد جوش
  • تونیک لایه بردار: برای پوست های کدر و دارای لک

پس از تشخیص نوع پوست، می‌توانید یکی از این سه نوع تونیک را برای پاکسازی و حفظ لطافت و رطوبت پوست خود انتخاب نمایید.

انواع تونیک صورت

کاربردهای تونیک صورت

حال که با انواع تونیک صورت آشنا شدید، وقت آن رسیده که کاربردهای این کالای ارزشمند را برای حفظ سلامت و شادابی پوست بدانید. موارد زیر اصلی‌ترین کاربردهای تونیک صورت برای پوست هستند:

  1. پاک سازی حرفه‌ای پوست

تونیک‌ها با قدرت پاک‌کنندگی فوق‌العاده، پاکسازی عمیق‌تر منافذ پوست را به ارمغان می‌آورند. این محصول، به طور کامل آلودگی‌های باقی‌مانده پس از شستشو با شوینده صورت را از بین برده و پوستی تمیز و شاداب را به شما هدیه می‌دهد.

پاک سازی حرفه‌ای پوست با تونیک صورت

  1. تسکین دهنده التهابات پوستی

آیا پس از شستشوی صورت یا استفاده از محصولات مختلف، پوست شما دچار التهاب، قرمزی یا خشکی می‌شود؟ تونیک صورت، راه حل این مشکل است!

التیام سریع التهابات و قرمزی پوست و رفع خشکی و ایجاد حس طراوت و شادابی دو مورد از اصلی ترین دلایل استفاده از تونیک صورت است.

تونیک صورت؛ تسکین دهنده التهابات پوستی

  1. کاهش جوش‌های صورت

جوش‌های سرسیاه و سرسفید، از دغدغه‌های رایج بسیاری از افراد هستند. اما خبر خوب این است که با استفاده از تونیک مناسب، می‌توانید به مرور زمان شاهد کاهش و از بین رفتن این جوش‌ها باشید.

کاهش جوش‌های صورت با تونیک

تونیک چگونه به مبارزه با جوش‌ها می‌رود؟

  • پاکسازی عمیق منافذ

 تونیک با قدرت پاک کنندگی خود، چربی اضافه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و منافذ را به طور عمیق پاکسازی می‌کند.

  • جلوگیری از انسداد منافذ

 پاکسازی منافذ توسط تونر، از انسداد آنها و ایجاد جوش‌های جدید جلوگیری می‌کند.

  • کنترل چربی پوست

 تونیک در روتین پوست چرب با تنظیم چربی پوست، از تولید بیش از حد چربی که عامل اصلی ایجاد جوش است، جلوگیری می‌کند.

  1. آبرسانی و حفظ رطوبت پوست

همه ما می‌دانیم که پوستی شاداب و زیبا، نیازمند رطوبت کافی است. تونیک صورت، با حفظ رطوبت طبیعی پوست، نقشی کلیدی در سلامتی و زیبایی آن ایفا می‌کند.

آبرسانی و حفظ رطوبت پوست با تونیک

تونیک چگونه پوست را مرطوب می‌کند؟

  • جذب سریع

 تونیک به سرعت جذب پوست شده و رطوبت مورد نیاز آن را به طور عمقی تامین می‌کند.

  • ایجاد سد محافظ

 تونیک با ایجاد یک سد محافظ روی سطح پوست، از تبخیر رطوبت و خشکی آن جلوگیری می‌کند.

  • حفظ تعادل PH

تونیک با تنظیم PH پوست، به حفظ رطوبت طبیعی آن کمک می‌کند.

  • آبرسانی و شادابی

 تونیک با آبرسانی عمیق، پوست را شاداب و با طراوت می‌کند.

  1. مبارزه با منافذ باز پوست با تونیک

منافذ باز پوست، معضل بسیاری از افراد است. واقعیت این است که چربی بیش از حد، یکی از عوامل اصلی بروز این مشکل است. اما نگران نباشید! تونیک‌های صورت، راه حلی برای این مشکل هستند.

مبارزه با منافذ باز پوست با تونیک

تونیک چگونه به منافذ باز پوست کمک می‌کند؟

  • لایه برداری طبیعی

 تونیک با لایه برداری ملایم و طبیعی، سلول‌های مرده پوست را از بین برده و به کوچک شدن منافذ باز کمک می‌کند.

  • کنترل چربی

 تونیک با تنظیم چربی پوست، از انسداد منافذ و ایجاد جوش جلوگیری می‌کند.

  • سفت شدن پوست

 تونیک با سفت کردن پوست، به کوچک شدن منافذ باز و صاف شدن پوست کمک می‌کند.

  • محافظت از پوست

 تونیک با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست، از آن در برابر عوامل محیطی آسیب‌زا مانند آلودگی هوا و اشعه UV محافظت می‌کند.

طریقه استفاده از تونیک صورت

  • بعد از شستشو و پاکسازی پوست، مقداری از تونیک را روی پد پنبه بریزید.
  • پد آغشته به تونیک را به آرامی روی پوست خود بکشید.
  • اجازه دهید تا تونیک به طور کامل جذب پوست شود.

تنها نکته ای که در هنگام روش استفاده از تونیک صورت باید به آن توجه داشته باشید این است که پوست شما باید به طور کامل تمیز و عاری از هرگونه لوازم آرایشی، آلودگی و ... باشد. چرا که تونیک نمیتواند به تنهایی پوست شما را از آلودگی، چربی و مواد آرایشی پاک کند و به عنوان مکملی برای پاکسازی پوست استفاده میشود.

در یک کلام تونیک صورت، هدیه‌ای گرانبها برای پوست شما است. با استفاده منظم از این محصول، می‌توانید به پوستی سالم، شاداب و زیبا دست پیدا کنید.

طریقه استفاده از تونیک صورت

بهترین زمان استفاده از تونیک صورت

متخصصان پوست برای بهره‌مندی حداکثری از فواید تونیک، استفاده دو بار در روز، صبح و شب را توصیه می‌کنند و معتقدند بلافاصله پس از شستشوی صورت، بهترین زمان استفاده از تونیک است چرا که در این زمان، منافذ پوست باز هستند و پوست آمادگی جذب مواد مغذی را دارد و تونیک با نفوذ به عمق پوست، مواد مغذی و آبرسانی مورد نیاز آن را به طور کامل تامین می‌کند.

بهترین زمان استفاده از تونیک صورت

مزایای استفاده از تونیک بعد از شستشو

  • جذب بهتر مواد مغذی

تونیک با پاکسازی منافذ و تنظیم PH پوست، زمینه را برای جذب بهتر سایر محصولات مراقبتی مانند سرم و کرم مرطوب کننده فراهم می‌کند.

  • رفع اثرات منفی آب لوله کشی

 آب لوله کشی حاوی کلر، زنگ‌زدگی و سایر مواد مضری است که به مرور زمان پوست را تحریک و سفت می‌کنند. تونیک با خاصیت متعادل سازی، اثرات منفی آب را از بین برده و به حفظ سلامت و شادابی پوست کمک می‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب درباره تونیک و کاربردهای آن برای پوست توضیح دادیم. همچنین به انواع تونیک ها اشاره کردیم و گفتیم استفاده از این محصول چه کاربردی دارد. در ادامه مزایای استفاده از تونیک برای پاکسازی و حفظ شادابی و سلامت پوست را بیان کردیم و اطلاعاتی در مورد بهترین زمان استفاده از تونیک در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره اینکه تونیک چیست و چه کاربردی دارد در اختیار شما قرار داده باشد.

سوالات متداول

آیا استفاده از تونیک نیاز به آبکشی دارد؟

نیاز به شستشو بعد از تونیک، به نوع تونیک و پوست شما بستگی دارد. با شستن صورت بعد از استفاده از تونیک، تاثیر آن خواهد رفت. اما در صورت احساس سوزش یا کشیدگی پوست، بهتر است صورت خود را با آب ملایم بشوئید.

فرق تونیک و تونر چیست؟

تونیک و تونر دو محصول بسیار شبیه به  هم هستند، با این تفاوت که تونرها چربی اضافی پوست را از بین میبرند و سطح PH را به تعادل میرسانند. در حالیکه تونیک ها، فرمولاسیون روغنی دارند و ضمن حفظ رطوبت طبیعی پوست، از چرب شدن آن جلوگیری میکنند.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما