۳ اقدام ساده مراقبت از پوست آقایان

0 1
  • تاریخ : 1401/10/18
  • بازدید : 294
میانگین امتیاز 5.00 از 1 رای داده شده
0 1

مرد‌ها هم به اندازه‌ی زنان به مراقبت از پوست احتیاج دارند و آسیب‌های پوستی به علت غفلت آقایان در مراقبت از پوست ممکن است سلامت آنها را به خطر بیاندازد. علاوه بر این داشتن پوستی صاف و شاداب در آقایان همانقدر مهم است که در خانم ها. اما معمولا مردها اهمیت نمی‌دهند و تا مشکل جدی در پوست نداشته باشند اقدامی نمی‌کنند. شاید گمان می‌کنند مراقبت از پوست کار سخت و زمانگیری است. در این مقاله ۳ اقدام مهم و ساده را که برای پیشگیری از پیری و مشکلات پوستی آقایان لازم است آموزش داده می‌شود که حتی با داشتن سبک زندگی پر مشغله قادر به انجام آن هستید.

۱. صابون خود را با یک شوینده‌ی مناسب صورت عوض کنید

اگر هنوز از صابون معمولی برای شستن صورت خود استفاده می کنید، وقت آن رسیده که تجدید نظر کنید. صابون‌ها اغلب دارای pH بالایی هستند که می‌توانند پوست شما را خشک کرده و مشکلات زیادی مانند آکنه ایجاد کنند. توصیه می کنیم با صابون خود خداحافظی کنید و از یک شستشوی روزانه صورت آقایان استفاده کنید که برای پوست شما فرموله شده است. یک شوینده‌ی مناسب علاوه بر حفظ اسیدیته‌ی مناسب پوست، آلودگی، کثیفی و چربی را بدون خشک کردن بیش از حد پوست پاک می کند. روزانه دو بار، یک بار صبح و یک بار شب صورت خود را با ژل مخصوص شستشوی صورت آقایان پاک کنید.

۲. حفظ رطوبت پوست با کمک یک آبرسان

با خرید آبرسان صورت بعد از شستشو کافیست کمی آبرسان به پوست خود بزنید تا پوست مرطوب و شاداب شود. این کار به پیشگیری از آسیب پوست در محیط کم‌آب و کاهش چین و چروک کمک می‌کند. 

۳.  محافظت  پوست در برابر اشعه مضر خورشید

قدم سوم و آخر این است که پوست خود را در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کنید. یک ضد آفتاب با حداقل SPF ۳۰  و بدون رنگ انتخاب کنید و چه در محیط بسته چه باز هستید هر روز ضد آفتاب بزنید. اشعه مضر خورشید ریسک ابتلا به سرطان پوست را بالا می‌برد و همچنین این اشعه تا لایه‌های زیرین نفوذ کرده و با تخریب کلاژن باعث ایجاد چروک و پیری زودهنگام پوست می‌شود.

مراقبت از پوست با محصولات فب پابلیک نه تنها به ظاهری شاداب و جوان کمک می‌کند بلکه امری ضروری برای حفظ سلامت پوست است. شرایطی مثل جوش ‌ها، لک‌های پوستی و آفتاب‌سوختگی با حفظ یک روتین پوستی ساده قابل پیشگیری هستند. در نتیجه مراقبت از پوستی امری صرفا زنانه نیست و همه‌ افراد با هر سن و جنسی نیاز دارند از پوست خود مراقبت کنند.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما