اگر می‌خواهید فقط یک کار برای پوستتان انجام دهید ...

0 3
  • تاریخ : 1401/9/7
  • بازدید : 396
میانگین امتیاز 5.00 از 3 رای داده شده
0 3

اگر برای درخشش و شادابی پوست خود تصمیم گرفته‌اید گرانترین کرم دور چشم بازار را بخرید باید بگویم این بهترین تصمیم شما نیست! ما برای سلامت و شادابی پوست و پیشگیری از پیری زودرس، نیاز داریم قبل از هر اقدامی آن را تمیز نگه داریم.

 

۵ دلیل عمده که چرا شستشوی صورت مهمترین کاری‌ست که باید برای سلامت و شادابی پوست انجام دهیم:

۱. مهمترین علت این است که اگر پوست تمیز نباشد هیچ محصول پوستی اعم از مرطوب کننده، ضد آفتاب یا سرم‌ها روی اثربخش نخواهند بود.

۲. آلودگی‌ها و چربی‌های اضافه‌ی پوست، منجر به ایجاد آکنه و جوش می‌شوند.

۳. آلودگی‌های پوستی در نقش رادیکال آزاد عمل کرده و روند پیری پوست را تسریع می‌کنند.

۴. چربی اضافه و آلودگی پوست، سدی در برابر تنفس سلول و سم زدایی طبیعی پوست می‌شود.

۵. با انتخاب شوینده‌ی مناسب، pH  پوست تنظیم می‌شود،  و همین امر از جوش پیشگیری می‌کند.

حال که با اهمیت تمیز نگه داشتن پوست آشنا شدیم باید بدانیم بهترین زمان شستشو، نحوه‌ی صحیح شستشو و محصول مناسب پوستمان چیست.

 

بهترین زمان برای شستشوی پوست

بهترین زمان برای شستشوی پوست صبح بعد از بیداری و شب قبل از خواب است. این دو بار برای همه ضروری است.

در طول شب، پوست به صورت طبیعی لایه‌برداری می‌کند و لازم است هر روز صبح با شستشوی مناسب سلول‌‌های مرده و چربی مازاد که در طول شب روی سطح پوست ایجاد شده را از سطح پوست به خوبی پاک کنیم و سپس با استفاده از مرطوب کننده و ضدآفتاب مناسب، روز خود را شروع کنیم.

با شستشوی پوست در شب‌ قبل از خواب، چربی و آلودگی های محیطی را به خوبی از سطح پوست پاک می‌کنیم تا پوست در طول شب فرصت تنفس و بازسازی را پیدا کند.

همچنین اگر در طول روز آرایش داریم و از خانه بیرون می‌‌رویم، لازم است بلافاصله بعد از رسیدن به خانه، شستشوی دو مرحله‌ای انجام دهیم، یعنی ابتدا با میسلارواتر (تونیک پاک کننده صورت) و پنبه، بقایای آرایش و ضد آفتاب را از سطح پوست پاک می‌کنیم و سپس پوست را با یک ژل یا فوم مناسب شستشو می‌دهیم.

 

نحوه‌ی صحیح شستشوی پوست

برای استفاده از تونیک پاک کننده (میسلارواتر)، ابتدا مقداری از تونیک را روی پنبه بریزید و سپس به آرامی با حرکات دورانی روی پوست خود بکشید. این کار را تا زمانیکه پنبه دیگر رنگی نشود ادامه دهید. میسل های موجود در تونیک پاک کننده تمام بقایای آلودگی، آرایش و ضدآفتاب را مانند آهن ربا از سطح پوست شما پاک می‌کند.

اگر در جایی هستید که به ژل و فوم دسترسی ندارید، مانند باشگاه یا محل کار، می‌توانید بعد از پاک کردن با تونیک پاک کننده(میسلارواتر)، بدون آبکشی پوست خود را رها کنید. اما اگر در خانه هستید حتما شستشوی دو مرحله‌ای را کامل کنید و با ژل یا فوم مناسب، پوست خود را شستشو دهید.

‌ژل را ابتدا در کف دست ریخته و دست‌ها را بهم ماساژ دهید تا ژل کف کند و سپس با حرکات دورانی به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید تا همه جای پوست به خوبی پاک شود. سپس با آب ولرم (و نه داغ) پوست را کامل بشویید و با حوله‌ی نرم بدون کشیدن حوله روی پوست، صورت خود را خشک کنید.

تمام این مراحل را برای فوم هم انجام دهید با این تفاوت که فوم به صورت کف خارج شده و می‌تواند مستقیم روی پوست ماساژ داده شود. 

 

 

برای آشنایی بیشتر با شوینده‌های فب پابلیک شامل تونیک پاک کننده (میسلار واتر)، ژل شستشو و فوم شستشوی فب پابلیک مناسب برای انواع پوست، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://fabpublic.ir/fa/product

 

انتخاب شوینده‌ی مناسب با نیاز پوست از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر دقت نکنیم ممکن است پوست خیلی خشک شود یا به خوبی پاک نشود.

- اگر پوستی بسیار خشک و حساس دارید باید با مشورت پزشک از شوینده‌های کرمی  بسیار ملایم مخصوص پوست حساس و بسیار خشک استفاده کنید.

- اگر پوستی کمی خشک تا نرمال دارید شوینده‌های ژلی مناسب شماست و اگر پوستتان مختلط تا چرب است بهتر است از فوم شستشوی صورت استفاده کنید.

- اگر پوست شما خیلی مستعد آکنه و جوش است، حتما زیر نظر پزشک متخصص شوینده‌ی قوی و مخصوص پوست‌های دارای آکنه را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید فقط یک قدم برای سلامت و شادابی پوست خود بردارید آن را تمیز نگه دارید! تمیز نگه داشتن پوست در اولویت اول نسبت به دیگر مراقبت‌های پوستی قرار می‌گیرد. قدم دوم استفاده از یک مرطوب کننده‌ی مناسب و قدم سوم محافظت پوست در برابر اشعه مضر آفتاب و استفاده‌ی منظم از یک ضد آفتاب مناسب است.

( این سه مرحله به خوبی در مقاله‌ی قبلی با عنوان ۳ قدم اصلی برای شروع روتین پوستی آموزش داده شده است.)

 

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما