یوگای صورت، راز جوانی و درخشش طبیعی پوست 

0 1
  • تاریخ : 1401/12/1
  • بازدید : 586
میانگین امتیاز 4.50 از 2 رای داده شده
0 1

اگر می‌خواهید به روش ملکه‌ها، به صورت کاملا طبیعی و بدون هیچ هزینه‌ای پوستی زیبا و جوان داشته باشید به خواندن این مقاله ادامه دهید.

یوگای صورت از زمان‌های بسیار قدیم بین زنان دربار رواج داشته است. یوگای صورت شامل حرکات ویژه و ماساژ پوست صورت به نحوی خاص است که می‌تواند در کنار یک روتین پوستی، به درخشش پوست شما کمک بزرگی کند.

این تمرین نه تنها پوست شما را شاداب و جوان نگه می‌دارد بلکه با ایجاد حس خوب مراقبت و نوازش خود، روز شما را دگرگون خواهد ساخت.

 

یوگای صورت چیست؟

یوگا به معنای کلی آن، یک فلسفه‌ی ۵۰۰۰ ساله‌ی هندی ست که شاخه‌های مختلف دارد. یوگا شامل تمرینات معنوی، بدنی و تنفسی بسیار زیاد و متنوعی است که همگی در خدمت یک هدف، یعنی کاهش رنج در زندگی، به کار گرفته می‌شوند. تمرینات یوگا به خصوص تمرینات بدنی آن، در دهه‌های اخیر رواج چشمگیری داشته و دیگر محدود به کشورهند نیست. 

یوگای صورت به مجموعه حرکاتی گفته می‌شود که به رفع خستگی، کرختی و استرس پوست کمک کرده و با افزایش جریان خون و اکسیژن و باز کردن گرفتگی ‌ها، به ترمیم و جوانسازی طبیعی پوست کمک بزرگی می‌کند.

 

 فواید یوگای صورت

یوگای صورت می‌تواند در کنار روتین ساده‌ی روزانه‌ی شما قرار بگیرد و در طول زمان تاثیر محصولات پوستی را دو چندان کند. انجام مرتب حرکات یوگای صورت به باز شدن چروک‌های پیشانی، خط خنده و دور چشم بسایر کمک کرده و از افتادگی گونه ها پیشگیری می‌کند. همچنین از این حرکات برای کوچک شدن قبقب می‌توان کمک گرفت. برای آشنایی با بهترین و ساده ترین حرکات یوگای صورت به ادامه‌ی مقاله توجه فرمایید.

 

۷ تمرین ساده و موثر یوگای صورت برای جوانسازی و درخشش طبیعی پوست 

نکته قابل توجه : قبل از انجام حرکات یوگای صورت، حتما صورت و دست خود را با خرید ژل شستشو صورت فب پابلیک، شستشو دهید و مرطوب کننده بزنید.

 

۱. باز کردن پیشانی

 انگشت اشاره‌ی خود را خم کنید و همزمان از وسط پیشانی به طرفین بکشید تا خط اخم به خوبی باز شود. این کار را ۲۱ بار انجام دهید و دم و بازدم عمیق داشته باشید. بهتر است دم از بینی و بازدم از دهان انجام دهید تا انقباضات عمیق‌تر ماهیچه ای نیز باز شود.

 

۲. حرکت توپ

لپ های خود را پر از باد کنید و ابروها را کمی بالا دهید و چشم هایتان را کمی باز کنید. اجازه دهید ۲۱ ثانیه چروک های اطراف لب، که خط خنده هم نام دارند، کاملا باز شوند. از بینی نفس بکشید و نفس خود را در این تمرین حبس نکنید. 

 

۳. لیفت گونه

هر دو انگشت اشاره‌ی خود را خم کنید و از زیر گونه به سمت بالا بکشید و نزدیک چشم به آرامی رها کنید. این کار از افتادگی گونه ها جلوگیری می‌کند.

 

۴. حرکت ماهی

لپ‌های خود را مثل ماهی به داخل بکشید و به آرامی نفس بکشید و ناگهان رها کنید. این تمرین را ۲۱ بار تکرار کنید.

 

۵. بخندید!

بله! بهترین کار برای شادابی عضلات صورت خنده است. بدون دلیل شروع به خنده کنید. و قهقه بزنید و شکلک های خنده دار در بیاورید تا عضلات صورت تقویت شده و سفت شوند.

 

۶. دور چشم

با انگشت انگشتری زیر چشم را ضربه بزنید. این کار را آرام انجام دهید اما زیاد تکرار کنید. این ضربه ها انقباضات را از عضلات ظریف دور چشم گرفته و کلاژن سازی را تحریک می‌کنند.

 

۷. سر و گردن

 با آرامی کف سر و گردن خود را ماساژ دهید و نوازش کنید. این کار نه تنها استرس و انقباض را در عمق پوست شما از بین می‌برد، بلکه به بهتر شدن حالتان هم بسیار کمک می‌کند. حتما آن را امتحان کنید. مخصوصا شب ها قبل از خواب، کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشید. به یاد داشته باشید در حین ماساژ سر و گردن نفس عمیق بکشید و بازدم را از دهان خلرج کنید.

تمرینات روزانه مثل یوگای صورت یا روتین پوستی مزایایی فراتر از زیبایی و درخشش پوست شما دارند. داشتن یک روتین پوستی تمرین خویش انضباطی است و پایبندی به آنها، فرصت خوبی ست که در کل زندگی در جهت تحقق اهدافتان نیز منظم‌تر شوید. همچنین وقتی از خودتان مراقبت می‌کنید حس ارزشمندی در شما تقویت می‌شود. 

 

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما