۳ قدم اصلی برای شروع یک روتین پوستی

0 3
  • تاریخ : 1401/8/23
  • بازدید : 371
میانگین امتیاز 3.63 از 4 رای داده شده
0 3

چقدر برای شما پیش آمده است که با قاطعیت تصمیم بگیرید از شنبه به پوستتان رسیدگی کنید؟ احتمالا بعد از این تصمیم  به نزدیکترین داروخانه رفته‌اید، تمام محصولاتی که بلاگر محبوبتان توصیه کرده را خریده‌اید، نصف حقوقتان را کارت کشیده و میز توالت خود را با محصولات جدید و متنوع پر کرده‌اید. معمولا چند روز صبح و شب روتین پوستی پیچیده و گران را رعایت کرده و بعد رها کرده‌اید! چرا؟ چون حفظ تغییرات بزرگ در سبک زندگی سخت است وما معمولا ایجاد تغییرات اساسی را با انگیزه‌ی بالا شروع می‌کنیم، اما خیلی زود رها می‌کنیم و متاسفانه تکرار این روند باعث احساس سرخوردگی و هزینه‌ی زیادی می‌شود.

در این مقاله قصد داریم سه قدم اصلی، ساده و بنیادی برای مراقبت از پوست را به شما آموزش دهیم. قدم‌هایی که برای داشتن پوستی سالم و شاداب ضروری ست، از پیری زودرس پوست پیشگیری می‌کند و انجام آن وقت کمی از شما می‌گیرد.

پیشنهاد ما این است که با این سه قدم شروع کنید و بعد از اینکه به این روتین ساده و سریع عادت کردید، با توجه به نوع پوستی، سن و نیازتان به سراغ مراقبت های پیچیده تر بروید.

  • تمیز کردن پوست
  • مرطوب کردن پوست
  • حفاظت پوست در برابر آفتاب

 

تمیز کردن پوست

پوست ما روزانه در معرض آلودگی های زیادی مثل آلودگی هوا، محصولات آرایشی، دست و  روبالشی آلوده قرار دارد. این آلودگی ها منافذ پوست را بسته و باعث حبس چربی و رشد باکتری در پوست می‌شوند. این فرآیند منجر به ایجاد جوش‌های سر سیاه و یا چرکی می‌شود. اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود! آلودگی‌ها نه تنها با ایجاد جوش باعث ظاهری ناخوشآیند می‌شوند بلکه روند اکسیداسیون و ایجاد استرس اکسیداتیو را افزایش داده و با تخریب کلاژن طبیعی پوست، باعث می‌شوند پوست زودتر از حد طبیعی پیر و شکننده شود. همچنین زمانیکه پوست آلوده باشد هیچ محصول مراقبت پوستی نمی‌تواند اثر گذار باشد.

پس اولین و مهمترین کاری که باید برای پوستمان انجام دهیم این است که با شوینده‌ها و پاک کننده های مناسب نوع پوستمان، حداقل دوبار در روز، یعنی یک بار صبح و یک بار عصر پوست را کامل پاک کنیم. اگر فقط یک بار در روز فرصت داریم پوستمان را پاک کنیم شستشوی عصر/ شب مهمتر است.

 

مرطوب کردن

پوست خوشحال یک پوست پرآب است! و به هر طریقی که بتوانیم رطوبت پوست خود را تامین و حفظ کنیم، کمک بزرگی هم به زیبایی و شادبی پوست و هم به سلامت و پیشگیری از پیری زودرس انجام داده‌ایم.

محصولاتی که در این زمینه مفید هستند دو دسته‌اند، آبرسان‌ها و مرطوب‌کننده‌ها. در توضیح ساده و مختصر باید بگوییم با خرید کرم آبرسان‌ صورت آب از دست رفته‌ی پوست را جایگزین می کنید و مرطوب‌کننده ها با ایجاد یک لایه‌ی محاظتی، از تبخیر آب موجود جلوگیری می‌کنند و انتخاب نوع آبرسان و مرطوب کننده کاملا به نوع پوست و سن و نیاز ویژه‌ی پوست شما بستگی دارد. مرطوب کننده‌ها را بهتر است دوبار در روز و بعد از شستشوی کامل پوست استفاده کنید.

اقدامات دیگری که همگی برای حفظ رطوبت پوست خود باید انجام دهیم این است که روزانه ۶-۸ لیوان آب بنوشیم و هرگز پوست صورت را با آب داغ شستشو ندهیم.

 

حفاظت پوست در برابر آفتاب

سهمی که آسیب اشعه UV  آفتاب بر روی تسریع پیر شدن پوست دارد از بقیه عوامل مثل ژنتیک و سبک زندگی بسیار بیشتر است، پس محافظت پوست در برابر اشعه آفتاب قطعا در سه قدم اصلی مراقبت از پوست جا دارد و لازم است روزانه حتی اگر در فضای باز نیستیم بعد از شستشوی کامل و رطوبت‌رسانی، حتما ضد آفتاب بزنیم.

 

 

از آنجاییکه تداوم در مراقبت از پوست بسیار مهم است، شروع ساده نیز اهمیت زیادی پیدا می‌کند، زیرا وقتی ساده شروع می‌کنیم بهانه‌هایی مانند وقت ندارم، گران است یا فراموش می‌کنم را از خودمان می‌گیریم. وقتی تنها سه قدم را برای خودمان تعریف کنیم پایبندی به آن راحتتر و احتمال تداوم در آن بیشتر می‌شود. در طول زمان با دیدن نتیجه‌ی این تداوم که همان پوستی شاداب و سالم است، کم کم انگیزه می‌گیریم که قدم‌های بعدی مثل انواع سرم، کرم دور چشم، اسکراب و لایه‌بردار و ... را نیز به روتین پوستی خود اضافه کنیم.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما