۵ اقدام مهم در تغییر سبک زندگی که پوست شما را درخشان می‌کند

0 1
  • تاریخ : 1401/12/24
  • بازدید : 513
میانگین امتیاز 5.00 از 3 رای داده شده
0 1

زیبایی و سلامت پوست تحت تاثیر دو عامل اساسی ژنتیک و سبک زندگی  قرار می‌گیرید.  درست است که ژنتیک و وراثت خارج از کنترل ماست، اما خوشبختانه سهم زیادی هم ندارد و حدود بیست درصد کیفیت پوست ما ارثی است.

آنچه بسیار موثر است، نوع سبک زندگی ست که با انتخاب‌‌های روزانه‌ی ما رقم می‌خورد. برای همه‌ی ما پیش آمده فردی را دیده‌ایم که پوستی بسیار جوانتر از سنش دارد و یا برعکس، کسانی که در جوانی پوستی کدر، شکننده و چروک دارند و اگر کمی بیشتر از سبک زندگی آنها بدانیم متوجه علت آن می‌شویم که چطور با نوع تغذیه، خواب و ورزش می‌توان پوست بهتری داشت.

در مقاله‌های گذشته در مورد نحوه‌ی مراقبت از پوست با کمک محصولات و روتین‌های پوستی پایه صحبت کردیم در این مقاله به انتخاب‌هایی در سبک زندگی اشاره می‌کنیم که به اندازه‌ی یک روتین پوستی مهم اند. جالب است بدانید این انتخاب‌های مهم در سبک زندگی سالم، می‌توانند تاثیر محصولات را بیشتر و بهتر نشان دهد.

 

پنج حیطه‌ی اساسی در سبک زندگی که انتخاب‌های درست شما می‌تواند به داشتن پوستی سالم و جوان کمک کند از قرار زیر است: 

۱. تغذیه مناسب

هر غذایی که برای خوردن انتخاب می‌کنیم می‌تواند ما را به سلامتی نزدیکتر یا دورتر کند و تک تک انتخاب‌های کوچک ما، یک سبک غذایی را رقم می‌زند.

مهمترین نکته در تغذیه سالم که روی پوست تاثیر زیادی دارد عدم مصرف شیرینی‌جات است. زیرا نوسانات قند خون باعث بهم خوردن تعادل انسولین و دیگر هورمون‌ها شده و به صورت چشمگیری روی پوست تاثیر دارد. دومین نکته افزایش مصرف سبزیجات فیبری در هر وعده است که هم نوسانات قند خون را کاهش داده و هم روده‌ها را پاکسازی می‌کنند. نکته‌‌ی آخر این است که از مصرف غذاهای صنعتی و غیرطبیعی مثل پفک، کالباس و تنقلات شور پرهیز کنید و ترجیحا غذاهایی که در طبیعت موجود است و تازه یافت می‌شود را در اولویت قرار دهید.

۲. عدم مصرف سیگار

سیگار کشیدن به طور مستقیم و بسیار محسوس روی پوست تاثیر دارد. سیگار حاوی رادیکال‌های آزاد زیادی است که باعث تخرب کلاژن و الاستین می‌شود، خاصیت ارتجاعی پوست را کم و روند پیری و کدر شدن پوست را سرعت می‌بخشد. هر زمان دست از سیگار کسیدن بردارید متوجه بهبود درخشندگی پوستتان خواهید شد. چون پوست بافتی زنده و پویاست و به سرعت خود را بازسازی می‌کند.

۳. خواب کافی  

فرآیند بازسازی و پاکسازی طبیعی پوست در طول شب و هنگام خواب عمیق اتفاق می‌افتد و ما هرچه خواب بهتری داشته باشیم پوست بهتری خواهیم داشت. این موضوع را حتما تجربه کرده‌اید که فردای روزی که کم خوابیده‌اید، پوست شما ظاهری کدر پیدا کرده و خطوط آن مشخصتر می‌شود. پس لازم است حتما هشت ساعت خواب کافی و باکیفیت داشته باشیم. یکی از نکات اصلی که به داشتن خواب خوب کمک می‌کند این است که ۳ ساعت قبل خواب نور خانه را کم کنید و تماشای صفحه نمایش را به حداقل برسانید. این کار کمک می‌کند هورمون ملاتونین، که با تاریک شدن هوا زیاد می‌شود، بیشتر ترشح شود و ما راحتتر و عمیقتر بخوابیم.

۴. مصرف کافی آب 

شاید این مورد را بتوان مهمترین مورد نامید، چرا که پوستی که از درون کم آب است بسیار آسیب‌پذیر شده و ظاهری شکننده و کدر پیدا می‌کند و اگر بدن کم آب باشد محصولات آبرسان هم نمی‌توانند به خوبی کار کنند، چون نیاز دارند آب را از لایه‌های زیرین به سطح پوست منتقل کنند و اگر بدن کم آب باشد حتی قویترین آبرسان ها هم نمی‌توانند به خوبی عمل کنند. در نتیجه هم برای سلامت بدن هم طراوت و زیبایی پوست لازم است روزانه ۶-۸ لیوان اب بنوشیم. و صبح ها حیاتی‌ترین زمان برای این کار است چون ۸ ساعت اب ننوشدیم و بدن کم آب شده است. پیشنهاد می‌کنیم همیشه یک بطری شخصی همراه خود داشته باشید که فراموش نکنید آب بنوشید.

۵. ورزش و تحرک کافی

زمانیکه ورزش می‌کنیم خونرسانی و ساخت مویرگ جدید بیشتر می‌شود و این امر کمک می‌کند بازسازی، رساندن مواد مغذی و پاکسازی سلول‌های پوستی بهتر انجام شود. برای بهبود اثر ورزش روی پوست حتما با پوست صورت تمیز و بدون آرایش ورزش کنید تا تنفس و تعریق به خوبی صورت گیرد. ورزش مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و حداقل سه بار در هفته و هر بار یک ساعت فعالیت بدنی داشته باشید که همراه با افزایش ضربان قلب و تعریق باشد. 

زیبایی پوست یک شبه اتفاق نمی‌افتد و بهترین نوع مراقبت، مراقبت روزانه و همیشگی از پوست است. این کار نه تنها پوست ما را زیباتر می‌کند بلکه حس خوب هم ایجاد می‌کند چون کارهایی که برای مراقبت از خودمان با خرید محصولات مراقبت از پوست و مو انجام میدهیم لذت بخش است.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما