تفاوت فوم و تونیک پاک کننده صورت چیست؟

0 0
  • تاریخ : 1402/12/19
  • بازدید : 295
میانگین امتیاز 0.00 از 0 رای داده شده
0 0

در دنیای روتین مراقبت از پوست، روزبه‌روز به تعداد محصولاتی که می‌توان از آن‌ها به منظور بهبود سلامت و زیبایی پوست بهره برد، افزوده می‌شود. این موضوع در مورد پاک کننده‌ها هم صدق می‌کند و ممکن است هنگام خرید از دیدن تنوع محصولات و تنوع برند سردرگم شوید و نتوانید انتخاب درستی داشته باشید. پاک کننده پوست دارای انواع مختلفی است که در این مطلب از محصولات مراقبت از پوست و مو فب پابلیک قصد داریم به دو مورد از آن‌ها که شامل فوم و تونیک می‌شود بپردازیم و بدانیم تفاوت فوم و تونیک پاک کننده صورت چیست؟ ما را تا پایان همراهی کنید.

استفاده از شوینده یا پاک کننده صورت با چه فوایدی همراه است؟

اگر قصد پاکسازی کامل و عمیق منافذ پوستی‌تان را دارید، می‌توانید از پاک کننده‌های صورت استفاده کنید. استفاده از پاک کننده‌هایی که فرمولاسیون‌های طبیعی و باکیفیتی دارند، مزایای زیر را به همراه دارد

  • باعث پاک کردن منافذ پوستی از کثیفی‌ها، آلودگی‌ها و چربی می‌شود
  • سبوم را از پوست حذف می‌کند
  • سلول‌های مرده‌ای را که به مرور زمان در منافذ جمع شده‌اند، از بین می‌برد
  • باعث رسیدن مواد مغذی و رطوبت لازم به لایه‌های عمیق پوست می‌شود و نرمی و لطافت پوست را افزاش می‌دهد

هدف برخی از پاک کننده‌ها تنها تمیز کردن پوست است، اما برخی دیگر اهداف مختلفی همچون لایه‌برداری، ضد جوش، جوان‌کنندگی، روشن‌کنندگی و غیره را دنبال می‌کنند.

فواید استفاده از شوینده یا پاک کننده صورت

فوم پاک کننده صورت چیست؟

قبل از اینکه بگوییم تفاوت فوم و تونیک پاک کننده صورت چیست، ابتدا باید با هر کدام از این پاک کننده‌ها آشنا شویم. خرید فوم پاک کننده صورت محصولات کف کننده‌ای هستند که وقتی آن‌ها را به پوستتان می‌زنید حبابدار می‌شوند. این فوم‌ها هنگام استفاده در پوست نفوذ می‌کنند و با خارج کردن کثیفی‌ها و آلودگی‌ها از منافذ پوستی، باعث احیای پوست می‌شوند.

راهنمای خرید فوم پاک کننده صورت و روش استفاده از فوم‌های پاک کننده دارای انواع مختلف زیر هستند:

  • فوم‌ها پاک کننده ضد جوش: کاربردی که فوم پاک کننده ضد جوش دارد این است که تولید چربی پوست را کنترل کرده و جلوی ایجاد انواع آکنه را می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین ترکیباتی که در فوم‌های ضد جوش به چشم می‌خورد، سدیم لوریل سولفات است.
  • فوم‌های پاک کننده مرطوب کننده: افراد دارای پوست‌های حساس می‌توانند از فوم‌های پاک کننده مرطوب کننده استفاده کنند. این دسته از فوم‌ها دارای ترکیباتی همچون گلیسیرین، هیالورونیک اسید و آلوئه ورا هستند. فوم‌های مرطوب کننده علاوه بر اینکه مواد آرایشی و آلودگی را از سطح پوست پاک می‌کنند، باعث تامین رطوبت مورد نیاز پوست نیز می‌شوند.
  • فوم‌های پاک کننده روشن کننده: افراد دارای پوست کدر یا دارای لک و تیرگی، بهتر است به سراغ فوم‌هایی بروند که خاصیت روشن‌کنندگی دارند. این دسته از فوم‌ها با دارا بودن ترکیبات خاص، پوست را روشن‌تر می‌کنند و لک و تیرگی‌های آن را به تدریج از بین می‌برند
  • فوم‌های پاک کننده لایه بردار: اگر قصد پاکسازی عمیق منافذ پوستی، یکنواخت کردن رنگ پوست، افزایش گردش خون و همچنین کمک به افزایش جذب محصولات پوستی را دارید، بهتر است به سراغ فوم پاک کننده لایه‌بردار بروید. این فوم به دلیل داشتن AHA و از بین بردن لایه‌های مرده پوست، منافذ را تمیز کرده و پوست را جوان‌تر نشان می‌دهد.

فوم پاک کننده صورت

تونیک پاک کننده صورت چیست؟

تونیک‌ها محصولاتی هستند که نقش مهمی را در فرآیند پاکسازی پوست ایفا می‌کنند، اما متأسفانه هنوز در فرآیند پاکسازی صورت بسیاری از خانم‌ها گنجانده نشده‌اند. اگر بپرسید تونیک چیست وراهنمای خرید تونیک پاک کننده صورت چیست؟، پاسخ ما بسیار ساده است. تونیک مایعی شبیه آب است و مانند آب عمل می‌کند، با این تفاوت که در میزان هیدروژن و اکسیژن غنی‌تر است.

درگذشته، از تونیک‌ها برای حفظ PH، یعنی تعادل اسیدی و قلیایی پوست بعد از صابون استفاده می‌شده است؛ اما در طول سال‌ها، مواد تشکیل‌دهنده آن حتی غنی‌تر شده و به دلیل مزایای فوق‌العاده، به یک محصول مراقبت از پوست تبدیل شده است.

خرید تونیک پاک کننده صورت دارای انواع مختلف زیر هستند:

  • تونیک‌های متعادل کننده: این نوع تونیک‌ها، ناخالصی‌ها را از پوست بیرون می‌کشند،PH را متعادل می‌کنند و منجر به حفظ رطوبت پوست می‌شوند. تونیک‌های متعادل کننده برای افرادی که پوست‌های چرب یا مستعد جوش دارند، بهترین انتخاب هستند.
  • تونیک‌های آبرسان: آب‌رسان‌ها تونیک‌هایی مغذی هستند که باعث نرم، سفت و مرطوب شدن پوست در طول روز می‌شوند. این دسته از تونیک‌ها مناسب پوست‌های خشک و پیر هستند و می‌توانند به بازیابی سطوح رطوبت طبیعی پوست کمک کنند.
  • تونیک‌های تسکین‌دهنده: این دسته از تونیک‌ها به دلیل ملایم بودن، مناسب انواع پوست هستند. تونیک‌های تسکین‌دهنده اثر آرام بخشی دارند، قرمزی و التهاب پوست را کاهش می‌دهند و پف پوست را به حداقل می‌رسانند.

تونیک پاک کننده صورت

مزایا و معایب فوم و تونیک پاک کننده صورت

قبل از توضیح در مورد اینکه تفاوت فوم و تونیک پاک کننده صورت چیست، به جدول زیر دقت کنید.

مزایا و معایب فوم و تونیک پاک کننده صورت

مزایای فوم پاک کننده صورت

معایب فوم پاک کننده صورت

مزایای تونیک پاک کننده صورت

معایب تونیک پاک کننده صورت

۱- برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه می‌تواند عالی باشد.

۲- برخی از فوم‌های شستشو برای پوست‌های حساس مناسب هستند.

۳- تمیز کردن پوست را عمقی انجام می‌دهد.

۴- بسته به ترکیبات آنتی اکسیدان‌ها را به لایه‌های عمیق پوست می‌رسانند.

1- پاک کننده‌های دارای SLS می‌توانند برای برخی از انواع پوست مضر باشند و خشکی پوست را افزایش دهند.

1-تونیک‌ها به پوست ما اجازه می‌دهند با متعادل کردن تعادل اسید، ظاهری شاداب‌تر و صاف‌تر ایجاد کنند.

2-از ایجاد چین‌وچروک‌های زودرس جلوگیری می‌کنند.

3- تونیک‌ها با از بین بردن چربی صورت و سلول‌های مرده، به کاهش ظاهر لکه‌ها و آکنه کمک می‌کنند.

4- برخی از تونیک‌ها خاصیت مرطوب کنندگی دارند. تونیک‌ها پوست را مرطوب می‌کنند تا جوان‌تر به نظر برسد.

1-تونیک‌ها معمولا روی پوست احساس سنگینی ایجاد می‌کنند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تفاوت فوم و تونیک پاک کننده صورت چیست؟

اگر قبلا از هیچ نوع پاک کننده برای پوست صورت خود استفاده نکرده‌اید و حالا قصد دارید که یک روتین پوستی برای خود در نظر بگیرید، بهتر است ابتدا با فوم شروع کنید؛ حتی اگر پوست حساسی دارید. در مورد تفاوت فوم و تونیک پاک کننده صورت چیست  و روش استفاده از تونیک صورت به نکات زیر دقت کنید:

  • فوم اولین مرحله پاکسازی پوست و تونیک آخرین مرحله پاکسازی است.
  • با داشتن پوست چرب و مستعد آکنه بهتر است از فوم شستشو استفاده کنید اما اگر پوستتان خشک است از تونیک استفاده کنید. البته این بدان معنا نیست که اگر پوست چرب دارید هرگز نباید از تونیک استفاده نمایید. تونیک‌های پاک کننده صورت مناسب پوست چرب نیز به وفور در بازار تولید می‌شود.
  • تونیک‌های پاک کننده بر پایه آب هستند و احتمال اینکه باعث خشکی پوست شوند خیلی کم است؛ اما فوم شستشو بسته به ترکیبات موجود در آن ممکن است باعث خشکی و تحریک پوست شود.
  • فوم شستشو اگر حاوی SLS نباشد، همانند تونیک می‎‌تواند برای پوست‌های حساس مناسب باشد. بهترین شوینده برای پوست را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید.

تفاوت فوم و تونیک پاک کننده صورت

سخن آخر

در این مطلب از فب پابلیک، تفاوت فوم و تونیک پاک کننده صورت چیست را برایتان شرح دادیم. به‌طورکلی اگر پوست چرب دارید از فوم و اگر پوست خشک و حساس دارید از تونیک استفاده کنید؛ اما این یک قانون نیست زیرا هم فوم و هم تونیک برای انواع مختلف پوست در حال حاضر تولید می‌شوند. تونیک نسبت به فوم، ملایم‌تر است و کمتر به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند. با این حال هر دوی این پاک کننده ها بسیار مطلوب بوده و برای کمک به سلامت پوست مناسب هستند. ترکیبات این دو پاک کننده می‌تواند به تنظیم پی اچ (PH) پوست کمک کند.

سوالات متداول

تونیک چیست؟

تونیک آخرین مرحله پاک‌سازی صورت است و پوست را برای مراقبت‌های بعدی آماده می‌کند. آخرین ذرات کثیفی و باقی‌مانده‌های پاک کننده صورت را پاک کرده و مقدار pH پوست شما را متعادل می‌کند.

فوم پاک کننده صورت چیست؟

پاک‌کننده‌های صورت اشکال مختلفی دارند، مانند بالم های پاک‌کننده و پاک‌کننده‌های بدون صابون که سطوح مختلفی از کف را ایجاد می‌کنند. فوم‌های پاک‌کننده‌ معمولا قوام ژل یا کرم را دارند و وقتی با آب ترکیب می‌شوند به شکل کف درمی‌آیند. فوم‌های شستشوی صورت در فرآیند پاکسازی پوست برای از بین بردن چربی اضافی و کثیفی بسیار هستند و مزایای پاکسازی عمیق را ارائه می‌دهند.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما